Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialt samvær i Lillestrøm?


LeneG

Recommended Posts

Scilos vil også gjerne leke i gjørma. Fibi var svært fornøyd med skogstur med Snorre i dag hun, selvom Snorre heller ville vært i Lillestrøm. :)

:oops:

Duuuuuuu! Snorre visste jo ikke om Lillestrøm, det var JEG som heller ville vært i Lillestrøm... NEIDA, Lillestrøm hadde selvfølgelig ikke vært tema UTEN dere må du skjønne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar
:oops:

Duuuuuuu! Snorre visste jo ikke om Lillestrøm, det var JEG som heller ville vært i Lillestrøm... NEIDA, Lillestrøm hadde selvfølgelig ikke vært tema UTEN dere må du skjønne...

:) Nå er vi glade igjen. :) Vi blir med på gjørmebading når som helst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke ble med på Lillestrømtreff altså... <_<

Høres ut som om dere hadde en topp dag, og jeg gleder meg til å se bilder fra gjørmebading... :)

Dere skulle vært der! Vi hadde gjørme fra topp til tå vi, men vi unnskylder oss med at det er godt for helsen :)

Hva? Insinuerer du at min hund er fisefin, Anette? :P

Bilen vår ser jo ikke ut nå.. hehe. Full av potemerker.

Jammen, Chessea var jo en skikkelig dame! Med trippesteg og en litt overlegen holdning? Fantastisk! :)

Hihi, dere hadde mange fine potemerker på bilen før dere dro ja.

Scilos vil også gjerne leke i gjørma. Fibi var svært fornøyd med skogstur med Snorre i dag hun, selvom Snorre heller ville vært i Lillestrøm. :)

Dere skulle også vært der, lenge siden jeg har sett deg og prinsessen nå! I tillegg MÅ vi jo bare treffe den greske drømmeprinsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skulle også vært der, lenge siden jeg har sett deg og prinsessen nå! I tillegg MÅ vi jo bare treffe den greske drømmeprinsen..

Nå vet jeg ikke helt hvor dere var, men Fibi trives aller best langt inni skogen, mens Scilos kan være med hvor som helst og kanskje egner seg bdre for ustrukturert frislepp. :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for idag gjengen!

Var kjempekoselig å treffe både to og firebente.

Bessie har vært totalt utslitt ikveld selv om hun ikke rørte seg lenger enn fra bilen og bort til oss, ettersom hvor det var tryggest. Raringen :yes:

Hun var såvidt våt på potene liksom og alle de andre så ut som de var brukt til å vaske gulvet med.

Morsomt å se raser jeg ikke har sett før.

Salukien var virkelig vakker og majestetisk. Skikkelig konge.

Enig med Anette her om fisefin Portis. Men da mener jeg det på en positiv måte. Skikkelig snerten frøken altså.

Rart det med at hun velger seg en å leke med Maria. Nesten sånn forelska tenåring.

Takk for hyggelig treff, dette må gjentas! De tre små grisene (det vil da si Norma, Orry og meg selv :P) hoppet i dusjen når vi kom hjem, og ser heldigvis mer eller mindre presentable ut igjen :P

He he... Var vel flere enn 3 små griser i dag. Har forresten bildet av buksa di, den var lekker :D

Vi var i butikken etterpå. Fikk ganske mange rare blikk. Så ut som jeg hadde vært med på gjørmebryting ;)

Hmmm...

Tror faktisk Orry skulle ta en liten prat med M&M (Mac og Moses) angående hvordan man får ristet ut godbiter fra eiere - DET skjønte ikke noen av gutta' mine noe som helst av, men jeg så at Orry i alle fall greide å riste ut noen av flere...

Susanne

Gutta dine var noen skikkelig koseklumper ihvertfall. Må si som flere har skrevet her at det var virkelig herlig hunder

og jeg ble helt forelska :P

Som sagt så synes Orrisen det er kjedelig at de tobente står stille, så han har funnet ut at det å bjeffe litt fører til at han får godis for og holde kjeft *kremt* :ahappy:

Orry er kul da. Kommer med ett fnys og noen fornærmede boff når alt ikke går helt som han vil. Synes han hadde

skikkelig personlighet.

