Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

Det ville nok være svært gjensidig! :PHan er en ekte gresk loverboy... :P

Dem har jeg vært borti (de tobeinte altså...)! :lol: *fnis*

Du får fortsatte å spamme med bilder, så Norma har noe å titte på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Her kommer dagens bildespam av arveprinsen (takk Aya) til dere som enda ikke er lei :lol: :

IMG_4406.jpg

IMG_4403.jpg

IMG_4394.jpg

IMG_4402.jpg

IMG_4385.jpg

IMG_4390.jpg

IMG_4483.jpg

IMG_4469.jpg

IMG_4427.jpg

IMG_4441.jpg

IMG_4474.jpg

Som dere ser er han allerede "the prince of winterwonderland". Litt mørkt ved firetiden, men slik er det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, fineste prinsen og prinsessen! :P Ser ut som dronningen var med på turen også? Hehe :P

hvordan går det med alle tre sammen da? Mor og datter har jo en tendens til å *kremt* være litt snerpete sammen!?

Solo er ei kjeftesmelle, men det så ikke ut til at det gikk så veldig inn på den lille prinsen. :P Solo kjefter som regel mest på Fibi når hun hopper etter Tarzan eller graver etter mus. Solo vil jo ha all moroa selv, men skjønner ikke helt hva Fibi driver med og det er superfrustrerende! :lol:

Små gutter som stikker snuta oppi rompa på eldre damer, føyser man da bare vekk! Dessuten gikk vi oss vill oppi den skogen vi plukket blåbær med Jane den gangen, vet du (herregud jeg har gått der en zillion ganger og finner aldri veien). To timer i klissvåt dyp snø gjør underverker med humøret. :rolleyes: Alt turtøyet er klissvått enda! :P

EDIT: Tror Fibi har fått det for seg at hun skal passe på at intet vondt rammer den lille prinsen. Så det var faktisk hun som blåste seg opp litt da vi satte oss i bilen, dvs fløy på mora si. ;) Det var bare å stoppe tullet litt kontant og så ble det ikke noe mer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi ser ut som hun virkelig har fått seg en venn! Så herlige bilder!

Ja, også hun som har tusla for seg selv på sonenturer og ikke helt får til det der med sosiale settinger og slikt! :lol:

Angående lynne, så her jeg fundert litt over det de siste dagene. Nå har jeg kommet fram til at fjellgeit må være det som likner mest, sånn lynnemessig. :P Han er utrolig spretten og utholdende i alt slags terrreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo er ei kjeftesmelle, men det så ikke ut til at det gikk så veldig inn på den lille prinsen. :P Solo kjefter som regel mest på Fibi når hun hopper etter Tarzan eller graver etter mus. Solo vil jo ha all moroa selv, men skjønner ikke helt hva Fibi driver med og det er superfrustrerende! :P

Jeg skjønner Sololille veldig godt, det er en ufin ting å drive med Tarzanleting eller musegraving :P

Små gutter som stikker snuta oppi rompa på eldre damer, føyser man da bare vekk! Dessuten gikk vi oss vill oppi den skogen vi plukket blåbær med Jane den gangen, vet du (herregud jeg har gått der en zillion ganger og finner aldri veien). To timer i klissvåt dyp snø gjør underverker med humøret. :rolleyes: Alt turtøyet er klissvått enda! :P

Hahaha det er godt å høre at det ikke var jeg som hadde dårlig inflytelse på dere :lol: Må man følge med på hvor man går på tur da? næææh, det er for pyser :P

EDIT: Tror Fibi har fått det for seg at hun skal passe på at intet vondt rammer den lille prinsen. Så det var faktisk hun som blåste seg opp litt da vi satte oss i bilen, dvs fløy på mora si. ;) Det var bare å stoppe tullet litt kontant og så ble det ikke noe mer med det.

:P fjolla! Du kan hilse henne fra tanten og si at man sloss ikke med mamman sin, sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peneste prinsen :ahappy: Jeg tror jentene mine hadde syntes han var en kjekk sak:D

Det tror jeg også! :)

Nå er det bare å vente på bilder fra "tante" Jane, hvis ikke vi drøyer tiden med å legge ut noen kjedelige fra digitalkamera... Lovte å ikke mase. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott solskinnshistorie og for en herlig gutt :ahappy:

Men sånn litt alvor.. mye kostet denne historien ? Vet at dyrene våre er verdt alt og mere til, men bare nysgjerrig på hvor mye sånt koster hvis man har regnet noe på det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott solskinnshistorie og for en herlig gutt :ahappy:

Men sånn litt alvor.. mye kostet denne historien ? Vet at dyrene våre er verdt alt og mere til, men bare nysgjerrig på hvor mye sånt koster hvis man har regnet noe på det ?

Vetrinærutgifter til chipping, vaksiner, blodprøver, parasittbehandling og generell helsesjekk (kom plutselig på at vetten fant en liten pinne langt inni øregangen hans) + kastrering som de av en eller annen grunn ikke utførte, tror jeg jeg betalte ca 400 euro for tilsammen. Opphold og transport til Kiel var gratis. Vi har fått masse hjelp av en tysk dame som tar seg av mishandlede, skadete og forlatte dyr på Kreta. Veterinæren støttet også henne, det var derfor vi fikk så billig behandling. Turen ned til Kiel for å plukke ham opp, kostet ganske mye siden vi ikke kunna ta sånn cruise - tur, men kunne sikkert blitt billigere om jeg hadde hentet ham med bil. Dessuten må han ha en blodprøve for å sjekke ut en myggoverført sykdom som ikke er smittsom, men kan ramme hunder fra middelhavslandene. Den skal taes når de er et år, så vi har time 12 02. Da er han sånn ca ett år! Så egentlig i direkte utgifter, kostet han kanskje 500 euro, da. Da er han fullvaksinert med pass og chip, samt behandlet forebyggende for de fleste parasitter.

EDIT: Det har vært mange hjelpere underveis, både på "shelteret", sjåførvirksomhet hit og dit på Kreta mens vi var der, transporten nordover Europa, velvillig og raust crew på Color Fantasy og snille sonenvenninne Jane som gjorde det mulig for oss å få en fin Tysklandstur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det finne gode hjelpere for dyrene..sier bare jeg :)

Ønsker dere lykke til med han og takk for at dere delte denne historien med oss andre soniser også ! :ahappy:

Det er heldigvis mange som vil hjelpe, men likevel mye lidelse og vanskjødsel rundt omkring. Vi forelsket oss jo bare i en hund og var så heldige at vi var på rett sted til rett tid. :)

Vi kommer nok til å dele mange historier enda.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå gidder jeg ikke vente lenger. Tenk å finne på andre ting enn å sitte på sonen en lørdagskveld :ahappy: .

Her kommer en liten smakebit fra vårt første møte med onkel Snorre. Han var selvfølgelig dødskul! :)

IMG_4501.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...