Gå til innhold
Hundesonen.no

astrid


Elisabeth

Recommended Posts

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Hvilken annen person opptatt av raser.? :?

Kult at er papillon va første LP Champ da..hihih...-må le litt når jeg ser det for meg. men.. :lol: kult er det uansett!

Og jeg gleder meg til å se Casper eller Speedy i ringen og, jeg! (sant Kine??)hihih :lol:

Da tenker jeg menneskeraser, og jeg synes ikke noe om å nevne navn. Jeg kan si så mye som at han er dø :roll: Sårri altså, det var frekt sagt. Men noe så sneversynt! Jeg har irritert meg over det flere ganger, men liksom ikke følt jeg kunne si noe når det gjaldt raser jeg ikke har peiling på. Hvis man bare kan få til en eneste type hund, så sier det vel mer om den personen enn om alle andre typer hunder...

Jepp, det er dritkult :D Og papilloner er jo rå i både lydighet og agility, bare de blir brukt. Så jeg forstår liksom ikke tankegangen, men men.. Nå kjenner jo jeg sikkert rasen litt bedre enn Charlotte da, og jeg forstår at den kan se søt ut fra utsiden og at man kanskje ikke tenker over at den er minst like smart som den er søt.

Jeg vil også se Speedy og Casper i ringen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat som å himle med øynene fordi at jeg vil at Pito skal bli Agility champion.

Jeg har jo ikke BC eller aussie så hvorfor skal jeg lykkes charlotte??

Vi SKAL klare det og vi SKAL bli en av de få pommene i norge som er N ACH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat som å himle med øynene fordi at jeg vil at Pito skal bli Agility champion.

Jeg har jo ikke BC eller aussie så hvorfor skal jeg lykkes charlotte??

Vi SKAL klare det og vi SKAL bli en av de få pommene i norge som er N ACH

Jeg krysser fingrene for deg, og jeg ønsker deg lykke til! :lol: ønsker man nok får man det til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg menneskeraser, og jeg synes ikke noe om å nevne navn. Jeg kan si så mye som at han er dø :roll: Sårri altså, det var frekt sagt. Men noe så sneversynt! Jeg har irritert meg over det flere ganger, men liksom ikke følt jeg kunne si noe når det gjaldt raser jeg ikke har peiling på. Hvis man bare kan få til en eneste type hund, så sier det vel mer om den personen enn om alle andre typer hunder...

Jepp, det er dritkult :D Og papilloner er jo rå i både lydighet og agility, bare de blir brukt. Så jeg forstår liksom ikke tankegangen, men men.. Nå kjenner jo jeg sikkert rasen litt bedre enn Charlotte da, og jeg forstår at den kan se søt ut fra utsiden og at man kanskje ikke tenker over at den er minst like smart som den er søt.

Jeg vil også se Speedy og Casper i ringen ;)

ja, jeg venter fortsatt spent :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg?! Rakker ned på alle raser? Jeg har så vidt begynt å være aktiv her på forumet, og det eneste negative jeg har uttalt meg om her er utstillingslabradoren, og det har jeg begrunnet meget godt! Hva er problemet til folk her egentlig, alt som blir sagt blir tatt opp i feil mening! Jeg har ikke sagt NOE negativt om rasen din, KUN at jeg synes det var rart å gå fra hardbarka brukshund til en papillon! Forskjellen er stor, og det betyr ikke at jeg har noe imot papillon! Les igjennom hva som blir sagt før du går til angrep!

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er med deg altså. Du rakker ned på alle raser jo! Alle labber som ikke er etter "rene" jakt-linjer er helt ubrukelige, og samme med alle andre. En papillon er jo perfekt til lydighet, så jeg skjønner ikke hva du snakker om. Sveriges første lydighetschampion var en papillon. Minner meg om en viss annen person som var veldig opptatt av raser... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat som å himle med øynene fordi at jeg vil at Pito skal bli Agility champion.

Jeg har jo ikke BC eller aussie så hvorfor skal jeg lykkes charlotte??

