Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor går du tur med hunden din?


Lollipopp

Recommended Posts

Vi har mulighet til å variere, ettersom vi bor 2 minutters gange fra skogen og 10 minutters gange fra byen.

Foretrekker helt klart å gå i skogen, ettersom jeg nyter å ha hunden løs de månedene det er lov.

På vinteren, når det er mørkt og for mye snø i skauen, går vi som regel tur på en golfbane som ligger ti minutter unna, der det kjøres opp ei lita lysløype-sløyfe ingen ski-racere bruker. Det er stort sett hundefolk som trasker der vinterstid.

Prøver likevel å få til en tur i byen i løpet av uka, da jeg tror hunden har godt av å skifte litt miljø og bli utfordret på den måten. Men 3 av 4 turer foregår nok i "landlige" miljøer ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går nesten utelukkende bare i skogen. Vi har "vårt egent sted" der vi treffer nesten aldri folk. Trur sist jeg traff en annen hund der var for 2.5 år siden... En og annen gang kan vi gå noen smårunder her i omeget, enten i en park, langs Glomma eller ved Tunevannet. Enten løper hundene mine løse, eller så går de i sele og trekker.

Er det snø, så går vi på jordet ved siden av her. Men i disse dager så blir det ikke så mange turer der akkurat. Men topp trening for hundene å løpe i dyp snø da.

Favorittplassen her er i skogen, og hatstedet er i byen. Vida klarer utmerket å gå tur i byen. Hu er nok bedre sosialisert på slikt der hu kom fra enn hva jeg gjør med mine. Jeg hater byen maximalt, og det gjør Nirm også forståelig nok. Prøver å ta oss sammen en gang i året og tenker at NÅ MÅ jeg trene på at han skal kunne gå tur der og. Og etter en tur så er både jeg og hunden enig at det blir lenge til neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mye an på årstidene hvor jeg går tur med hunden. Om vinteren når det er mye snø går vi ofte på ski etter skuterløyper eller i fjæra, men størstparten av turene går langs gangveien. Ikke noe jeg trives med, men med en liten hund som kaver når det kommer litt(10-15cm) snø, så har jeg ikke andre valg. Om sommeren, våren og høsten derimot skal det mye til for at vi går langs gangfeltet eller veien. Har tilgang til skog rett rundt huset, så da bruker vi jo selvfølgelig den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor landlig til med 1 min te fjæra og 30 sek til skogen og jordet. Så vi går der det passer, i det siste har det blitt fjæra først, også går vi runden og havner i skogen. Akkurat passe langt for en valp. Springer løs og går der det passer henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småturene er båndturer rundt i området her. (Det kalles kanskje villastrøk...). Ellers prøver jeg å få til èn tur med frislepp og /eller trening hver dag. Ikke alltid så lett når det er stupmørkt før jeg kommer fra jobb, men nå går det mot lysere tider. ;) I går gikk vi i skogen (den "sonenturen") fra halv fem til halv syv. Kjempekoselig og litt skummelt å gå tur med bare måneskinn som lyskilde! Ikke noe er farlig når man har følge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett ved den noe stressende Bogstadveien, så vi flykter ofte opp til Sognsvann når vi har muligheten. Men siden Sognsvann nå er en eneste stor skøytebane både på land og på vann, holder vi oss mest til Stensparken og Frognerparken.

Jeg gleder meg veldig til neste helg, for da reiser vi til sambos foreldre utenfor Kongsvinger. Der ligger jordene og Glomma og bare venter på oss :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det varierer veldig. Skogen er en god favoritt, og vi har mange skoger å velge mellom. Ellers er jordene populære. Noen ganger rusler vi langs fortauene og rundt omkring i nabolaget, og andre ganger drar vi til byen for å gå tur, eller kankje til stranda. Tulla går ofte løs, men det er ikke alltid hun utnytter det like mye.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her søker vi oss til skogen så fort vi kan. Bikkja må jo få løpe løs må vite! Og jeg trives mye bedre der enn i sentrum. Men en sjelden gang i blandt tusler vi opp her også da. Vi bor liksom i sentrum, og må ta bil for å komme til skogen, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på jorder og i skogen. Er heldig og kan slippe de løse 50 meter fra huset, og da kan de begge løpe villmann til vi kommer hjem igjen. Nå når Kokos er operert blir det turer rundt i nabolaget med Kokos og hun slippes løs på en fotballbane ovenfor der vi bor. Blondie får skogstur/jordetur istedet. Så jeg gleder meg til å heller gå en lengre tur med de begge igjen. I byen går vi dessverre altfor sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogen er storfavoritt ja,men liker den best om sommeren når jeg kan gå langt inni og rote rundt helt for meg selv,utenfor turløyper. Ellers har vi noen andre steder med mye jorder og enger vi drar til også,hvor det er supert for hunden å løpe løs. Småturene tar vi stort sett i byen,for vi må kjøre for å komme til favorittplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går tur med hunden min i fjellet og utenom veier til kveldstur. Jeg pleier å finne gode veier han kan løpe fritt så mye som mulig. Prøver å gå tur i fjellet så mye som mulig, men viss ikke blir det en tur utenom veier til kveldstur :P

