Gå til innhold
Hundesonen.no

Nusser du hunden din?


MariaN

Gjør du?  

138 stemmer

  1. 1. :)

    • Ja
      123
    • Nei
      16


Recommended Posts

Gir du hunden din et kyss på snuten, hodet osv..?

Jeg så på sos hundehjelpen hvor det var ei dame som ga hunden sin et nuss.

Victoria så bare rart på henne, og hun hadde ALDRI nusset hunden sin.

Jeg har gjort det mange ganger :)

Hva med dere ?

Hvorfor/Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Jepp, det gjør jeg. Hele tiden!

Får nuss fra minsten hver gang jeg kommer hjem, og når jeg står opp, og hver gang han kommer oppi soffan for å kose så får han nuss.

Generelt begraver jeg ansiktet mye neddi pelsen på min myke deilige kodabeijbi, og masse nussing hører med da!

Men, jeg bøyer meg ikke ned for å nusse han når han står på gulvet f.eks, det er mest bare når vi hilser eller koser i soffan. Å hive meg på gulvet for å gi han nuss er utelukket, men så har jo jeg småhunder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er klining tillatt;) Hender rett som det er at jeg legger meg ned på gulvet i stuen.. da kommer størsten løpende og slenger seg ned inntil. For meg er det kvalitetstid på det beste. I tillegg til at det hender jeg får meg et sleik i fjeset, blir de kysset på hodet/snuten, og størsten og jeg har utviklet en helt spesiell, eskimoaktig, nufserutiner der vi rett og slett gnikker nese hehe..... mulig det er både feil og annet... men for meg er det helt naturligå ta i, legge hodet inntil og å gi dem en suss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp nusser hundene mine;) Men ikke i nærheten av munnen:P Jeg aner ikke hor de har hatt den kjeften. Jeg har hatt litt for mye om mikrobiologi. Les boka Mokroorganismer og man blir overrenslig. Går jo å vasker hender hvert 5 minutt her. Nå jobber jeg også på omsorgssenter og der er jo hygienen utrolig viktig.

Altså hvis man ar hatt litt for mye mikrobiologi blir man freaka av bakterier. Anbefales ikke! Veldig OT.

Men nussing av hundene hører med her. Men har begrenset til at de får lov ved kommando og ikke utenom. Jeg sier "Få et nuss" og de nusser meg på kinnet. De begynner å skjønne at nussing utenom ikke er tillat:P Veldig greit når det kommer besøk synes jeg. Da slipper de å ha hund i ansiktet ufrivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, JEG får lov til å nusse hunden, men hunden får IKKE lov til å nusse meg :) Til og med brødrene mine gir bikkjen et kyss på hodet i blant ;)

Jeg måtte flire da jeg leste bikkjen og trengte ikke dobbeltsjekke om du var fra Berrrrgen nei ;)

Vi susser og nusser masse, og han får slikke meg og jentene i fjeset når vi tar initiativ til kos. Lurt det med en ordre på kos? for Kaos prøver seg av og til på andre stakkarer. Ikke alltid like populært... Eller lærte vi "the soft way", har en kanin og hun slikker MASSE men blir jo ikke så mye av :rolleyes:(jentene mine slikker henne på hoder for de har lest at det gjør kaniner når de er glad i hverandre ;) ...Hygiene? hva er det for?

HELT OT men visste ikke hvordan jeg skulle sende meld her...Det er deg som har hjulpet meg, ikke sant? Nå er jeg inne og takker og neier. ;) Det var et rør! Legger en meld på "for&æ.." nå. Fordelen er at jeg har lest litt og kommet litt videre før jeg plumper uti med syke spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, JEG får lov til å nusse hunden, men hunden får IKKE lov til å nusse meg ;) Til og med brødrene mine gir bikkjen et kyss på hodet i blant :)

Signerer denne (bortsett fra dette med brødre da ;) )

Uansett, når jeg sier ja til nussing- så er det i moderatform. Jeg er ikke blant dem som mer eller mindre sitter i flere minutter og tungesleiker hunden (;) ). Men en kjapp og grei "nuss" når det er kosetid- det er tillatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...