Gå til innhold
Hundesonen.no

astrid


Elisabeth

Recommended Posts

ei vennine av meg trente sin rottis med klikker fra første stund, da den hunden var ett år kunne den appelmerke øvelsene på rams, klikkertrening mener jeg du kn bruke på alle hunder. vet ingenting om hverken klikking eller NS, men ville bra si det med den rotissen  :D

De fleste hunder som blir trent aktivt med kan de øvelsene ved 1års alder... jeg trener verken klikker eller NS og hunden min kunne de når han var 11mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar
rottisser er jo ikke vanskelige hunder da :wink:

Det har du rett i. Rottweilere er faktisk ganske lette å trene uten å bruke en "hard" hånd. Har en skikkelig kjekk Rottweiler på kurset mitt nå og den går kjempefint. Hos meg får ingen hverken nykke i båndet, fysisk avstraffelse eller brøle til hunden. Rottweiler er 7 måneder og gikk i slakk line allerede 1. dag på kurset. Han har blikket rettet hengivent opp mot sin eier. Dette er den 10 Rottweileren jeg har på kurs. Har aldri hatt problemer med dem, det er verre med dem som er i den andre enden av båndet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok en Papillon kan bli en god brukshund :D kanskje ikke på nivå med en aussie, men den har en god hjerne. Har fått prøvd meg litt med trening av Papillon nå, og jeg må si det overasker meg hvor lettlærte de er :D

Bare sånn at dere vet det: Sverige første lydighets champion var en papillon, og det finnes utdannete lavinehunder både i sverige og danmark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuh? Har du hatt Vicky fra hun var valp? Er hun familiens hund liksom, eller er det din hund som du har hatt fra 8. leveuke? Bare lurer.. :D

Akkurat det der var en litt unødvendig uttalelse.. Det finens faktisk folk som BLIR allergiske, og som ikke kan bli bedre, kun værre, om de fortsatt har hund i hus. Stefaren min måtte slutte den jobben han elsket pga av det. Det finnes folk som har allergi gener is eg, men som ikke blir utviklet før de har hatt hund i hus noen mnd.. Jeg vet at MANGE bruker den unnskyldningen, men det finnes mange folk som faktisk har det problemet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun dro frem eksempelet med rottweileren som ble klikkertrent fordi Astrid i en annen tråd mente at rottweiler var en av de typene en ikke burde trene med en "løs" hånd, eller altså trening der det ikke settes krav som i Nordenstamtreningen.

Waaaah, utrolig vanskelig å snakke om dette uten å tråkke noen på tærne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun dro frem eksempelet med rottweileren som ble klikkertrent fordi Astrid i en annen tråd mente at rottweiler var en av de typene en ikke burde trene med en "løs" hånd, eller altså trening der det ikke settes krav som i Nordenstamtreningen.

Waaaah, utrolig vanskelig å snakke om dette uten å tråkke noen på tærne :D

Det går nok bra skal du se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alle hunder kan trenes med både nordenstam og klikkertrening (eks), bare det gjøres på riktig måte. Gjør man det galt kan man både få nordenstamvrak og klikkervrak.

Jeg har ikke valgt klikker fordi jeg mener dette er den eneste måten å trene hunden på, men fordi jeg mener at det er den mest etiske metoden og den som passer best for meg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alle hunder kan trenes med både nordenstam og klikkertrening

Men jeg tror at noen hunder ikke ville ha tålt å bli køpet i øret eller i det hele tatt høre et nei. veldig mange hunder på treningen blir helt vrak når de får et "NEI", får et klyp i øret e.l

De kryper nesten sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

speedy kryper sammen for ingenting.. han har vært sånn siden han var liten.. så gikk jeg på kurs.. der brukte de nordenstam lignende metorder.. rykk og napp og ikke godbiter osv.. og etter det ble han mye mye verre...

kryper for ingenting.. så jeg sliter ****** med å få ham opp igjen.. og når jeg tar frem klikkeren for å trene så lyser ham skikkelig opp og storkoser seg:)

så at ikke nordenstam passer for alle er jeg helt med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alle hunder kan trenes med både nordenstam og klikkertrening (eks), bare det gjøres på riktig måte. Gjør man det galt kan man både få nordenstamvrak og klikkervrak.

Jeg har ikke valgt klikker fordi jeg mener dette er den eneste måten å trene hunden på, men fordi jeg mener at det er den mest etiske metoden og den som passer best for meg.. :D

Denne uttalelsen likte jeg ;) Veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun dro frem eksempelet med rottweileren som ble klikkertrent fordi Astrid i en annen tråd mente at rottweiler var en av de typene en ikke burde trene med en "løs" hånd, eller altså trening der det ikke settes krav som i Nordenstamtreningen.

Waaaah, utrolig vanskelig å snakke om dette uten å tråkke noen på tærne ;)

ja det var akkurat det jeg mente! :D du skjønte det duh..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var akkurat det jeg mente! ;) du skjønte det duh..! :D

Er jeg litt blond her :D Var det meg dere mente med Rottweiler eksempelet? Hvis det er det så har jeg ikke lest Astrid sitt innlegg om Rottweiler. Astrid skriver så mye her at jeg får ikke med meg alt ;) Dette er ikke ment som at det er negativt at Astrid skriver mye alstå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg litt blond her ;) Var det meg dere mente med Rottweiler eksempelet? Hvis det er det så har jeg ikke lest Astrid sitt innlegg om Rottweiler. Astrid skriver så mye her at jeg får ikke med meg alt :P Dette er ikke ment som at det er negativt at Astrid skriver mye alstå ;)

skal ikke skrive mye her fremover. Skal konsentrere meg om å moderere ;) det er såppass mange her som ikke liker meg, så jeg kommer ikke til å skrive all verdens... dessuten er Joachim her i helga, så jeg har ikke fått vært her å ordna så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun dro frem eksempelet med rottweileren som ble klikkertrent fordi Astrid i en annen tråd mente at rottweiler var en av de typene en ikke burde trene med en "løs" hånd, eller altså trening der det ikke settes krav som i Nordenstamtreningen.

Waaaah, utrolig vanskelig å snakke om dette uten å tråkke noen på tærne :)

samme det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...