Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av den vakreste representanten for din rase


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Det må være oldefaren til Amigo på farssiden. Det var så rart for jeg kjøpte en nederlandsk bok om stabijer og der finner jeg bilde og omtale av oldefaren hans :P Han heter Madadh og Amigo er utrolig lik ham :rolleyes:

EDIT: På det bildet jeg la ut var det copyright (henta fra nettet). Derfor fjerna jeg det. Men presis det samme bildet er i den boka jeg har kjøpt. Hvordan er reglene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor \dan jeg gjør det med bilder fra internett og godkjenning og sånt. Men syns ialllefall Schimo`s Oye Como Va e den fineste represnetanten for rasen. Han er jo også far til min nuffe da :P Hvis noen ka hjelpe meg med å finne ett bilde blir jeg glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er lov å legge ut bilder fra internett, men jeg syns iallefall at Oye Como va er den fineste representanten for rasen Newfoundland. Og han er jo far til min vakre skapning :P

hvis der er copywright på billedet er det ikke, og skal have tilladelse fra der det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-2955-1200799795_thumb.jpg

Disse bildene har jeg tatt sjøl, og viser vakre Odin - Tiviniro's Heading for Happiness.

Han er den type Berner som jeg liker, og den jeg synes er vakrest blant de nålevende Bernerene jeg har sett.

Ikke bare er han vakker å se på, han har et fantastisk godt gemytt også. Verdens snilleste. :P

Her er et bilde tatt i fjor sommer:

post-2955-1200805526_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, egentlig er det flere jeg kunne presentert her når det kommer til favoritter, men den som vel er den desidert flotteste jeg vet om for tiden er denne:

056-LiBriesBossNoOne.jpg

NV07 NORDV07 Li-Brie's Boss Number One - han er en velkonstruert og velgående hund med et avbalansert og herlig gemytt. En flott representant for rasen, en hund i verdenstoppen faktisk. Den eneste feilen med han er at han ikke er min *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..den ble vanskelig...

Jeg har så mange favoritter i rasen.

Tapui Tane, hannhunden fra England eller noe som har vært i Norge et halvårs tid snart er nydelig.

post-87-1200820911_thumb.jpg

Av tispene har jeg alltid hatt en klar favoritt, Kimuras Amanda.

post-87-1200821110_thumb.jpg

EDIT: Jeg kan forresten glatt innrømme at Ask ikke er den peneste representanten for sin rase altså. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er ekstremt bevandret i labradormiljøet og vet hvordan alle labradorer ser ut, syns jeg at den ene oldemoren til Tinka er en av de vakreste labradorene jeg har sett:

french_nickers.jpg

DKUCH Melicmark French Knickers

Hun er slank, nett, muskuløs og elegant uten å bli for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er ekstremt bevandret i labradormiljøet og vet hvordan alle labradorer ser ut, syns jeg at den ene oldemoren til Tinka er en av de vakreste labradorene jeg har sett:

french_nickers.jpg

DKUCH Melicmark French Knickers

Hun er slank, nett, muskuløs og elegant uten å bli for tynn.

Vakreste labradoren jeg vet om:

liavennaj5.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN favoritt :P Umulig det vel, med så mange vakre shelties rundtom.. Men, jeg velger å nevne en norsk en da.. En av fjorårets mestvinnende tisper; N Uch NV-07 Leeland Queen In Starshine, "Beauty"

2007-12-01017copy.jpg

2007-11-24040copysmall.jpg

Hun har en flott helhet, utrolig vakkert hode og uttrykk, er velkroppet og beveger seg som en sheltie skal. At hun er certvinner nr. 50 (av 52) og champion nr. 30 (av 31) fra deres oppdrett må det vel også stå stor respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Hva med å linke til bilde da?

Å legge inn en link til et bilde som ligger offentliggjort på nettet er helt greit.

Å legge et bilde du ikke har opphavsrett eller tillatelse til rett inn i tråden er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En favoritt liksom....

