Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

Takk takk :lol: Hva tror dere jeg har da... Nå er det like før altså. Toget mitt går klokka 9 ikveld :)

Åh, jeg tror jeg hadde blitt smårar hvis jeg måtte ventet så lenge før jeg kom meg avgårde! :ahappy: Du har vel et stykke å reise og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

De er jo ikke leveringsklare før imorgen uansett heller da :ahappy: Når vi kjørte over grensa her oppe og kjørte igjennom sverige og nedover til Østersund så var det vel 70mil hver vei. Nå blir det ENDA lengre siden jeg tar tog ned til Trondheim hvor jeg bytter tog og drar videre til Østersund... Laaaaang tur, men veldigveldig verdt det! :lol:

jeg tar med sambo's råproe mobiltelefon med 5mp kamera og internett så hvis noen vil holde seg oppdatert så kan man gjøre det i bildebloggen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er My hjemme i Bodø! :yes: Emma syns hun er litt ekkel og vil jage henne bort fra meg men det motarbeider vi med godbiter og ros samt fjerning av oss som hun skal "beskytte" når hun er for ille. My er veldig, veldig leken og herlig! Hun sov det meste av togturen på rygg med alle beina i været og travet rundt på toget som om det var verdens mest naturlige ting. Hun har en del LYD i seg da, mye pip og småbjeff som kommer når hun blir veldig glad eller ivrig og da klarer jeg nesten ikke å la være å le... Men vi prøver å snu ryggen til å late som vi ikke bryr oss :D

Kommer snart innom med noen bilder fra da jeg hentet henne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på bilder fra oppdretter som vi gjorde et tappert forsøk på å ta rett før vi kjørte mot toget som jeg og My skulle ta hjemover, men her er noen fra litt tidligere på dagen iallefall:

MeetMyOwnMidnightMayhemMY183.jpg

LØYPE! My i hælene på Mojo.

MeetMyOwnMidnightMayhemMY186.jpg

Hehehe, først fikk jeg èn valp i håret.. Så kom en til.. Og til slutt hadde jeg fire stk hengende i håret mitt. Jeg er sikker på jeg mistet 400 hårstrå der og da... MINST. My sitter her og ser på håret mitt som hun hengte i rett før bildet ble tatt. Like etterpå hoppet hun i håret igjen...

Er det rart Emma syns hun er litt, ehm, rar? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jadda! Nå først har jeg tid til å lage meg et ordentlig måltid :D My ligger på kjøkkengulvet og snorker. Hun fotfølger meg overalt! Ikke det at jeg ikke er vant til det da.. Men My er nesten mer skygge enn Emma etter hva jeg ser så langt. Men så er det jo hennes første dag her og hun vil vel ikke forsvinne fra den hun kjenner best her i denne store, fremmede verden hun nettopp har kommet til.

Jeg er forelsket! Hun hopper rundt i beina mine ute i hagen, biter meg i buksebeina og turner rundt! Ikke såå god kroppskontroll å skryte av da :yes: Emma var en mye mer glamorøs valp sånn sett. Beina på My går litt alle veier!

EDIT: Og lone! Nå tror jeg på deg 120% sikkert altså... MMO hunder liker å høre sin egen stemme! My piiiiper som en stukken gris, og hun slår Emma nådeløst der! Høøye, skingrende pip som ikke akkurat høres glade ut. Prøvde å ha henne i en innhegning av kompostgrinder mens jeg kostet i stua. Å du himmel som jeg fikk høre det da.. My hadde visst andre planer enn å sitte stengt inne i kjøkkenet mens jeg kostet!

Merkelig nok var hun stille som ei mus mens jeg trente med Emma på kjøkkenet og hun måtte sitte bak kompostgrindene igjen. Hun satt musestille og så på oss. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Og lone! Nå tror jeg på deg 120% sikkert altså... MMO hunder liker å høre sin egen stemme! My piiiiper som en stukken gris, og hun slår Emma nådeløst der! Høøye, skingrende pip som ikke akkurat høres glade ut. Prøvde å ha henne i en innhegning av kompostgrinder mens jeg kostet i stua. Å du himmel som jeg fikk høre det da.. My hadde visst andre planer enn å sitte stengt inne i kjøkkenet mens jeg kostet!

:ahappy::yes: oppdretter har visst satset på sangstjerner også. Skal det være allround, så skal det være allround :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott hørtes ut som et helt sag-orkester den første mnd. Hun var fryktelig, rett og slett! Hos oss ble det til slutt så ille at det ikke nyttet å overse, jeg måtte finne frem vannflasken som jeg sprayer plantene med :rolleyes: Nyyydelig liten tuppe du har fått, gleder meg masse til å se maange flere bilder! (KAMERA!) Lykke til videre, og hold oss oppdatert ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...