Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store (sunne) middagstråden


xxx12345

Recommended Posts

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar
Du sier noe der, hvorfor er det ofte usunn mat som smaker best? :D

Det finnes det en logisk forklaring på! Da menneskene levde i "vill tilstand" var det vanskelig å skaffe nok mat. Kroppen trengte kalorier (energi) og det finnes det som kjent mest av i fett og sukker. Derfor prøver vi den dag i dag å karre til oss mest mulig fett og sukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes det en logisk forklaring på! Da menneskene levde i "vill tilstand" var det vanskelig å skaffe nok mat. Kroppen trengte kalorier (energi) og det finnes det som kjent mest av i fett og sukker. Derfor prøver vi den dag i dag å karre til oss mest mulig fett og sukker!

Takk, nå skal jeg spise sukker og fett med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I dag skulle jeg egentlig hatt middagspølser med potetmos til middag, men pga div omstendigheter ser det ikke ut til at jeg rekker det før jeg skal på fest.. så da blir det nok to skiver gulrotbrød med majones og kokt skinke YEY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg har faktisk aldri i hele mitt liv spist Grandiosa.

I dag var det lørdag og dermed fristet det å ta opp en lørdagstradisjon fra barndommen: Grøt! :lol:

Aldri? Wow, det er imponerende! Det går i Grandis her når jeg ikke har tid til annet :lol: I morgen blir det wok, gleder meg mer til det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal spise mozzarellapizza til middag idag. Med ruccola på toppen blir det iallefall litt sunt..

Moren min har forøvrig gjester og de skal ha pinnekjøtt. Jula varer jo, som kjent, helt til påske :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lagde jeg noe som egentlig var veldig godt, til tross for at jeg brukte en haug med rester :closedeyes:

Kokte ris, stekte 2 egg, hakket opp paprika, gulerøtter, sukkererter, selleri, tok oppi mais og matrettskinke stekte alt sammen i en panne og tok oppi litt soyasaus. Det var skikkelig digg rett og slett!! Billig også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hmmm.... I går hadde vi flesk og duppe (og for de som ikke vet hva det er så er det lettsaltet flesk, poteter og hvit saus - gjerne også litt grønnsaker til - vi hadde blomkål).

I dag - vel, i dag tror jeg rett og slett jeg må finne på noe enkelt, kjøttpølse og makaroni kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester fra i går til middag i dag.... og det er altså:

Spinatsuppe med litt røkt laks og kokt egg. Spise med baguett ved siden av... Yummi :twitch:

Suppe hørtes veldig godt ut :blink: Jeg elsker suppe. Kanskje jeg skal lage blomkål/brokkoli suppe med lyse kjøttboller senere i dag *slurp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe hørtes veldig godt ut :blink: Jeg elsker suppe. Kanskje jeg skal lage blomkål/brokkoli suppe med lyse kjøttboller senere i dag *slurp*

Jeg er også et skikkelig suppehu'e *flir*. Supper er enkelt og godt og det er jo bare fantasien som setter grenser.

I morgen tror jeg det faktisk blir hjemmelaget tomat-fiskesuppe med diverse ingredienser fra havets delikatessedisk :twitch:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det kylling, stekte potetbåter og salat Blir mye kylling og fisk fremover for slaktebilen var her idag og hentet dyr og jeg liker ikke helt tanken på å spise "gamla" eller noen av de andre kyrne jeg har stelt litt med :twitch::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår lavede jeg pasta med tomatsaus med kød, peberfrugt, champignon, løg og hvidløg, med en god salat til der var en blanding med icebergsalat, rucola, majs, cherrytomater, agurk og peberfrugt.

Idag skal jeg ikke lave mad da min mor er på besøg, og vi skal have takeaway thaimad :twitch:

(Laver selv thaimad, men min mor synes jeg skal have fri for madlavning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...