Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter hunden din?


ipadda

Recommended Posts

Grandisen heter Papaya oppkalt etter frukten, og egentlig Max Factor Hakuna Matata inspirert av sangen i Løvenes konge

og

Nakhenhunden heter E.T. oppkalt etter romvesnenet :| (stamtavlenavn som jeg ikke valgt selv: Sue Phing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Siden mange, mange år tilbake har alle hundene mine kallenavn som starter på M. Det var først bare en liten morsom greie - når man hadde de 2-3-4 første, men så etterhvert bare "er" det slik, liksom...

Så hjemme bor nå Moby (CH Breaksea Norwegian Wood), Milla (Ch Breaksea Bounty), Mac (Kindle Passion Just Marvellous) og Moses (Taildown's In Your Dreams), i tillegg eier jeg Mitten som er satt ut på fôr..

De er alle bearded collies - og hver av dem har minst 5 "nuttenavn" i tillegg til kallenavnene - bl.a. Moby er Bobs/Mabs, Milla = Pille, lille trille, etc, Mac = Pack, Snack, Moses = Mose, kose, pose..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cingaro's Ulricke, eller bare Rikke (phalène). Hun har jo noen kallenavn å da! Rikkerikk, Prikke, Prikkeprikk, Tjukka, Nuttnutt, Bajsånden.

Barbera D'Alba, eller bare Java (storpuddel). Hun har flere navn enn Rikke, her er noen; Puddeltryne, Pava, Pavert, Prompungen, Gris, Dæbis, Tjukka.

Noen av navna, som f.eks Tjukka, Gris og Dæbis er mer sånne "Din lille gris", Tjukka mi" navn!

Er flere å, men disse jeg kom på sånn i farta!

EDIT: Skarpen er også et "navn" de stadig får høre. Spes Java :|

EDIT 2: Kom jo på flere. Java blir stadig kalt Bompi eller Bomparen. Enkelt og greit fordi hun bomper så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolonkaen heter Katharina`s Zarenhündchen Goldie (Goldie til daglig), kaller henne noen ganger for Goldiemus, musa, rotta

Havanaisen heter bare Franklin. Ofte sier jeg bare Frank:) Frank von ******* :ahappy: Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattenjäger Jolly Junior - Jonas

Og så har han jo ørti kallenavn da... Mye brukt i det siste er Stinky...fordi det er noen som har tatt på seg jobben med å drite ned hele skogen her hvor vi bor, og Jonas mener det er trendy å pynte seg med det... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica heter egentlig I-Bris-La-Chi-ca(Ibris la Chica). Grunnen til "Ibris" er at vi måtte ha et stamtavvlenavn på I, men vi ville heller kalle henne Chica enn Ibris i hverdagen. Ibris Chica lød ikke så bra, så da satte vi "La" i mellom og det ble Ibris La Chica. Oppdretteren syntes vi burde skrive det som de ville gjort i Tibet, altså med bindestreker mellom stavelsene; I-Bris-La-Chi-Ca.

Synes Ibris la Chica lyder fint, så er fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret: Choco Dots Cassandra

Til vanlig: Tulla

Kallenavn bortsett fra Tulla: schnuppsi, snuppa, Tulla-bulla, tøysa, droget, tulle-Tulla, tøyse-Tulla, mullah-Tulla og Tulla-Krekar (!), Pitbull-Tulla, bikkja, skjønningen, klompen og knompen, jenta mi, lille vennen, dyret, skrulla, hund, Tullåiiiii, tupsi, bitchy-litchy, tispa mi, voffsen, bolla og ballen (ballen var egentlig Casper, da, men det henger litt igjen), og alle mulige kombinasjoner av disse og det som eventuelt faller oss i hodet akkurat der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...