Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

Skrevet
Nei, men du må være enig i at jeg er rimelig sta når jeg først har bestemt meg for å gjennomføre et håpløst prosjekt. :lol:

Hehe det var vel en av grunnene til at jeg sa det jeg gjorde, for jeg vet hvordan det er å ta med seg en hund sånn, og alt av følelser det bringer med seg, var vel en måte å prøve å beskytte deg litt på :lol:

Men, han skulle være med deg han, akkurat sånn som Tequila skulle være med meg! ;)

Fineste barna våre :lol:

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg er glad jeg leste dette etter du hadde fått ham hjem jeg :lol:

Så grusomt å måtte vente i 6 mnd.

Gratulerer kjempemasse med nydelig hund!

Det har vært en del telefoner, mye savn og en periode med "nå vet jeg ikke helt hvordan det går", ja. :rolleyes:

Hehe det var vel en av grunnene til at jeg sa det jeg gjorde, for jeg vet hvordan det er å ta med seg en hund sånn, og alt av følelser det bringer med seg, var vel en måte å prøve å beskytte deg litt på ;)

Men, han skulle være med deg han, akkurat sånn som Tequila skulle være med meg! ;)

Fineste barna våre :lol:

Ikke sant. Det skulle bare bli sånn. Fibi var også helt inneforstått med det, selvom hu naldri noensinne før har sluppet inn noen andre hunder enn mora si. Merkelige frøkna. Tror hun syns det var litt deilig å få avlastning som sofabikkje. :lol:

Skrevet
Turen til Kreta var full av følelser, tvil, tro og sorg over å forlate en hund vi akkurat hadde knyttet oss til. Da vi dro, sto han og hylte etter oss og hang i kjettingen:

Jeg mente den dere hadde i dag...

Skrevet
Ikke sant. Det skulle bare bli sånn. Fibi var også helt inneforstått med det, selvom hu naldri noensinne før har sluppet inn noen andre hunder enn mora si. Merkelige frøkna. Tror hun syns det var litt deilig å få avlastning som sofabikkje. :lol:

Ja det er litt merksnodig det der, hvordan de bare vet! Sånn var det når Lita kom inn i hus også, og du vet jo hvor sær Tequila kan være :lol:

Skrevet

Kremt! <_< Nå tar jo mamma all æren, her!

Han er min hund også :lol:

Har gitt 50 euro og masse kjærlighet, jeg, og jeg har fra i dag av alt ansvar for den lille greker'n, så det så :lol:

Er det noen forresten som vet om et grunnkurs i nærheten av Abildsø? Jeg med min unge alder og strenge mor får ikke ta buss alene om kvelden <_<

Men nå står sjarmøren og venter på tur... :lol:

Skrevet
Er det noen forresten som vet om et grunnkurs i nærheten av Abildsø? Jeg med min unge alder og strenge mor får ikke ta buss alene om kvelden <_<

Canis avd. Oslo holder til ved Skullerud. Det er jo ikke så langt unna Abildsø.

Skrevet

Forresten må jeg nevne at det var utrolig hyggelig å lese at han går så godt sammen med Fibi allerede. Flink Fibi!

Nå har jeg sittet og siklet enda mer på bildene, og han er virkelig bare SÅ søt :lol:

Skrevet
Jeg mente den dere hadde i dag...

Det skjønte Ingvild også. :P Ja, den aller første turen i "egen" skog var veldig flott! :P

Ja det er litt merksnodig det der, hvordan de bare vet! Sånn var det når Lita kom inn i hus også, og du vet jo hvor sær Tequila kan være.

Kan hun ha luktet ham allerede i sommer? Eller har hunder virkelig en sjette sans? Eller er disse småbitchene egentlig ganske kloke, kanskje? Det er virkelig merkelig... :whistle:

Kremt! <_< Nå tar jo mamma all æren, her!

Han er min hund også :P

Har gitt 50 euro og masse kjærlighet, jeg, og jeg har fra i dag av alt ansvar for den lille greker'n, så det så :P

Er det noen forresten som vet om et grunnkurs i nærheten av Abildsø? Jeg med min unge alder og strenge mor får ikke ta buss alene om kvelden

Men nå står sjarmøren og venter på tur... :P

Skal du ha all moroa for deg selv, nå da? :P Neida, dette kommer til å bli bra. Men altså. nå du stå opp. :P

Canis avd. Oslo holder til ved Skullerud. Det er jo ikke så langt unna Abildsø.

Ingvild har en klikkersperre. Jeg har også foreslått å trene hos Knut, men det er ikke helt aktuellt enda.

Måtte slette noen smileys...

Guest Belgerpia
Skrevet

*Stoooooooor klump i halsen*

For en vakker liten pode, og så heldig han har vært som traff akkurat dere akkurat da - snakk om å være på rett sted til rett tid.

Skjønne lille tingen............ og så flott at Fibs synes han er grei nok

Skrevet

Vi er flere her som er lettrørte ser jeg :whistle: Herlig liten sjarmør, og sånn flaks han hadde som traff dere!

Jeg er også nysgjerrig på om dere vet ca. alder og har noen anelser om hva han er blanding av..

Skrevet

Så nydelig han er, vakker:D Endelig kom den greske skjønnheten (og selvsagt gikk det bra med Fibi, det har jeg jo sagt hele tiden).

Skrevet
Kan hun ha luktet ham allerede i sommer? Eller har hunder virkelig en sjette sans? Eller er disse småbitchene egentlig ganske kloke, kanskje? Det er virkelig merkelig... :whistle:

Jo det er jo mulig, men tviler på at hun husker det helt fram til idag, eller igår da.. :P

Jeg tror jo at hunder har en sjette sans som du kaller det, at de bare vet ting!

