Gå til innhold
Hundesonen.no

astrid


Elisabeth

Recommended Posts

Vicky presset ikke Mona til bordet. Dra den litt ned. Jeg var ikke oppmerksom der og da så jeg så ikke det at Vicky ikke ville være ved bordet. hadde jeg sett det hadde jeg tatt henne vekk. Og Mona var ikke akkurat lite plagsom. Desuten er det normalt at en tispe ikke liker å sitte trykt inntill en annen. Men jeg sa, jeg gidder ikke å diskutere noe så unødvendig. Du får sitte der med min mening, men du trenger ikke å prakke den på meg. Dra den litt ned og finn på noe annet å diskutere. -noe som ikke støter andre.

Vicky presset Mona til bordet. Hun hadde ingen sjanse til å komme seg unna! For Vicky stod foran henne.. oghvis du ikke fikk med deg det som skjedde, så er du enten stein stokk blind og døv, eller du nekter å innse et par ting.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at Mona var plagsom. Hele den søndagen holdt hun seg unna Vicky - til og med da Vicky var bundet rett i nærheten og Mona sikkert kunne vært så innpåsliten hun bare ville. Mona la seg ned og sov.

Syns du jeg bare skal overse hvordan din hund oppførte seg mot min VALP? Vet du, jeg kunne godt sittet her og gitt deg skylden for at bikkja di ødela all sosialiseringen til Mona fordi hun reagerte på måten hun gjorde hele tiden. Men i steden for å si det, kan jeg jo si: Min hund har en tøff psyke. Din hunds reaksjoner har heldigvis ikke påvirket min hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Jeg trener ca 2 timer hver dag. Trener aktivt i Grenland Hundeklubb de dagene jeg ikke har privat timer, både lydighet og agility. Også trener jeg lydighet hos Berith Larsen to ganger i uka, også har jeg mental lære hos Heidi Jacobsen. Ellers trener jeg litt sammen med Skien og Omegn hundeklubb :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo litt nygjerrig da :lol: . Hvor trener dere og hva trener dere? :lol:

Astrid trener i Grenland hundeklubb i skien, og jeg trener i Horten Hundeklubb i Horten.

Det er litt synd, men Horten hundeklubb trener sånn at det finnes en rangstige og et lederskap. altså, de trener ikke 100 % nordenstam, men mer i den retningen. dersom jeg føler at den treningen ikke er den rette, skal jeg bytte klubb og ta et annet kurs senere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky presset Mona til bordet. Hun hadde ingen sjanse til å komme seg unna! For Vicky stod foran henne.. oghvis du ikke fikk med deg det som skjedde, så er du enten stein stokk blind og døv, eller du nekter å innse et par ting.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at Mona var plagsom. Hele den søndagen holdt hun seg unna Vicky - til og med da Vicky var bundet rett i nærheten og Mona sikkert kunne vært så innpåsliten hun bare ville. Mona la seg ned og sov.

Syns du jeg bare skal overse hvordan din hund oppførte seg mot min VALP? Vet du, jeg kunne godt sittet her og gitt deg skylden for at bikkja di ødela all sosialiseringen til Mona fordi hun reagerte på måten hun gjorde hele tiden. Men i steden for å si det, kan jeg jo si: Min hund har en tøff psyke. Din hunds reaksjoner har heldigvis ikke påvirket min hund.

din hunds sosialisering er noe å diskutere... når hun ikke gir seg når en voksen tispe sier ifra! hun kan ikke bare buse på en hvilken som helst hund. Men jeg gidder ikke å diskutere noe så tåpelig! finn på noe fornuftig isteden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden vet du om min hunds sosialisering?

man ser det på hunden, også dessuten sa du en gang tidligere at Mona hadde fått kjempe lite sosialisering. det var det du sa.

Men nå avslutter vi her, for dette ser jeg ingen vits i. Såre hverandre, og snakke ufint om hundene våre. La oss heller finne noe annet å diskutere, noe med mening og som ikke støter andre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man ser det på hunden, også dessuten sa du en gang tidligere at Mona hadde fått kjempe lite sosialisering. det var det du sa.

Men nå avslutter vi her, for dette ser jeg ingen vits i. Såre hverandre, og snakke ufint om hundene våre. La oss heller finne noe annet å diskutere, noe med mening og som ikke støter andre :lol:

du sa selv flere ganger at mona hadde bra språk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uttalelse..

Man ser det på hunden? Argumentet ditt her er vel at hun ikke tok signalene til Vicky, men Vicky hadde jo ingen signaler annet enn å plutselig hoppe frem og knurre, snerre eller glefse.

Og ja, hun har fått kanskje litt mindre sosialisering enn andre hunder. HVORFOR? Fordi hun for faen hadde et brukket bein! Men etter at benet ble leget har jeg dratt henne med meg over alt, når som helst. Så noen dårlig jobb har jeg nok ikke gjort. Dersom jeg hadde gjort en dårlig jobb hadde hun antakelig blitt skikkelig skremt av den (for å bruke dine egne ord) sære tispa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uttalelse..

Man ser det på hunden? Argumentet ditt her er vel at hun ikke tok signalene til Vicky, men Vicky hadde jo ingen signaler annet enn å plutselig hoppe frem og knurre, snerre eller glefse.