Norma var bare bedårende og en skikkelig ertekrok.

Nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke ble med på Lillestrømtreff altså... <_<

Høres ut som om dere hadde en topp dag, og jeg gleder meg til å se bilder fra gjørmebading... :P

Bilder kommer bare venninnen min får ræva i gir. Hadde jo med egen fotograf kan du skjønne.

Angrer på at vi ikke tok bilde av alle vi tobeinte også. Et syn for guder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått bildene :yes:

Har ikke noe ordentlig redigeringsprogram så det ble litt ymse kvalitet.

Helen hadde litt problemer med å komme nærme nok pga sølesprut :ahappy:

Mølje

Mlje.jpg

Mlje2.jpg

Mlje3.jpg

Vakre Saluki

Saluki.jpg

Søte rene og pene Norma

Norma.jpg

Nærkontakt

Nrkontakt.jpg

Chess ser lengtende på mamma i bilen

Chess.jpg

Litt møkkete?

Beardis3.jpg

Buksa til Annette

Anette.jpg

Jeg ble forelsket

kose2.jpg

Kose.jpg

Og Bessie var like ren

Bessie-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de firbeinte hadde noe som helst imot søla i alle fall. :kiss: Chessea digger jo å bli møkkete.

Jeg måtte flire da Susanne sine gutter regelrett la seg ned på bakken for å få kos, da. De ble vel minst like møkkete å ryggen som under kroppen. Spesielt Moses tok seg en pause midt i gjørmehullet (se bildet der han sitter med "Bessie") :blink: Fiine guttene det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer veldig for å få besøk av en greker i lillestrøm! Nå vet jeg ikke hva Chessea ville sagt, men jeg tror ganske sikkert at mor ville blitt temmelig forelska.. :blink:

Call on me, og jeg er med på nytt treff!

Jeg vil også være med på neste treff.

:kiss: Fant dere ikke en mer sølete plass?

Men...

...akkurat det tenkte jeg også.

Høres ut som dere hadde det koselig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kiss: Fant dere ikke en mer sølete plass?

Det er Tøfflus sin skyld :)

Var det vel ikke *fnys*.

"Bare" foreslo møtested jeg, så var det Bessie & Co som hadde parkert midt i verste søleland :):)

Og siden Maria så snilt donerte bort en krykke-pigg til en beardis-pels som kom susende under (hvordan gikk det egentlig til?) kom liksom ikke hun så langt :blink:

*tar Maria under armen og flytter henne ut på jordet i håp om at fri-slippet følger etter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det vel ikke *fnys*.

"Bare" foreslo møtested jeg, så var det Bessie & Co som hadde parkert midt i verste søleland :kiss::)

Og siden Maria så snilt donerte bort en krykke-pigg til en beardis-pels som kom susende under (hvordan gikk det egentlig til?) kom liksom ikke hun så langt :)

*tar Maria under armen og flytter henne ut på jordet i håp om at fri-slippet følger etter*

Ja den piggen ja. Fant du igjen den i pelsen på noen av guttene Susanne?

Ja jeg parkerte vel litt ut i søleland ja :blink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Nei, hundene mine var heldigvis helt "piggfrie" når vi kom hjem.

Så den piggen ligger nok godt begravd nedi søla' der oppe - og om 1000 år finner vel noen arkeologer den og lurer fælt..

Men hele oppdragelsen og folkeskikken min var glemt den dagen - så Maria, jeg er kjempelei meg for at en av gutta' mine ødela krykke-piggen din!

Jeg ble jo bare så glad der og da for at de ikke tok det andre benet ditt, jeg... Men jeg vil selvsagt erstatte den for deg - så bare send meg et PM, så fikser vi det!

I morgen er det beardistreff i klubb-regi, og jeg ble advart om at det er "litt sølete der, altså!" - så jeg henviste bare til denne tråden jeg, og sa - "hva så?"

Mistenker dog at INGEN av de andre der kommer til å ville slippe sine hunder løse, for å bli sååå møkkete, så det blir vel heller en tur i bånd rundt i området der, antar jeg.