Og at Tequila egentlig er ganske klok? Nææææh :P Hun er dum og deilig og ikke sånn innmari smart :P

Merkelig kan det kanskje være ja, men hvorfor pese noe mer med det? Det funker og alle er lykkelige og glade for det :P

Men, er han ikke kastrert? Trodde de skulle gjøre det der nede jeg da?

Skrevet
Merkelig kan det kanskje være ja, men hvorfor pese noe mer med det? Det funker og alle er lykkelige og glade for det :P

Men, er han ikke kastrert? Trodde de skulle gjøre det der nede jeg da?

Nei, jeg er bare superlettet! :P

Han skulle vært kastrert, ja! Nå er det av uviss grunn ikke gjort, så da håper jeg ikke det blir helt umulig å få gjort det her...

Han var i tannfellinga i august, så han er nok rundt året nå.

Kanskje dere kan hjelpe meg å tippe raseblanding? Det kan jo være generasjoner med blanding for alt jeg vet. :whistle:

Han vil gjerne leke med alle. Det kan vel hende han blir litt mer selektiv når han skjønner at han får alt han trenger uten å måtte innynde seg hele tiden! Håper nesten det, jeg.

Skrevet

Det er vel en sannsynlighet for at han er resultat av mange generasjoners blandingsavl.. Men jeg synes iallefall det ser ut som det er noe retriever i han, han har et sånt nyydelig, klokt hode som jeg synes man ser på mange retrievere. Eller kooiker, som du selv sier. Er bare at de er jo nokså sjeldne.. Hvordan er han i lynne da? Terrier? Mynde? Retriever? Gjeterhund? Eller bare seg selv?

Guest Belgerpia
Skrevet
Kanskje dere kan hjelpe meg å tippe raseblanding? Det kan jo være generasjoner med blanding for alt jeg vet. :whistle:

Han vil gjerne leke med alle. Det kan vel hende han blir litt mer selektiv når han skjønner at han får alt han trenger uten å måtte innynde seg hele tiden! Håper nesten det, jeg.

Tja..... skal jeg gjette vilt så vil jeg tippe at det ett eller annet sted bak der finnes en tibetansk spaniel, iblandet retriever eller noe lignende.

Jeg synes liksom han ser veldig ut som en litt stor tibbe liksom

Skrevet
Nei, jeg er bare superlettet! :P

Han skulle vært kastrert, ja! Nå er det av uviss grunn ikke gjort, så da håper jeg ikke det blir helt umulig å få gjort det her...

Ja men det er da vel ikke det største problemet å få fikset vel?! Hehe de glemte det bare vel da, fort gjort det da, det er jo tross alt bare noen baller vi snakker om...! :whistle:

Skrevet

Til dere som spør om rase og alder, sier jeg som min mor; Vi tror det er noe kooiker i han, og noe retriver. Dyrlegen på kreta trodde han hadde spor av greske jakthunder seg. Men man kan jo aldri vite.

Selv foretrekker jeg å kalle han "renraset" Gresk Gatemix :rolleyes:

Og, nei, det er ikke han som er den heldige og vi de snille, det er omvendt.

Skrevet

Så nyydelig skapning og storesøss virker kjempe fornøyd!

Ansiktet ligner på en blanding jeg hadde av golden, collie og bordercollie, kroppen er lang og slank som setter eller mynde.

Aner ikke jeg!

Men utrolig pen!

Skrevet
Ja men det er da vel ikke det største problemet å få fikset vel?! Hehe de glemte det bare vel da, fort gjort det da, det er jo tross alt bare noen baller vi snakker om...! :whistle:

Noen baller som det teknisk sett ikke er lov til å fjerne her til lands, uten at det ligger medisinske grunner bak... :fisk_01:

Skrevet
Noen baller som det teknisk sett ikke er lov til å fjerne her til lands, uten at det ligger medisinske grunner bak... :fisk_01:

Nei, akkurat. Derfor tenkte jeg at det var greit å få gjort det før han kom. Der nede er det så sinnsykt mange hunder og katter som har det usigelig vondt, så kastrering er det eneste riktige å gjøre for om mulig å holde bestanden litt nede. Nå er det lettere og billigere å sette dyra fra seg i en kartong på gata, eller steine dem sånn nesten i hjel, så dessverre er det også skjebnen til mange. Slik vokser små skilakier (valper) opp til å bli voksne skiloser (hunder) som lever av turistmat og søppel og produserer enda flere avkom som ingen bryr seg om. Da heller kastrering, ikke sant.

Skrevet
Nei, akkurat. Derfor tenkte jeg at det var greit å få gjort det før han kom. Der nede er det så sinnsykt mange hunder og katter som har det usigelig vondt, så kastrering er det eneste riktige å gjøre for om mulig å holde bestanden litt nede. Nå er det lettere og billigere å sette dyra fra seg i en kartong på gata, eller steine dem sånn nesten i hjel, så dessverre er det også skjebnen til mange. Slik vokser små skilakier (valper) opp til å bli voksne skiloser (hunder) som lever av turistmat og søppel og produserer enda flere avkom som ingen bryr seg om. Da heller kastrering, ikke sant.

Helt enig! Men jeg tror virkelig ikke det vil være noe problem å få godkjent en kastraksjon her i Norge heller, med tanke på a) bakgrunnen til hunden, og b) at det virker som veldig mange veterinærer mener at "medisinsk grunn" er et relativt begrep.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...