Vi SKAL klare det og vi SKAL bli en av de få pommene i norge som er N ACH

Ja, jeg er enig. Men de blir ikke helt det samme, siden pommen ikke er kjent for å være så god. Jeg mener ikke at de er dårligere eller noe, det går fint an å få til det man vil med en pom også.

Men en papillon er faktisk kjent for å være god i lydighet og agility! De er kjent som mini-bc. De er lynkjappe, intelligente og har hele pakka. De er verdens åttende smarteste hunderase, så jeg fatter liksom ikke hvor hun tar dette fra.

Håper du skjønner hva jeg mener, Jeanette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig. Men de blir ikke helt det samme, siden pommen ikke er kjent for å være så god. Jeg mener ikke at de er dårligere eller noe, det går fint an å få til det man vil med en pom også.

Men en papillon er faktisk kjent for å være god i lydighet og agility! De er kjent som mini-bc. De er lynkjappe, intelligente og har hele pakka. De er verdens åttende smarteste hunderase, så jeg fatter liksom ikke hvor hun tar dette fra.

Håper du skjønner hva jeg mener, Jeanette!

Skjønner det 100% jeg :wink: Derfor er det ekstra gøy hvis vi når målet vårt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noen ting om pomme heller jeg, så du får jammen spørre noen som har rakket ned på rasen din i stedet! Snakker om frekkhet!

Det er jo akkurat som å himle med øynene fordi at jeg vil at Pito skal bli Agility champion.

Jeg har jo ikke BC eller aussie så hvorfor skal jeg lykkes charlotte??

Vi SKAL klare det og vi SKAL bli en av de få pommene i norge som er N ACH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall blander jeg deg sammen med en annen Charlotte, og det beklager jeg. Men jeg har selv sett dine diskusjoner med Benedicte angående labrador, og for meg ser det rett og slett merkelig ut.

Du sa det jo selv, Astrid brenner for LP, så da fatter jeg ikke hva som skulle være dårlig med en papillon. Hadde det vært trekkhund hun skulle hatt, så hadde jeg forstått det umiddelbart...

Men unnskyld, det var ikke meningen å være frekk, noen ganger blir jeg bare litt revet med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noen ting om pomme heller jeg, så du får jammen spørre noen som har rakket ned på rasen din i stedet! Snakker om frekkhet!

hehe jeg har ikke sagt at du har rakket ned på rasen min!

Men det blir akkurat som å si at pommer ikke fungerer i agility når du liksom sier "himmel" fordi at astrid vil bruke papillon i LP :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner uttalelsen til Charlotte jeg. Ikke fordi en papillon er ubrukelig, men fordi Astrid trener som hun gjør, er opptatt av sterke hunder på alle mulige måter og ikke minst måten hun trener på. Jeg sier ikke at dette er feil, men jeg skjønner ikke heeelt rasevalget :lol: Hva med en ny bruks-aussie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje du burde se igjennom jakt-labb/utstillings-labb diskusjonen en gang til! For jeg har kun skrevet fakta, ikke min mening eller hva jeg tror. Jeg kan godt gjenta det her også: JEG har mål om å komme i elite klasse i jaktprøve, og få minst NJCH, kanskje NORD JCH. Da duger ikke en utstillingslabrador pga tyngekraften, hukommelsen, dirigerbarheten, markering, nesepartiet som er for smått til å bære større vilt og storfugl, osv osv. Hold gjerne på med utstilling de som vil, men JEG eller hvilken som helst annen jakt-entusiast synes det er bedre med en hund som er nøyaktig avlet opp til hva vi skal bruke den til! De som klager over mitt standpunkt gjør det KUN for å forsvare oppdrettet til sin utstillingslabrador, og har ikke noe med diskusjonen å gjøre. Kanskje dette virker merkelig for deg, at labrdoren faktisk ikke er avlet opp til å gå agility eller rundt i en ring, men for å jobbe. Og det er sikkert papillon avlet til også, alle hunder er avlet opp til et formål. Jeg synes det er rart at Astrid vil ha papillon og trene lydighet med, for JEG har aldri sett en papillon på LP stevne i hele mitt liv. Kun på AG. Ikke noen annen grunn. Jeg synes papillonen er kjempeflott jeg, og jeg synes det er kjempeflott at folk bruker dem og ser nytten i dem.