Overnevnte Ulf vd Havenstad er en kandidat.. DKUCH INTUCH SUCH USCH VDHCH Enjoy's Midnight Welcome Matt er en annen. En tredje er HRCH INTUCH SKCH Inter Leader Rezlark. Og det var bare hanhundene...

Tisper: PLCH Wiki Z Hofjaru, eller CSSPCH INTUCH PLCH Vinessa vd Havenstad

Men velge ut en? Nei, det blir for vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffon Bruxellois: Den desidert flotteste brux'en jeg vet om er den norskoppdrettede tispen Int Nord N S Fin Dk Uch Nordv'98 Nv'98 BroV'02 Monkey Bizniz Drama Queen

Griffon Belge: Vanskelig... har mange jeg synes er vakre, så det er vanskelig å velge en favoritt. Men denne flotte b/t hannen er ihvertfall et godt eksempel på en vakker belge: Dutch, Int., Belgian, German, VDH, French, Italian Ch. Winner'97, Belgian W'97 BISS'97 (F), BIS Toys (D & I), Res.Group winner Bordeaux, Mantes (F) & Geel (B) Such SFuch Leo Belgicus Paso-Doble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vanskelig å si egentlig. Har ikke møtt noen hunder i virkeligheten som jeg har tenkt WOW om. Syns de fleste har vært ganske jevnt vakre.

Men har alltid sett på denne som et veldig flott eksemplar av rasen. Et bilde jeg fant på nett. Syns hele kroppen og proposjonene er så bra. Men den skulle vært sort da. :P

LINK TIL EN FLOTT DOBBIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En favoritt bare? :P Jeg klarer ikke å velge så jeg legger ut en tispe representant og en hannhundrepresentant.

Moren til Decoy, N UCH Tollergrenda's Fancy Face syns jeg er ei flott tollertispe:

a.jpg

( © Kennel Heliomar )

NORD UCH Lauvstuas Bluestar Shanty er og en flott toller syns jeg. På bildet er han ca 2 år, men han er straks 6 år nå.

Det er mange flere tollere jeg syns er gode representanter, og har ikke sett bare en som skiller seg ut. Har begrenset meg her, men det er flere jeg syns godt kunne vært med. Ja og så har jeg holdt meg innenfor landegrensen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en er umulig, så jeg skriver 3 jeg. Alle hannhunder.

På førsteplass kommer mestvinnende hannhund i 2007, N S FIN Nord Intuch SV-08 Ola Odelsgutt Av Hiselfoss:

ola1.jpg

BIR m/cert og Klubb vinner 07 på rasespesialen på Geilo 07 med nesten 300 påmeldte bernere.

Geilo-tisper424.jpg

NorskVinnerutstilling2007149.jpg

På delt andreplass kommer disse to brødrene: Nuch Tiviniro's Heading For Happiness(som "gullen" skrev om lenger oppe) og N Such NV 06-07 Tiviniro's Harley Davies.

Heading For Happiness "Odin":

Geilo-hanner147.jpg

NorskVinnerutstilling2007137.jpg

pictureCAGN1SCT.jpg

Harley Davies "Otto":

Vikingskipet2006351.jpg

NorskVinnerutstilling2007152.jpg

Otto BIR på NKK Hamar 07, dattra Izzy BIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Eddie, pappaen til Knott. Han er liten, men ikke spinkel, har et flott utseende (noe som jo igrunn ikke betyr noe hos BC.. Men som betyr litt allikevel;). Han er en dyktig og lovende gjeterhund, og er cool og kald i hodet ift mange andre bordere. Han er sosial og en hyggelig fyr, rett og slett.

http://www.akersborg.no/Hundene/Eddie/Bild...eddie5-2007.jpg

EDIT: Men om han er den flotteste representanten for rasen, det vet jeg jammen ikke.. Nåja, han er en av mine favoritter iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...