Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter hunden din?


ipadda

Recommended Posts

Shaniè (uttales sha-ni) ... Kallenavn: Baby eller Babe og Shoosh og Soft ice. Kennelnavn: Bjellakis Icy Shani'e Blazsol

Samojed

Sofia... Kallenavn: So-fi, Krøltopp, Afto-girle, Skjokkolade(Sotolade) Noosh Kennelnavn: Veiviserens Sonja

Storpuddel mørkebrun

Darwin... Kallenavn: Erlandsen (etter Darwin P Erlandsen, President i Norges dusteforbund, Storm P`s "strek") Bobben Kennelnavn: Praxtars Darwin Bouvier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Hos mamma er det to hunder:

Fant (beardis- blanding) = Fante- gutten, Bamse, Bamse- voffsen, Sopp, voffse-loffsen, lille raringen (han er stor)

Kajsa (black and tan dvergdachs)= Kajsa-bajsa, Kajsa-Lill (noe jeg kaller henne), Frøken, Sjefsberta... ja og sikkert mange fler

Er generelt sett to artige hunder ;)

Staffen jeg skal ha heter Nutricula`s Buddy Best Mate, men kaller ham Tyson, siden Buddy er opptatt av en annen staff her i nærområdet, men jeg kommer nok til å kalle ham Buddy uansett som et kallenavn. Begge hundene hjemme adlyder kallenavnene deres, så jeg tror nok ikke det er så forvirrende som folk skal ha det til ;) dessuten synes jeg Buddy er et fantastisk navn på menneskets beste venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka's Aappalu Netah - Netah til daglig (peta, mosijenta) Aappalu er grønlandsk og betyr Rød (som er Netahs hoved farge sammen med hvitt på bryst og poter.

N Uch Tinka's Qanik Kilak - Qanik betyr snøfnugg (pga en hel vit flekk på ett ellers lys rødbrunt øre) ok Klak som betyr Rødøre. Kilak til daglig (pilak, morsipia, dronninga)

Tinka's Lucky-Luc Lurifaks - Vel det holder å se ham, så skjønner man hvorfor han fikk sitt navn;=)! En herlig glad gutt med verdens artigste tryne, sjeløyd! Luc til daglig (Lukken, dutt'n)

Tinka's Årnavik Kiwaniq - Kiwaniq, kivanikka, puttelutt. Årnavik er ei omskriving av det grønlandske ordet Arnavik som betyr hun eller jente. Kiwaniq kom fra Å-kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...