I så fall blander jeg deg sammen med en annen Charlotte, og det beklager jeg. Men jeg har selv sett dine diskusjoner med Benedicte angående labrador, og for meg ser det rett og slett merkelig ut.  

Du sa det jo selv, Astrid brenner for LP, så da fatter jeg ikke hva som skulle være dårlig med en papillon. Hadde det vært trekkhund hun skulle hatt, så hadde jeg forstått det umiddelbart...

Men unnskyld, det var ikke meningen å være frekk, noen ganger blir jeg bare litt revet med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjempedårlig sammenligning, da AG og LP er to vidt forskjellige ting. Raser som fungerer i LP er kanskje helt røva i AG, og omvendt.

hehe jeg har ikke sagt at du har rakket ned på rasen min!

Men det blir akkurat som å si at pommer ikke fungerer i agility når du liksom sier "himmel" fordi at astrid vil bruke papillon i LP :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok en labrador som er avlet til jakt er best for jakt entusiaster. Det blir akkurat som med aussie. En som er interessert i gjeting holder det ikke med en show aussie. (det er omtrent det eneste som finnes nå da... :lol: ) For en gjete entusiast er det jo helt klart at burde ha en ekte ranch aussie liksom... bare mine tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Og dette er bare slik det er... Det er bare litt synd at jeg må feite opp bikkja mi 2 mnd i forveien for at jeg skal ha noe sjans på utstilling!

jeg tror nok en labrador som er avlet til jakt er best for jakt entusiaster. Det blir akkurat som med aussie. En som er interessert i gjeting holder det ikke med en show aussie. (det er omtrent det eneste som finnes nå da... :lol: ) For en gjete entusiast er det jo helt klart at burde ha en ekte ranch aussie liksom... bare mine tanker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner uttalelsen til Charlotte jeg. Ikke fordi en papillon er ubrukelig, men fordi Astrid trener som hun gjør, er opptatt av sterke hunder på alle mulige måter og ikke minst måten hun trener på. Jeg sier ikke at dette er feil, men jeg skjønner ikke heeelt rasevalget :lol: Hva med en ny bruks-aussie?

Ja, der er jeg med. Pga treningsmetodene, men ikke retningen, altså LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skjønner hva du mener Charlotte :lol: Men som sagt, så skjønner jeg ikke uttalelsen din angående papillon. Så vidt jeg vet er ikke Aussien avlet mer for LP enn hva papillon er, men det er mulig jeg tar feil. Men som du sier nå, så er det fordi du selv ikke har erfaringer med rasen. Og det er jo ingenting galt i det. Så kanskje lærte du noe nytt idag og, nemlig at papillon er godt egnet til LP! :lol: Jeg lærer i alle fall stadig noe nytt på hundesonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg lært noe nytt! :lol: Og jeg synes som sagt det er kjempeflott at man finner nytte i en slik rase, og ikke tar det for gitt at den er ubrukelig, men brukendes!

Jepp, skjønner hva du mener Charlotte :lol:  Men som sagt, så skjønner jeg ikke uttalelsen din angående papillon. Så vidt jeg vet er ikke Aussien avlet mer for LP enn hva papillon er, men det er mulig jeg tar feil. Men som du sier nå, så er det fordi du selv ikke har erfaringer med rasen. Og det er jo ingenting galt i det. Så kanskje lærte du noe nytt idag og, nemlig at papillon er godt egnet til LP! :D Jeg lærer i alle fall stadig noe nytt på hundesonen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg lært noe nytt!  :lol: Og jeg synes som sagt det er kjempeflott at man finner nytte i en slik rase, og ikke tar det for gitt at den er ubrukelig, men brukendes!

helt enig.. syns det er sørgelig at noen hunder ikke blir brukt til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...