Gå til innhold
Hundesonen.no

astrid

Elisabeth

Recommended Posts

Skrevet

Øh.. Det var for å forklare for noen da..

en Rotweiler med riktig psyke er ikke god å trene klikkeliklikk med mener jeg.

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja, jeg kender et par rottweilere der er klikkertrænt og de er herlige hunde... kender også en, der er trænet mere a la din metode vicky og det er også en herlig hund, så jeg synes det er underligt at du siger sådan.

Skrevet

en Rotweiler med riktig psyke er ikke god å trene klikkeliklikk med mener jeg.

:) Det er jo helt lov til å ha sin egen mening om treningsmetoder, bare man er åpen for andres meninger :P Det hadde jo vært fryktelig kjedelig om alle var enige i alt :) Jeg trener kontakttrening med Rottiser som jeg gjør med sheltier, kan love deg at det funker også :P

Skrevet
Hva mener du er riktig psyke på en rottweiler da?

jeg liker en hund som er litt å ta i. En som ikke bare blir helt psyka ut. En god rotweiler er en som har rask reaksons evne, og som ikke blir redd for alt. Mange rottiser er sånn. Det er de som passer til klikkeliklikk synes jeg. det går dårlig med klikkertrening på en ekte rotweiler mener jeg.

Skrevet

1. Det er IKKE å vise respekt å kalle klikkertrening klikkerliklikk.

2. Buhund-jenta har faktisk tatt frem et eksempel tidligere her hvor hun forteller om en rottweiler som er klikkertrent og kjempeflink, og Gunn forteller at hun trener rottweilere på kurset (eller, instruerer er kanskje mer rett?) med samme metode som med sheltiene, noe som ikke inkluderer å ta i dem.

3. Forstår jeg deg rett, vil du at psyken til hunden din skal være sånn at den tåler at du tar den. Eller klyper i øret eller lignende. Er man en god leder fra første stund er vel dette unødvendig? Jeg skjønner ikke hvorfor du vil ha en hund som du kan ta på en måte. Hvorfor vil du ta hunden? Hvorfor vil du ikke ha en hund med "middels" psyke eller mildere så du slipper det å ta den? At det er unødvendig? :?

Jeg greier ikke å få frem hva jeg mener akkurat nå.

Skrevet
1. Det er IKKE å vise respekt å kalle klikkertrening klikkerliklikk.

2. Buhund-jenta har faktisk tatt frem et eksempel tidligere her hvor hun forteller om en rottweiler som er klikkertrent og kjempeflink, og Gunn forteller at hun trener rottweilere på kurset (eller, instruerer er kanskje mer rett?) med samme metode som med sheltiene, noe som ikke inkluderer å ta i dem.

3. Forstår jeg deg rett, vil du at psyken til hunden din skal være sånn at den tåler at du tar den. Eller klyper i øret eller lignende. Er man en god leder fra første stund er vel dette unødvendig? Jeg skjønner ikke hvorfor du vil ha en hund som du kan ta på en måte. Hvorfor vil du ta hunden? Hvorfor vil du ikke ha en hund med "middels" psyke eller mildere så du slipper det å ta den? At det er unødvendig?  :?  

Jeg greier ikke å få frem hva jeg mener akkurat nå.

1. jeg kaller det klikkerliklikk, for jeg syns det passer bedre :) ikke noe negativt ment med det.

2. jaja, men jeg mener ikke det funker like bra.

3. er man en god leder er man konsekvent, og jeg liker ikke hunder som er svake i psyken som bare yngler seg på for hver minste ting. Jeg liker en hund med godt språk, og som ikke bukker under for alt mulig. jeg syns det er greit om den ikke trenger å tas, men jeg vil ha en sterk psyke, og hunder med sterkt psyke er ofte litt mer egenrådige. du kan værsegod å mene hva du vil. jeg tror du kun mener dritt om meg uansett, så du trenger ikke si mer :) jeg vet hva du vil frem til.

Skrevet
1. jeg kaller det klikkerliklikk, for jeg syns det passer bedre :) ikke noe negativt ment med det.

2. jaja, men jeg mener ikke det funker like bra.

