Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Flere bilder fra tur på søndag og i dag... (blir litt "deja vu" dette, men...)

IMG_0908_edited-1.jpg

IMG_0910_edited-1.jpg

IMG_0912_edited-1.jpg

Utrolig dårlig bildekvalitet, men det er så innmari Scilos, så jeg bare må ta det med:

IMG_0920_edited-1.jpg

IMG_0986_edited-1.jpg

IMG_0998_edited-1.jpg

IMG_0997.jpg

IMG_1004_edited-1.jpg

IMG_1009_edited-1.jpg

IMG_1016_edited-1.jpg

IMG_1023_edited-1.jpg

Også noen Fibi bilder og da... :yes:

IMG_0891_edited-1.jpg

IMG_0894_edited-1.jpg

IMG_0909_edited-1.jpg

IMG_0933_edited-1.jpg

Badeengler! Alt som er vått blir betraktet som badevann....

IMG_0962_edited-1.jpg

Også må jeg snike inn ett lite bilde av Snorre. Han ser en smule tilbakestående ut kan man si.... :brr:

IMG_1019_edited-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste vofsene, det. :brr: Det blir jo litt sånn at når vi stort sett går samme tur og hundene stort sett løpe-leke-bryte-hviler seg gjennom turen, blir bildene litt over samme tema, da. Men det en deilig pelsgjeng som trives veldig bra sammen og det er det aller aller viktigste. :P Dessuten tar du nydelige bilder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskebilder fra Lillehammer:

IMG_4907.jpg

Prinsen av snøhaugen

IMG_4896.jpg

Snøen klumper seg mellom tredeputene og det er kjempeekkelt... (Solo)

IMG_4931.jpg

Snødronninga (Solo)

IMG_4905.jpg

Hoppsan. :o Høye brøytekanter er ikke noen sak.

IMG_4920.jpg

Erta berta... :)

IMG_4908.jpg

Fibi syns det er litt tungt å vasse etter noen kilometer

IMG_4952.jpg

Kan man tigge med kontakt, kanskje?

IMG_4892.jpg

Gå tur med tre hunder i bånd, er bare tull....

IMG_4886.jpg

Hæhæhæ

IMG_4972.jpg

To som fant hverandre :)

Bilde004.jpg

Sole seg

Bilde008.jpg

Fy søren så sliten man blir av sånn påskeferie, da.

Bilde007.jpg

I grunnen er det deilig å sove litt på gode Aneskuldre.

IMG_4980.jpg

Mormors sofa er ikke så værst den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo bare så nydelig :)

Og de dådyr øynene da :)

Når jeg var i Hellas så traff vi en hund som er utrolig lik scilos, det var ei tispe da. Fulgte etter oss overalt. Jeg hadde jo selvfølgelig lyst å ta henne med hjem, men siden jeg ikke hadde pengene eller egen leilighet så ble jo ikke det aktuelt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskebilder fra Lillehammer:

Bilde008.jpg

Fy søren så sliten man blir av sånn påskeferie, da.

.

*ler* Og to stk tollertøser som nok en gang forbannet de snøklumpene imens den greske prinsen ble bært :)

Har er så vakker den gutten..Du må slutte å poste bilder av han, det kan hende han brått blir borte en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine jentene... :P Ser at de også synes snø er skikkelig gørr kjedelig..

Jeg har vært på Skullerudstua både i går og i dag, så jeg tenkte kanskje jeg skulle se deg i området, men den gang ei...

Og du Ida, skikkelig oppdatert den bloggen din.. :P

hei. har vært der idag jeg og. Skullerudsletta. Er der hver dag. fsvante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...