Og ja, hun har fått kanskje litt mindre sosialisering enn andre hunder. HVORFOR? Fordi hun for **** hadde et brukket bein! Men etter at benet ble leget har jeg dratt henne med meg over alt, når som helst. Så noen dårlig jobb har jeg nok ikke gjort. Dersom jeg hadde gjort en dårlig jobb hadde hun antakelig blitt skikkelig skremt av den (for å bruke dine egne ord) sære tispa di.

Vicky viste klare signaler, det så hvertfall jeg. Og Mona gav seg ikke uansett hvor hardt hun sa ifra.

og nå syns jeg vi kan slutte med å annklage hverandre! skal man lete etter noe å klage på finner man masse! kan vi ikke heller finne noe annet fornuftig å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, Astrid. Du sårer jo ingen når du sier at klikkertrening er bæsj osv :roll:

*ferdig med denne diskusjonen som ikke gir noen gode svar*

det er en trenings metode. derimot det kjæreste man har er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold din personlige mening for deg selv, for du sårer.

kanskje du burde ta til deg dine egne ord i enkelte tilfeller:)

noen blir faktisk såret når du sier at hunden deres er kjempe impåsliten og ikke tar signaler og alt.. hadde du sagt det om min hund hadde jeg blitt kjempe lei meg!!!!

missforstå meg rett og ikke bli sur her nå!!:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du burde ta til deg dine egne ord i enkelte tilfeller:)

noen blir faktisk såret når du sier at hunden deres er kjempe impåsliten og ikke tar signaler og alt.. hadde du sagt det om min hund hadde jeg blitt kjempe lei meg!!!!

missforstå meg rett og ikke bli sur her nå!!:lol:

det jeg sa var en reaksjon på det Julie og de andre sa. Et slags skjold... når noen snakker stygt om det kjæreste du har blir du lei deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky viste klare signaler, det så hvertfall jeg. Og Mona gav seg ikke uansett hvor hardt hun sa ifra.

og nå syns jeg vi kan slutte med å annklage hverandre! skal man lete etter noe å klage på finner man masse! kan vi ikke heller finne noe annet fornuftig å diskutere?

var egentlig tenkt å la det ligge, men det klarer jeg ikke mer...

Her er hva du sa Vicky litt lenger oppe i et innlegg:Jeg var ikke oppmerksom der og da så jeg så ikke det at Vicky ikke ville være ved bordet. hadde jeg sett det hadde jeg tatt henne vekk

og så nå skriver du plutselig at du såg hun ga klare signaler....? Er det rart man blir forvirret? (det blir i vært fall jeg...) Hvilket innlegg skal man tro på da...? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du burde ta til deg dine egne ord i enkelte tilfeller:)

noen blir faktisk såret når du sier at hunden deres er kjempe impåsliten og ikke tar signaler og alt.. hadde du sagt det om min hund hadde jeg blitt kjempe lei meg!!!!

missforstå meg rett og ikke bli sur her nå!!Smile

ehhm, hvem var det egentlig som begynte å slenge med kommertarer som sårer i disse personangrep diskusjonene? det var iallefall ikke vicky.Så jeg synes ikke den kommentaren passet helt inn jeg. For meg som er "nøytral" her virker det som at "det er helt greit å såre å slenge dritt om/mot vicky/astrid for vi er ikke enige i treningsmetode?" Synes hele denne diskusjonen er bak mål så nå måtte jeg bare få det ut. :lol:

Synes heller ikke det går ann å sammenligne dissing av treningsmetode og drittsnakk om hund/eier, og nei jeg er ingen nordenstrammer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Skal du ha et kull på Vicky? Eller skal du skaffe deg en papillon og få valper på den? Fikk ikke med meg... :lol:

Jeg skal ikke sette kull på henne. Jeg vil ha nok tid til valpen, og det får jeg garantert ikke med et valpekull+ skole. Skal ha valpen etter mars neste år. Jeg regner med at jeg vil bruke hunden i avl om jeg mener den er god nok. :lol: Men det blir ikke før om en god stund. Jeg orker ikke det stresset nå de nærmeste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhm, hvem var det egentlig som begynte å slenge med kommertarer som sårer i disse personangrep diskusjonene? det var iallefall ikke vicky.Så jeg synes ikke den kommentaren passet helt inn jeg. For meg som er "nøytral" her virker det som at "det er helt greit å såre å slenge dritt om/mot vicky/astrid for vi er ikke enige i treningsmetode?" Synes hele denne diskusjonen er bak mål så nå måtte jeg bare få det ut. :lol:

Synes heller ikke det går ann å sammenligne dissing av treningsmetode og drittsnakk om hund/eier, og nei jeg er ingen nordenstrammer :lol:

er helt enig... jeg laget jo ikke akkurat for å få spydige kommentarer. Jeg laget tråden for å fortelle hva som skjedde med min Vicky i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhm, hvem var det egentlig som begynte å slenge med kommertarer som sårer i disse personangrep diskusjonene? det var iallefall ikke vicky.Så jeg synes ikke den kommentaren passet helt inn jeg. For meg som er "nøytral" her virker det som at "det er helt greit å såre å slenge dritt om/mot vicky/astrid for vi er ikke enige i treningsmetode?" Synes hele denne diskusjonen er bak mål så nå måtte jeg bare få det ut. :lol:

Synes heller ikke det går ann å sammenligne dissing av treningsmetode og drittsnakk om hund/eier, og nei jeg er ingen nordenstrammer :lol:

hun skriver at hun blir lei seg når folk sier ting om hunden hennes.. og det er helt greit..men hun sier ikke akkurat pene ting om andre sine hunder og.. og det er mulig de blir lei seg vettu...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...