Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

Nei, men du må være enig i at jeg er rimelig sta når jeg først har bestemt meg for å gjennomføre et håpløst prosjekt. :lol:

Hehe det var vel en av grunnene til at jeg sa det jeg gjorde, for jeg vet hvordan det er å ta med seg en hund sånn, og alt av følelser det bringer med seg, var vel en måte å prøve å beskytte deg litt på :lol:

Men, han skulle være med deg han, akkurat sånn som Tequila skulle være med meg! ;)

Fineste barna våre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar
Jeg er glad jeg leste dette etter du hadde fått ham hjem jeg :lol:

Så grusomt å måtte vente i 6 mnd.

Gratulerer kjempemasse med nydelig hund!

Det har vært en del telefoner, mye savn og en periode med "nå vet jeg ikke helt hvordan det går", ja. :rolleyes:

Hehe det var vel en av grunnene til at jeg sa det jeg gjorde, for jeg vet hvordan det er å ta med seg en hund sånn, og alt av følelser det bringer med seg, var vel en måte å prøve å beskytte deg litt på ;)

Men, han skulle være med deg han, akkurat sånn som Tequila skulle være med meg! ;)

Fineste barna våre :lol:

Ikke sant. Det skulle bare bli sånn. Fibi var også helt inneforstått med det, selvom hu naldri noensinne før har sluppet inn noen andre hunder enn mora si. Merkelige frøkna. Tror hun syns det var litt deilig å få avlastning som sofabikkje. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. Det skulle bare bli sånn. Fibi var også helt inneforstått med det, selvom hu naldri noensinne før har sluppet inn noen andre hunder enn mora si. Merkelige frøkna. Tror hun syns det var litt deilig å få avlastning som sofabikkje. :lol:

Ja det er litt merksnodig det der, hvordan de bare vet! Sånn var det når Lita kom inn i hus også, og du vet jo hvor sær Tequila kan være :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt! <_< Nå tar jo mamma all æren, her!

Han er min hund også :lol:

Har gitt 50 euro og masse kjærlighet, jeg, og jeg har fra i dag av alt ansvar for den lille greker'n, så det så :lol:

Er det noen forresten som vet om et grunnkurs i nærheten av Abildsø? Jeg med min unge alder og strenge mor får ikke ta buss alene om kvelden <_<

Men nå står sjarmøren og venter på tur... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forresten som vet om et grunnkurs i nærheten av Abildsø? Jeg med min unge alder og strenge mor får ikke ta buss alene om kvelden <_<

Canis avd. Oslo holder til ved Skullerud. Det er jo ikke så langt unna Abildsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten må jeg nevne at det var utrolig hyggelig å lese at han går så godt sammen med Fibi allerede. Flink Fibi!

Nå har jeg sittet og siklet enda mer på bildene, og han er virkelig bare SÅ søt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente den dere hadde i dag...

Det skjønte Ingvild også. :P Ja, den aller første turen i "egen" skog var veldig flott! :P

Ja det er litt merksnodig det der, hvordan de bare vet! Sånn var det når Lita kom inn i hus også, og du vet jo hvor sær Tequila kan være.

Kan hun ha luktet ham allerede i sommer? Eller har hunder virkelig en sjette sans? Eller er disse småbitchene egentlig ganske kloke, kanskje? Det er virkelig merkelig... :whistle:

Kremt! <_< Nå tar jo mamma all æren, her!

Han er min hund også :P

Har gitt 50 euro og masse kjærlighet, jeg, og jeg har fra i dag av alt ansvar for den lille greker'n, så det så :P

Er det noen forresten som vet om et grunnkurs i nærheten av Abildsø? Jeg med min unge alder og strenge mor får ikke ta buss alene om kvelden

Men nå står sjarmøren og venter på tur... :P

Skal du ha all moroa for deg selv, nå da? :P Neida, dette kommer til å bli bra. Men altså. nå du stå opp. :P

Canis avd. Oslo holder til ved Skullerud. Det er jo ikke så langt unna Abildsø.

Ingvild har en klikkersperre. Jeg har også foreslått å trene hos Knut, men det er ikke helt aktuellt enda.

Måtte slette noen smileys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

*Stoooooooor klump i halsen*

For en vakker liten pode, og så heldig han har vært som traff akkurat dere akkurat da - snakk om å være på rett sted til rett tid.

Skjønne lille tingen............ og så flott at Fibs synes han er grei nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ha luktet ham allerede i sommer? Eller har hunder virkelig en sjette sans? Eller er disse småbitchene egentlig ganske kloke, kanskje? Det er virkelig merkelig... :whistle:

Jo det er jo mulig, men tviler på at hun husker det helt fram til idag, eller igår da.. :P

Jeg tror jo at hunder har en sjette sans som du kaller det, at de bare vet ting!

