Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter hunden din?


ipadda

Recommended Posts

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Emma var navnløs i 2-3 uker før vi plutselig fant ut at hun lignet merkverdig mye på en Emma! :) Så da ble hun hetende Emma, noe jeg alltid har syntes passer bra til Emma-musa. Når vi treffer eldre damer på tur syns de alltid at hun passer til å hete Emma :)

My heter My av to grunner:

1. hun gikk under navnet "May" hos oppdretter til hun var 7,5uker gammel. My og May er ikke så forskjellige, så det passet bra! Stamtavlenavnet er Meet MyOwn Midnight Mayhem så det var der May (som nå er My) kom ifra.

2. My var en PITTELITEN valp da hun ble født og veide bare 130g. Alle søskene var MYE(!) større enn henne og hun så nesten ikke ut som om hun passet inn blant sine 8 søsken siden hun var så mye mindre enn dem. Men My spiste og spiste fra hun kom ut av magen på mammaen sin, og gikk raskt opp i vekt og når hun var 8 uker gammel veide hun bare 2kg under den nest minste tispa i kullet. Nå er hun på størrelse med alle søskene sine, bare litt lavere og litt lettere samtidig som hun er mer "kompakt" og har vokst mye mer gjevt enn dem. :)

Også var jeg huge mummidal-fan som barn, og lille My's personlighet i mummidalen passer godt på den lille sort/hvite frøkna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soldronningens Vigdis - Går for det meste under bare vigdis, men Bolla, særa, fjompen, kjerringa og snuppa brukes på kos..

Crowhill special edition- Willmann.. Storebolla!, slasket, brelet, godgutten, feiten.. osv.. =)

Sist men ikke minst Soldronningens The Man In Black - Boris til vanlig.. Men kallenavn som Borisbaby, Brødristeren, svartingen, negeren(vet det er stygt sagt, men ikke stygt ment :)) Dusten, bollefanten, pervo(haha), kaffigutten, super brelet...

Jaja, kjært barn har mange navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har skrevet i denne tråden tidligre, gidder ikke å sjekke, så skriver nå...

Aussie Gårdens Queen In Red - Jatzy (uttalse Jatsi)

Skulle egentlig hete Kida... Men jeg heter Ida... Så Ida og Kida.. Synes det var litt for rart, dessuten kler hun det ikke så godt om jeg først innbilte meg. Jeg fant ut at jeg ville ha et navn på henne med 'S' lyd. Og siden hu er spraglende, happy, vilter og stor street ble det Yatzy, som ble modifisert til Jatzy da jeg fant ut at en annen Aussie het Yatzy :blink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltifarmen's Ada: Kalles Tessa til daglig. Har tusen kallenavn i tillegg; snuppa, vennen, klumpen, tess osv :)

Glemte å si at Ada betyr den førstefødte, noe hun var, både i kullet og i hele oppdrettet :P

Nå har jeg jo fått en til; Fachings Black Ferrari - Vita til daglig. Ville ha et navn som betyr noe, tenkte på norrøne navn, men fant ingen jeg likte. Vita betyr liv på latin, og det er virkelig liv i henne (den mest aktive i kullet) :blink: Har i tillegg mange kallenavn allerede; Vita-Pita, Lill-Piten (ikke spør engang), "den svenske buse", "busa" osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Dvergdachs som heter Dualis Zander..

Kalles Zorro til daglig :D

Eventuelle kallenavn:

Krigeren

Tøffen

Wannabee Rotweiler

Gutten

Lille Gutt

Wannabee Pus

Lille Pus

Merkelig ;)

//Zorro og Henriette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ABO(american bulldogs odense) Georgia, blir kalt Xena til daglig

Amy har ingen kennelnavn.

Hadde og en blandingshund som het Nikita..

Som liten hadde vi en korthåret bordercollie som het Prikken

Og en new foundlands blanding som het Mitzy.

Broren min hadd en fugle/hare hund blanding som het Milou, som bodde en del hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Mine heter:

Dag och Natt Dressed For Poker

SHADY (skyggen) Også kalt Påsan, Petær, Lillegull, Baltazar (hvorfor det? men det passer)

Topscore Fuego

SHIRO (betyr hvit på japansk) Også kalt Sheriò, Shiromann, Tuttilutt.

Nemi Nayrilla Avrina Til Shameera

SHERPA (ledsager/guide/bærer) Også kalt nupsetupsa, Gulligulli, Ruskesara, Lilletutta eller bare Tutta.

Det er litt morsomt med alle de kallenavnene. Hver og en vet som er sitt og de lyder dem like godt navnene sine. De vet hvilket kosenavn som tilhører hvem. Vi har flere også, men i farten så var det disse jeg kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...