Og Bessie - kan jeg få ta noen av bildene og sende de til oppdretteren til Mac (han største av mine) i Tyskland? Er sikker på at hun skulle sette pris på å se noen slike skikkelige bikkje-bilder av han - ikke baaaare de superrene, opstilte og "vanlige" utstillingsbildene jeg sender... (Sånn før hun kommer til Verdensutstillingen for å se han, liksom...)

Kanskje jeg skulle ta det bildet av han og Norma og sette på hans egen side på min hjemmeside også - "Dirty Dog".. (ha ha ha!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva? :kiss: Piggen er på krykka! Haha. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det kan ha seg at jeg trodde den var borte. Så ingen trenger å erstatte noe som helst :)

Ja, jeg stusset litt på det der :blink:

Syntes nemlig du var altfor søt og grei til liksom å skulle ha "piggene" ute :)

Men synd for arkeologene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint å høre at det ikke er noen "pigger" imellom oss Maria!

Og - ikke minst - at en eller annen hund IKKE kommer til å skade seg på den piggen neste gang de raser rundt der.... (DET hadde jo bare vært så alt for tåpelig!)

Arkeologene får finne noe annet der - er sikker på at det meste bare forsvinner nedi der etter at vi har vært der og "pløyd" marken for dem...

Er sikker på at lille frk. Knøtt i ALLE fall ikke hadde giddet å prøve å ta igjen Tøfflus-dyret når han vel gadd å jogge rundt for halv maskin - bare for å vise alle de andre hvor fort det KAN gå.. Bare Chess, Moses og Mac som trodde at DET var en mulighet, liksom... (Springerne skjønte vel det uten engang å ha prøvd??)

Mac hadde nok syntes at lille frk.Knøtt hadde vært helt strålende - ENDELIG en hund på hans egen størreselse (som han nok føler seg i sånne hundesamlinger).

Også gode Bessie, da.. Som sto der og kikket storøyd på de andre og lurte nok mest på "hva i all verden holder de på med??". Moses PRØVDE i alle fall å være litt søt når han var bortom henne og slikket på henne. av og til.. Dog greide ikke han engang å få henne ut i sølehavet.

Ja, dette var skikkelig moro - og det er veldig interessant å se såpass mange forskjellige hunder (raser) sammen i fri utfoldelse.

Alle har jo hver sin idè hvordan slikt skal foregå, og man ser raskt at hundene stort sett respekterer de som velger noe annet enn det de selv synes er moro. Bortsett fra Chess, da - som så absolutt syntes at Tøfflus burde vært med på brytekamp... (Så skyld på henne for all sølen på ryggen hans.... - den BURDE jo ikke ha vært der, liksom...)

Selv de av samme rase var ganske forskjellige i lekemåte - Orry og Norma så vel knapt hverandre i det hele tatt der (Orry spiste godiser og fikk kos - Norma løp rundt forfulgt av to sølemonstere), mine to var også uenige om lekingen, da Mac nok helst ville hatt Moses skikkelig "knøvla" nedi søla'..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Høres ut som dere har hatt det kjempegøy i søla da. Skulle gjerne vært der. Dog, tror lille frk. knøtt hadde funnet seg et fang istede for søla.

Lille frk.knøtt kunne kost seg sammen med Bessie på det tørre hun ;)

Susanne kan jeg sende bilder på PM?

Hvis ikke kan du sende meg emailadr. din så kan du få alle bildene uredigert.

Har ett par til også tror jeg ;)

Hvis noen andre fra treffet vil ha også så er det bare å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfflus-dyret hadde det bare helt supert han. Å "jogge rundt for halv maskin" var akkurat passende oppvarming for trenings-løpet dagen etter (også det i søla, og han som var nybadet....) han skulle fungere som støtte-hund i. Han ble HELtent da han slapp til ute på banen :rolleyes:

Så han vurderer sterkt å sammenkalle gjengen neste gang han skal konkurrere. Et par timers lett jogging som oppvarming er jo bare helt supert. Dessuten gjør han jo en god innsats for hundesamfunnet, han sørger for kvalitetsmosjon, både spurt og intervaller, med innlagte hvilepauser, slik at alle får maksimalt utbytte av trenings-timen ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...