Og at Tequila egentlig er ganske klok? Nææææh :P Hun er dum og deilig og ikke sånn innmari smart :P

Merkelig kan det kanskje være ja, men hvorfor pese noe mer med det? Det funker og alle er lykkelige og glade for det :P

Men, er han ikke kastrert? Trodde de skulle gjøre det der nede jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig kan det kanskje være ja, men hvorfor pese noe mer med det? Det funker og alle er lykkelige og glade for det :P

Men, er han ikke kastrert? Trodde de skulle gjøre det der nede jeg da?

Nei, jeg er bare superlettet! :P

Han skulle vært kastrert, ja! Nå er det av uviss grunn ikke gjort, så da håper jeg ikke det blir helt umulig å få gjort det her...

Han var i tannfellinga i august, så han er nok rundt året nå.

Kanskje dere kan hjelpe meg å tippe raseblanding? Det kan jo være generasjoner med blanding for alt jeg vet. :whistle:

Han vil gjerne leke med alle. Det kan vel hende han blir litt mer selektiv når han skjønner at han får alt han trenger uten å måtte innynde seg hele tiden! Håper nesten det, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en sannsynlighet for at han er resultat av mange generasjoners blandingsavl.. Men jeg synes iallefall det ser ut som det er noe retriever i han, han har et sånt nyydelig, klokt hode som jeg synes man ser på mange retrievere. Eller kooiker, som du selv sier. Er bare at de er jo nokså sjeldne.. Hvordan er han i lynne da? Terrier? Mynde? Retriever? Gjeterhund? Eller bare seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Kanskje dere kan hjelpe meg å tippe raseblanding? Det kan jo være generasjoner med blanding for alt jeg vet. :whistle:

Han vil gjerne leke med alle. Det kan vel hende han blir litt mer selektiv når han skjønner at han får alt han trenger uten å måtte innynde seg hele tiden! Håper nesten det, jeg.

Tja..... skal jeg gjette vilt så vil jeg tippe at det ett eller annet sted bak der finnes en tibetansk spaniel, iblandet retriever eller noe lignende.

Jeg synes liksom han ser veldig ut som en litt stor tibbe liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er bare superlettet! :P

Han skulle vært kastrert, ja! Nå er det av uviss grunn ikke gjort, så da håper jeg ikke det blir helt umulig å få gjort det her...

Ja men det er da vel ikke det største problemet å få fikset vel?! Hehe de glemte det bare vel da, fort gjort det da, det er jo tross alt bare noen baller vi snakker om...! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som spør om rase og alder, sier jeg som min mor; Vi tror det er noe kooiker i han, og noe retriver. Dyrlegen på kreta trodde han hadde spor av greske jakthunder seg. Men man kan jo aldri vite.

Selv foretrekker jeg å kalle han "renraset" Gresk Gatemix :rolleyes:

Og, nei, det er ikke han som er den heldige og vi de snille, det er omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er da vel ikke det største problemet å få fikset vel?! Hehe de glemte det bare vel da, fort gjort det da, det er jo tross alt bare noen baller vi snakker om...! :whistle:

Noen baller som det teknisk sett ikke er lov til å fjerne her til lands, uten at det ligger medisinske grunner bak... :fisk_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen baller som det teknisk sett ikke er lov til å fjerne her til lands, uten at det ligger medisinske grunner bak... :fisk_01:

Nei, akkurat. Derfor tenkte jeg at det var greit å få gjort det før han kom. Der nede er det så sinnsykt mange hunder og katter som har det usigelig vondt, så kastrering er det eneste riktige å gjøre for om mulig å holde bestanden litt nede. Nå er det lettere og billigere å sette dyra fra seg i en kartong på gata, eller steine dem sånn nesten i hjel, så dessverre er det også skjebnen til mange. Slik vokser små skilakier (valper) opp til å bli voksne skiloser (hunder) som lever av turistmat og søppel og produserer enda flere avkom som ingen bryr seg om. Da heller kastrering, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, akkurat. Derfor tenkte jeg at det var greit å få gjort det før han kom. Der nede er det så sinnsykt mange hunder og katter som har det usigelig vondt, så kastrering er det eneste riktige å gjøre for om mulig å holde bestanden litt nede. Nå er det lettere og billigere å sette dyra fra seg i en kartong på gata, eller steine dem sånn nesten i hjel, så dessverre er det også skjebnen til mange. Slik vokser små skilakier (valper) opp til å bli voksne skiloser (hunder) som lever av turistmat og søppel og produserer enda flere avkom som ingen bryr seg om. Da heller kastrering, ikke sant.

Helt enig! Men jeg tror virkelig ikke det vil være noe problem å få godkjent en kastraksjon her i Norge heller, med tanke på a) bakgrunnen til hunden, og b) at det virker som veldig mange veterinærer mener at "medisinsk grunn" er et relativt begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...