3. er man en god leder er man konsekvent, og jeg liker ikke hunder som er svake i psyken som bare yngler seg på for hver minste ting. Jeg liker en hund med godt språk, og som ikke bukker under for alt mulig. jeg syns det er greit om den ikke trenger å tas, men jeg vil ha en sterk psyke, og hunder med sterkt psyke er ofte litt mer egenrådige. du kan værsegod å mene hva du vil. jeg tror du kun mener dritt om meg uansett, så du trenger ikke si mer :) jeg vet hva du vil frem til.

Ja, men det ville kanskje gi andre et bedre inntrykk om du ikke sa klikkerliklikk? Jeg kan jo begynne å kalle Nordenstam for Nordenslam. Høres ikke hverken bra eller respekterende ut? Hehe!

Passer bedre, hva mener du? :?

Ok.. for en saklig uttalelse :P At jeg mener bare dritt om deg? Det gjør jeg ikke, og det er et argument som ikke hører hjemme i denne diskusjonen. At jeg ikke trenger å si mer? Vel.. Jeg TRENGER sikkert ikke, men jeg liker en god diskusjon :) OG jeg føler at jeg kommer med relativt gode argumenter som ikke peker mot at "jeg bare mener dritt om deg"

:P

Skrevet

Jeg har ikke rakket ned på deg og Vicky. Og det er jeg lite lysten på å forsvare at jeg ikke har gjort flere ganger, jeg gjorde det mange nok ganger til at du faktisk burde ha skjønt det i den andre tråden :)

Skrevet
Jeg har ikke rakket ned på deg og Vicky. Og det er jeg lite lysten på å forsvare at jeg ikke har gjort flere ganger, jeg gjorde det mange nok ganger til at du faktisk burde ha skjønt det i den andre tråden :)

det var mobbing på det groveste. du merket kanskje ikke at det var mobbing, men det var det det var. Ferdig med den saken. Prøv å diskuter i en litt vennligere tone er du grei.

Skrevet

Fra min side var det ikke ment som, og det var aldri, mobbing.

Da kan jeg si at du mobba meg og Mona også :)

Og hva i all verden mener du med "diskuter i en vennligere tone"? Jeg har en ordentlig tone jeg nå :?

Skrevet
Fra min side var det ikke ment som, og det var aldri, mobbing.

Da kan jeg si at du mobba meg og Mona også :)

Og hva i all verden mener du med "diskuter i en vennligere tone"? Jeg har en ordentlig tone jeg nå  :?

du mobba meg, og når man presser noen på det groveste er det vanlig at det kommer en reaksjon etter hvert. Det som kom fra meg var en reaksjon på alt det ekle du sa.

og man merker at du ikke diskuterer like høflig mot meg som før.

Skrevet

Astrid: Hvis det er noen som diskuterer i en uvennlig tone er det i alle fall ikke Julie. Hun legger det hun mener fram på en ordentlig og klar måte, i stedet for å trakassere/mobbe/være usaklig osv. Dessuten skal man gjerne se på seg selv før man påstår noe om andre.

Skrevet
Astrid: Hvis det er noen som diskuterer i en uvennlig tone er det i alle fall ikke Julie. Hun legger det hun mener fram på en ordentlig og klar måte, i stedet for å trakassere/mobbe/være usaklig osv. Dessuten skal man gjerne se på seg selv før man påstår noe om andre.

ahh, var det ikke som jeg tenkte :) gjettet riktig jeg. tenkte du ville komme til i en slik diskusjon. hehe. du får synes som du vil, men jeg syns at det i den forrige tråden var nedrakking og skikkelig ekkel mobbing.

Skrevet

ahh, var det ikke som jeg tenkte :) gjettet riktig jeg. tenkte du ville komme til i en slik diskusjon. hehe. du får synes som du vil, men jeg syns at det i den forrige tråden var nedrakking og skikkelig ekkel mobbing.

For du var ikke frekk og nedlatende? I en diskusjon på internett skal man ikke ta alt personlig, jeg tar aldri noe her inne personlig, for jeg veit at den eneste som forsåvidt har sett nok av Tinka og meg sammen ikke har sagt noe imot meg. Om søstera mi hadde kommet inn her og sagt at jeg er en dårlig hundetrener hadde jeg tatt det personlig, men om noen som ikke engang har sett Tinka og meg sammen omtrent sier at jeg ikke er noe flink med hunden min/at hunden min er fæl osv så driter jeg i det. For de vet ikke nok om Tinka og meg sammen til å si noe sånt. Og nå skreiv jeg fort og uten å forklare så veldig grundig og flott.

