Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store (sunne) middagstråden


xxx12345

Recommended Posts

Skrevet

I dag skal jeg ha ovnsgratinert pasta med grønn saus:

Pasta

Kjøttdeig

Sopp

Paprika

Pesto

Rømme

Kok pasta valdig al dente og hell i en ildfast form. Stek kjøttdeig, sopp og paprika. Bland et glass pesto og et beger rømme i kjøttblandingen. Bland deretter dette med pastaen. Strø på revet ost. Gratiner i ovnen til det er gyldent.

Alternativt tilbehør: salat og hvitløksbrød

Veldig enkelt og ikke veldig usunt :lol:

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Idag bliver det stegte nudler med svinekød, sukkerærter, babymajs, løg, hvidløg, paprika, purre og gulerødder med en sovs lavet af sød soya, soya, chili, østerssauce og fiskesauce.

Skrevet

I dag blir det taco men ikke med kjøtt, med røde bønner og hakkede tomater stekt med tacokrydder :ahappy: Har ikke prøvd det før men tror det blir godt hehe

Skrevet

Idag har jeg tænkt mig at vi skal have lidt god mad, en bøf af entrecote med ovnstegte kartoffelbåde med pastinakrødder, gulerødder, løg og hvidløg, og dertil dampede sukkerærter og med en god stærk pebersovs lavet på madagaskarpeber.

Skrevet

Idag måtte jeg prøve Aya sin kyllingsalat, med noen justeringer. Den var utrolig god.

Middagen i dag ble lun kyllingsalat!

Salat (desto mørkere salat, desto sunnere salat)

Cherrytomat

Agurk

Mais

Paprika

Ristede pinjekjerner

Salat/grytebønner (skylles godt!)

Kylling, blomkål, asparges og sukkererter stekt i olje blandet med fersk presset hvitløk, fersk persille, pepper, salt og provence-krydder.

Alt mikses sammen og knaskes med svært god samvittighet!

EDIT: og selvsagt skiver av fersk avocado

P.S. Salaten er også veldig god kald.

Skrevet
Idag måtte jeg prøve Aya sin kyllingsalat, med noen justeringer. Den var utrolig god.

:ahappy::P Fordelen med salat er at man kan putte i det man vil, og fjerne det man vil..

I går hadde vi min favorittmiddag: Ørretfilèt marinert med hvitløk og urter bakt i ovn i sølvfolie, sammen med gulrøtter i skiver, paprika i strimler, løk i strimler og fersk persille. Serveres med salt, pepper, rømme og kokte poteter.. Åååh, så godt, og ååh, så enkelt!

Skrevet

I dag åt jeg fullkornspasta med squash, sopp, salat og brød ved siden av. Jeg spiser utrolig mye pasta, har jeg funnet ut! Det er liksom så lettvindt og greit å variere med forskjellige grønnsaker og sånt, og det går jo like fort å lage som en frossenpizza.

Skrevet

I dag ble det lettvindt. :ahappy: Findus paella med litt stekt torsk for å piffe den opp litt :P

Jeg er glad i stekt ris, men er det noen som har steketips og krydretips når det gjelder ris?

Skrevet
Det ble fryktelig lettvint her i dag. Kjøttkaker i pitabrød, med salat ved siden av.

Hadde jeg og! Kjøttkaker i pitabrød, med masse salat i pitabrødet.. Nam:D

Skrevet
Hadde jeg og! Kjøttkaker i pitabrød, med masse salat i pitabrødet.. Nam:D

Så moro at det er flere enn meg som spiser det, det er jo egentlig veldig godt :whistle:

Skrevet

I dag står lettsaltet torsk med potetmos og gulrøtter til, på menyen. Har spist hvit fisk til middag hver dag i snart to uker nå :wub:

Skrevet
Tagliatelle med kyllingkjøttdeig og pastasaus.

Oh, hørtes digg ut! Jeg har et dumt spørsmål i den forbindelse: Hva er ingrediensene i tagliatelle? Hvetemel, regner jeg med?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...