Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter hunden din?

ipadda

Recommended Posts

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Mine heter:

- Nellyvill's All Body'n Brain "Albin"

- Nellyvill's Better Than Bitte "Bella"

- Pizzicato's Micro Midas "Tyson"

Skrevet

Freetains lollipop (Loppa til daglig)

Nana heter bare Nana og det gjør Simba å..

Har også en del kallenavn, simbi, tulleungen, naan, nanna, surrehue, lopp, loppis, beibi..

Skrevet

Hakinos Better Behave Bridie... (kunne ikke finnes et bedre navn :lol: ) Bridie til daglig. eller Schnuppa, trollet, bebis, tassmus, musa, masungen, Bri, Brrrrrrrrridie! .... Men hovedsaklig Bridie, Bri og Schnuppa. :P

Skrevet

Arca Halu's Cute Freya - Freya til daglig, innimellom gamlemor, skithoinn, lille venn m fl

Pepalfa's Esp-Ecial - Callaway til daglig, innimellom lillemor, lille krokodill, PC, ramp m fl

Skrevet

Unngull's Dana De Dana. Abbygail sånn offesielt, men til daglig er hun Abby, Knøttis, småttis, turboknøtt, teita, søta og snuppa. Går mest i Abby og Knøttis.

Skrevet

Min Vega, heter bare Vega, men kaller henne gjerne for barne, mamma(!) søtnos, nurket, tjukkebollafeita, søtis^^

Tika heter: Suolmalainens Adorable Tika, til daglig "Tika"

men kalles også får raringen, nurket, soppen og litt av hvert :lol:

Skrevet

Twinki heter bare Twinki - kalles Twinkilinki, nuppi, mipsi, store svarte, pelskling, bælla

Norwinstars A Cherry Blossom kalles Blomst til daglig, evt tipsi, lilletrille, stinkilink, mips, tjukka, tassmus, litja.

Skrevet

Angel Pollentia's Almost Idefix

(Tassen)

edit; og så må jeg ikke glemme kallenavnet "Tassen von Bustenskjold"

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...