Og hva mener du forresten med: "tenkte du ville komme til i en slik diskusjon."?

Skrevet
du mobba meg, og når man presser noen på det groveste er det vanlig at det kommer en reaksjon etter hvert. Det som kom fra meg var en reaksjon på alt det ekle du sa.

og man merker at du ikke diskuterer like høflig mot meg som før.

Jeg mobbet deg ikke. Og jeg skal ikke engang skrive et eksempel på hva jeg ville ha skrevet dersom jeg virkelig hadde gått inn for å såre deg! Jeg kan love deg at jeg hadde skrevet på en totalt annerledes måte dersom jeg hadde diskutert uhøflig med deg, noe jeg ikke føler at jeg gjør :)

Det jeg mener er at du kanskje ikke burde kalle klikkertrening for klikkerliklikk trening, for andre kanskje kan se på det som en hånlig måte å beskrive deres trening på, selv om det kanskje bare er din måte å si det på :)

Også lurte jeg på hva du mente med det psyke og ta i hunden og alt det der, og det fikk jeg svar på! :P

Skrevet

For du var ikke frekk og nedlatende? I en diskusjon på internett skal man ikke ta alt personlig, jeg tar aldri noe her inne personlig, for jeg veit at den eneste som forsåvidt har sett nok av Tinka og meg sammen ikke har sagt noe imot meg. Om søstera mi hadde kommet inn her og sagt at jeg er en dårlig hundetrener hadde jeg tatt det personlig, men om noen som ikke engang har sett Tinka og meg sammen omtrent sier at jeg ikke er noe flink med hunden min/at hunden min er fæl osv så driter jeg i det. For de vet ikke nok om Tinka og meg sammen til å si noe sånt. Og nå skreiv jeg fort og uten å forklare så veldig grundig og flott.

Og hva mener du forresten med: "tenkte du ville komme til i en slik diskusjon."?

hehe, det der med personlig, og det sier DU! :) kult... det er jo du som går rundt å ikke liker meg når du ikke kjenner meg, og har såvidt sett meg. hihi... jaja, folk er forskjellige..

hvorfor jeg tenkte du ville komme til i en slik diskusjon? i en slik diskusjon er det kanskje muligheten til å trakkasere meg! for det er jo så "morro" det :P

Skrevet

Jeg mobbet deg ikke. Og jeg skal ikke engang skrive et eksempel på hva jeg ville ha skrevet dersom jeg virkelig hadde gått inn for å såre deg! Jeg kan love deg at jeg hadde skrevet på en totalt annerledes måte dersom jeg hadde diskutert uhøflig med deg, noe jeg ikke føler at jeg gjør :)

Det jeg mener er at du kanskje ikke burde kalle klikkertrening for klikkerliklikk trening, for andre kanskje kan se på det som en hånlig måte å beskrive deres trening på, selv om det kanskje bare er din måte å si det på :)

Også lurte jeg på hva du mente med det psyke og ta i hunden og alt det der, og det fikk jeg svar på! :P

jeg vet godt hva mobbing er. og jeg så tydelig hva du brukte den diskusjonen til.

Skrevet

hehe, det der med personlig, og det sier DU! :) kult... det er jo du som går rundt å ikke liker meg når du ikke kjenner meg, og har såvidt sett meg. hihi... jaja, folk er forskjellige..

hvorfor jeg tenkte du ville komme til i en slik diskusjon? i en slik diskusjon er det kanskje muligheten til å trakkasere meg! for det er jo så "moro" det :P

Jeg syns ikke det er moro å trakkasere deg, for det har jeg aldri gjort. Hadde jeg villet gjøre det så hadde du merket det. Men jeg liker å diskutere - ja.

Hva har det at jeg aldri tar ting på internett personlig med å gjøre hvorvidt jeg liker deg eller ikke?

Skrevet

Astrid, det er såå mange ting jeg har lyst til å si nå, men i stedet stenger jeg denne diskusjonen :roll: Eller, jeg kan få Kine til å gjøre det så det ikke er en som deltar aktivt som stenger den.

Dersom det er noe kan du sende meg en PM eller noe :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...