Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

Duuu! Hallo, du kan ikke bare legge ut et bilde også ikke mer assa...! :) Vi vil ha fler bilder! :)

Å, jeg er så vond å be... :) Her kommer en krympa remse:

IMG_4500.jpg

Det var veldig mye av dette.

IMG_4491.jpg

og dette...

IMG_4542.jpg

...

IMG_4506.jpg

Førstemann!

IMG_4529.jpg

Noen har funnet ut at det er lurt å sette seg ned og se på godterimaskinen for å få noe... :rolleyes:

IMG_4498.jpg

Snorre aker!

IMG_4510.jpg

Fibi har en liten Tarzanutflipping.

IMG_4503.jpg

og fotografen er plutselig og aldeles borte vekk! :ahappy:

Alle bildene er tatt av Ingvild, forresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Takk for fin tur, og jeg lover på tro og ære at det kommer bilder... Etter hvert (overføringskabelen er borte :ahappy: )

For alle som lurer: Han er virkelig like herlig som Ida og Ingvild sier. Han er supergod, og en skikkelig trygg og stødig liten kar. Han er vakker (litt feminint vakker kanskje) og beina går alle veier når han løper... :) Han er mye mindre enn jeg hadde forestilt meg i størrelse, men han er allikevel en stor hund.

Onkel Snorre og lille Scilos fant hverandre veldig, akkurat som ventet. De løp fort og mye, og hadde t.o.m brytekamp, noe Snorre kun har med ett fåtall hunder (i grunn bare tisper, når jeg tenker meg om)...

Jeg gleder meg til fortsettelsen, og håper vi får mange fine turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nok bli flinkere til å fly i skauen, ja. Fibi får et visst flodhestpreg over seg sammen med denne lett undervektige lille flisa. :rolleyes:

Jeg gleder meg også til mange mange turer med lekeonkel Snorre! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nok bli flinkere til å fly i skauen, ja. Fibi får et visst flodhestpreg over seg sammen med denne lett undervektige lille flisa. :rolleyes:

Jeg gleder meg også til mange mange turer med lekeonkel Snorre! :ahappy:

*flirer* Han er helt sikkert ikke undervektig det er bare du som er vant til Smultbolla :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer* Han er helt sikkert ikke undervektig det er bare du som er vant til Smultbolla :) :)

Hm. Nå skal vi opp og ta en blodprøve den 12. Da veier og måler vi litt med det samme og lar den snille dyredoktoren si hva hun mener om den saken. Han får uansett to og et halvt måltid om dagen nå til å begynne med, mens prinsessa får akkurat halvparten. Han får jo plutselig mosjon, den lille kroppen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider: Den som leter den finner... Jeg hadde en ekstra overføringskabel, så her kommer litt bilder fra tur:

080202-001.jpg

080202-050.jpg

Dette var det MYE av... Til tross for stor størrelsesforskjell, fant disse to gutta hverandre veldig

080202-074.jpg

080202-075.jpg

080202-078.jpg

080202-092.jpg

080202-093.jpg

080202-1021.jpg

080202-131.jpg

Mens noen løp og hadde det moro, drev andre å gnagde på trær, alternativt lette etter tarzan.

080202-149.jpg

Snøen er selvfølgelig spennende for en greker.

080202-150.jpg

Om noen lurer, så var det slik i skogen lørdag.

080202-159.jpg

080202-171.jpg

Sulten storesøster

080202-181.jpg

080202-1871.jpg

To gode venner

080202-190.jpg

080202-206.jpg

080202-2181.jpg

masse flere bilder HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Han er bare skjønn i hele seg! :blink: I dag har vi gått over til å fôre med en mix av tørrfor og V&H. Kjempestas! :blink:

EDIT: Men han er ikke noen spanjol, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på Ekeberg PetVet og fikk den siste bendelormtabletten. Nå er Skilos helt og aldeles ferdig med all medisinering og fullstendig lovlig i landet. Jeg var to dager for sent ute med denne kuren og var redd for att UDI skulle sende ham ut, men det var visst helt greit. Han veier akkurat ti kilo nå, så nå er han bortimot akkurat passe tung! :) Da vi fant ham, var han nok nærmere fem enn ti kilo, så det var en skikkelig mager liten vofs som gikk gatelangs og rotet i søpla. :wub:

Da vi tuslet hjemover fra dyrlegen, traff vi på to vakre storpuddeldamer som ville leke litt. Det er så deilig å ha en hund som bare kan kobles fra uten at jeg må sette på radaren og hele tiden se femti meter i alle retninger i tilfelle det kommer noen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...