Gå til innhold
Hundesonen.no

astrid

Elisabeth

Recommended Posts

Skrevet

hun skriver at hun blir lei seg når folk sier ting om hunden hennes.. og det er helt greit..men hun sier ikke akkurat pene ting om andre sine hunder og.. og det er mulig de blir lei seg vettu...!!!

jeg skrev det som en reaksjon på alt det de skrev til meg. Jeg startet ikke denne tråden for å slenge dritt. det var det de som satte igang. Jeg syns det har vært skrekkelig mye mobbing i denne tråden.

• Svar 170
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
dumt det skal være så mye dritt slenging.. :D [-X Alle bruker den treningsmetoden som funker best for sin hund :lol:

De fleste bruker vel egentlig den treningsmetoden som passer best for dem selv tror jeg. :lol:

Skrevet

Jeg skal ikke sette kull på henne. Jeg vil ha nok tid til valpen, og det får jeg garantert ikke med et valpekull+ skole. Skal ha valpen etter mars neste år. Jeg regner med at jeg vil bruke hunden i avl om jeg mener den er god nok. :lol: Men det blir ikke før om en god stund. Jeg orker ikke det stresset nå de nærmeste årene.

Så du skal aldri ha kull på Vicky? Og du tenker på å kjøpe en papillonvalp i Mars neste år (2006)?

Funnet en bra kennel da? :D

Skrevet
ok da setter vi strek da?

hvis dere har noe uopgjort med hverandre så ta det over mail,tlf,msn eller pr post.. ikke på ett åpent forum som dette!!!!

Funker utemrket for meg ihvertfall :lol:

Også må jeg bare si det var flott du stengte de to emnene her inne.

Skrevet
ok da setter vi strek da?

hvis dere har noe uopgjort med hverandre så ta det over mail,tlf,msn eller pr post.. ikke på ett åpent forum som dette!!!!

Enig, er ikke noe koslig med så mye krangling hele tiden :lol:

Skrevet

hehe, for seg selv og for hunden sin da :P

Ja, hehe :D Men sånn som meg f.eks. Jeg hadde ikke gidda å prøvd noen "harde" treningsmetoder bare for å sjekke om de passa for hunden min :D Hadde ikke gidda å prøvd å rykke i båndet hver gang hun dro bare for å sjekke om det funka :P Hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Ja, hehe :D Men sånn som meg f.eks. Jeg hadde ikke gidda å prøvd noen "harde" treningsmetoder bare for å sjekke om de passa for hunden min ;) Hadde ikke gidda å prøvd å rykke i båndet hver gang hun dro bare for å sjekke om det funka :P Hvis du skjønner hva jeg mener.

Skjønner hva du mener :P jeg bruker klikker på min hund, å trives med det :D

Skrevet

Ja, hehe ;) Men sånn som meg f.eks. Jeg hadde ikke gidda å prøvd noen "harde" treningsmetoder bare for å sjekke om de passa for hunden min :P Hadde ikke gidda å prøvd å rykke i båndet hver gang hun dro bare for å sjekke om det funka :D Hvis du skjønner hva jeg mener.

nettopp :D vi bruker det som passer best for oss, og for hunden :D hundens mentale og fysiske helse er den aller viktigste :P

Skrevet
ja jeg vet det:) jeg ville bare si det..

syntes også denne tråden er gått langt over grensen.. så hvis du vil astrid så er det bare til å stenge den!

vi får prøve å ordne opp så godt vi kan :lol: vi får finne på en god diskusjon(som ikke sårer noen) sånn at vi kan ha det greit her på forumet :lol: det er jo tross alt et bra forum.

Skrevet

vi får prøve å ordne opp så godt vi kan :lol: vi får finne på en god diskusjon(som ikke sårer noen) sånn at vi kan ha det greit her på forumet :lol: det er jo tross alt et bra forum.

Enig Astrid. Jeg har ikke vært med så lenge her, men ser jo at man virkelig kan ha det kjekt her :D . Tenk bare på alle bilder fra treninger, utstilliger, AG treninger og ikke minst situasjonsbilder av vår søte små som vi kan dele med hverandre. :D

Skrevet

Dette er ikke ment som mobbing eller noe sånt i det hele tatt, jeg ble bare litt nysgjerrig :lol:

Skal du ikke ha kull på Vicky likevel? (får hun ikke one-night stand likevel, fordi papillonen kommer? :lol:) Eller skulle du bare utsette det litt? (er hun ikke 4 år nå? da bør det jo ikke utsettes så veldig lenge da...)

Skrevet

Hvordan kan noen gå i fra aussie til papillon?! Fra brukshund til "selskapshund"? Hehe, ok, papillon er søte, men er det ikke lydighet som er den store lidenskapen din Astrid? Hjelpes..

Skrevet
Dette er ikke ment som mobbing eller noe sånt i det hele tatt, jeg ble bare litt nysgjerrig ;)

Skal du ikke ha kull på Vicky likevel? (får hun ikke one-night stand likevel, fordi papillonen kommer? :D) Eller skulle du bare utsette det litt? (er hun ikke 4 år nå? da bør det jo ikke utsettes så veldig lenge da...)

Jeg skal ha et møte med oppdretter for å avgjøre hvordan vi skal gjøre det. Hvis Vicky skal ha valper blir det i Mars vi parrer henne, for både jeg og oppdretter er imot å sette valper på en tispe som er fyllt 5 år. Hvis vi skal ha kull vil enten jeg eller oppdretter beholde en tispe som vil bli brukt videre i avl. Så Vicky`s one nightstand er det ikke sikkert det blir noe av.. hehe.. jeg vil avgjøre det nøye, for jeg har tross alt skole og alt... og hvis Vicky skal ha valper vil jeg jo helst kunne delta så mye som mulig under den tiden :lol: dessuten vil jeg jo også at Papillon valpen skal få en god og riktig oppvekst. En valp skal det satses 110% på :lol: Er blitt utrolig fascinert av rasen, og jeg ser frem til neste år :D

Skrevet
Hvordan kan noen gå i fra aussie til papillon?! Fra brukshund til "selskapshund"? Hehe, ok, papillon er søte, men er det ikke lydighet som er den store lidenskapen din Astrid? Hjelpes..

jeg tror nok en Papillon kan bli en god brukshund :lol: kanskje ikke på nivå med en aussie, men den har en god hjerne. Har fått prøvd meg litt med trening av Papillon nå, og jeg må si det overasker meg hvor lettlærte de er :lol:

Skrevet

Papilloner går HEELT fint an å brukes i LP :lol:

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er med deg altså. Du rakker ned på alle raser jo! Alle labber som ikke er etter "rene" jakt-linjer er helt ubrukelige, og samme med alle andre. En papillon er jo perfekt til lydighet, så jeg skjønner ikke hva du snakker om. Sveriges første lydighetschampion var en papillon. Minner meg om en viss annen person som var veldig opptatt av raser... :roll:

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er med deg altså. Du rakker ned på alle raser jo! Alle labber som ikke er etter "rene" jakt-linjer er helt ubrukelige, og samme med alle andre. En papillon er jo perfekt til lydighet, så jeg skjønner ikke hva du snakker om. Sveriges første lydighetschampion var en papillon. Minner meg om en viss annen person som var veldig opptatt av raser... :roll:

=D>

Skrevet

Hvilken annen person opptatt av raser.? :?

Kult at er papillon va første LP Champ da..hihih...-må le litt når jeg ser det for meg. men.. :lol: kult er det uansett!

Og jeg gleder meg til å se Casper eller Speedy i ringen og, jeg! (sant Kine??)hihih :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...