Mitt favoritt sted er et sted i fjellet som heter "hagane". Hunden løper fritt hele tiden, og jeg trenger ikke uroe meg for biler eller andre dyr som kommer :P Arwen elsker dette stedet, og det er gåavstand fra huset mitt :lol: Pleier å ta med leker/freesbe til å leke med, og tar en del søk og rundering der siden det er perfekt med trær og steiner.

Jeg liker også veldig godt hytta vår. Den er blitt flittig brukt i det siste:) Pleier å gå der med venner som har hund, og det elsker hundene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går tur med hunden min for det meste i skogen. Der liker hun seg veldig godt. Jeg går og ofte ute i frie områder, hvor hun kan springe, på bøer, enger eller den slags.

ps: når jeg går på tur med Kaiza har jeg hun aldri i bånd, hvis det ikke er båndtvang, eller dyr der da. Hun liker best å springe fritt;) men jeg har alltid båndet med, i tilfelle vi møter andre hunder eller mennesker. Selv om det er ytterst sjelden siden vi bor på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ganske landlig til, så det blir mange turer i skog og mark, over jorder og langs elva. Det siste er nok favorittturen til mine to jenter for da er de løse hele tiden og de er mye interesant å utforske! Men vi tar også turer i mere tettbygd strøk, er f.eks akkurat kommet inn etter en times tur sammen med en venninde, (hun "låner" den ene hunden min når vi går turer), og idag gikk vi altså i mere sentrale områder. Det synes også hundene er spennende, mange folk som vi kjenner og som vil hilse, og kanskje også noen hundevenner. Men i byen har de aldri vært, det er nemlig 6mil unna (Oslo) mens det er fem minutter til skogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går egentlig tur overalt vi - fra skog og mark, enten det er de øde turene eller det er de sosiale, og til parkturer og til rene spasere i byen-turer.

Mine hunder liker å gå nye steder, det er spennende og interessant - og samtidig liker de sine "faste" favorittsteder. Så vi gjør det meste vi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hverdags er det mest tur i skogen og litt på fortau.

Er flittig bruker av hodelykt eller lysløypa nå på møketiden. Hender vi jogger noen runder rundt her på fortauet, men vi foretrekker skogen.

I helgene er det enten skog ( tur ) eller jakt/trening på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for det meste i skogen og på jorder. har skogen rett bak huset. Og da går hundene alltid løse.

Men på kveldene rusler jeg rundt i nabolaget. Vi går også litt i byen om jeg skal på møte og sånn, har med hundene veldig ofte om jeg ikke skal noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mye labbing i villastrøket der vi bor, prøver å variere løypa litt da. Av og til tar vi avstikkere gjennom en liten skog eller ned til sjøen. Noen ganger (ganske lenge siden nå :lol: ) går vi en skikkelig markatur.

Det finnes en tråd der folk la ut bilder av sine daglige turområder, den ligger her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig.

Yndlingsturplassen er i fjellet :lol: , siden der er vi aldri.

Men jeg pleier å gå/sykle faste ruter. Blir som regel litt vanlig kjdelig vei i starten, så sykler vi kanskje ned til en skog eller noe. Så hender det vi drar til stranda av og til, men det er så langt borte, så vi må kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går opp til Gaustadskogen. Det er ca. 10 min å gå. Men vi går som regel ikke på de mest brukte stiene, for der er det ofte mange mennesker. Og vi liker å tusle for oss selv :lol:

Vi trener en del i Frognerparken. Både lydighet og agility. Det tar ca. 20-25 min å gå dit herifra, så det er et godt brukt tur alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...