Gå til innhold
Hundesonen.no

Underlag


Poter

Recommended Posts

Vi skal kjøpe underlag til å ha i bilen til hundene. Vi vil det skal være mykt, ikke suge til seg vann og være holdbart. Vi har sjekket ut litt ulike alternativer og er vel havnet opp med to ulike. En fra Hööks og en fra Helly Hansen. Denne her er fra Hööks, mens denne er fra Helly Hansen.

Noen som har erfaring med disse mattene og kan si noe om hvordan de er, gjerne i forhold til hverandre hvis dere har erfaring med begge deler? Hvis dere har andre underlag å anbefale, vil jeg gjerne høre det også. Det bør ikke være så dyrt, synes det er nok med 4-500 kr for ett underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Helly Hansen mattene har jeg meget god erfaring med. Er selv på jakt etter nye da lokale FK ikke hadde inne min str...

Får ikke opp linken til Hööks..

PS: HH matten er 200kr billigere på felleskjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern fikk et lokalt firma som lager presenninger og diverse annet til å lage en matte som ligner den til HH, som passer buret mitt perfekt. Det verste er at den ble billigere også.

http://www.hooks.se/Butik/docs/produkt.asp...;dept_id=NO-199

Kan det være den fra Hööks?

Jeg liker veldig godt de fra HH. Ikke er de glatte, og det er bare å spyle de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenris hatet den HH matta, brukte den som do når vi hadde den inne (han var bare valpen da..) :lol: .

Men nå har jeg surra et fleece-teppe rundt den og lagt den i bilen, og nå stortrives han på den. Veldig enkel å rengjøre, og veldig enkelt å bare ta et blillig fleecepledd rundt (ev. kjøpe trekket som hørert til..) som man hiver i vaskemaskina ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot kanskje, men jeg bruker saueskinn og reinskinn til mine bikkjer. Saueskinnet er mykt og varmer selv om det blir vått. Reinskinnet blir ikke like fort møkkete men er tynnere å ligge på. Begge skinnene kan bare henges opp til tørk og er fortsatt like fine ettepå. Selv med lite pels på den ene hunden kan hun fint ligge i bilen i under -10 grader med saueskinn.

Mvh

Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den fra Hööks: http://www.hooks.se/Butik/docs/produkt.asp...;dept_id=NO-197

Når det gjelder reinskinn eller saueskinn har jeg ikke hatt råd til å kjøpe det og om jeg kjøper det, vil det være til eget bruk når vi er på tur... Vil helst ha noe jeg slipper å tørke i det hele tatt, som jeg bare kan børste av.

Hadde HH matten til huskyen vår for flere år siden og var veldig fornøyd med den. Han spiste den opp, da, så han måtte ha mer solide saker. Kom bare tilfeldigvis over dette underlaget fra Hööks og tenkte vi kanskje kunne spare noen penger på å kjøpe det i forhold til HH matten. Blir det HH matte blir den kjøpt fra Felleskjøpet, ja :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor er ambulansesjofør og gikk rett og slett inn på sykehuset og spurte om de hadde sånne tepper som de nyfødte barna ligger på (husker ikke hva teppene heter) og fikk 5 sånne helt gratis, de er helt fantastske myke og gode =)

så det er bare til og gå inn og spørre så får du nokk noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor er ambulansesjofør og gikk rett og slett inn på sykehuset og spurte om de hadde sånne tepper som de nyfødte barna ligger på (husker ikke hva teppene heter) og fikk 5 sånne helt gratis, de er helt fantastske myke og gode =)

så det er bare til og gå inn og spørre så får du nokk noen.

Helsetepper? Det er jo ikke noe særlig å ligge på når man er kald og våt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah er nokk det. har ikke hat noen som helt problemer meg de jeg ivertfall :rolleyes: har en skommgommi madrass under og et av helseteppene over. min lille vovvse har jafal falt helt for disse.

Men da har du de inne, vel? Jeg har hatt ullteppe og ull"pad" (sånn som ser ut som en sau, men som ikke er det, vanlig på sykehus ol), og det er ikke godt nok i bilen. Har også brukt fleece noen ganger, men uansett så blir det lett kondens, når en hund full av snø eller søle, ligger og tørker i bilen. Oppå teppet er det greit, men det var litt av en lukt som etterhvert utviklet seg som vi først ikke helt skjønte hvor kom fra..! :whistle: Og bomull, som helseteppene er laget av, holder knapt på varmen i en kald bil. Men inne fungerer det nok supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd diverse ull og fleece i bilen, men det nytter ikke når hundene blir våte og sølete. Ull holder jo varmen selv om det er vått, men når vi er sløve med å ta dem inn å tørke, blir det nok en meget interessant bakteriekultur der... og på vinteren kommer hundene til frosne pledd i burene sine i bilen, så det er jo ikke spesielt hyggelig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor er ambulansesjofør og gikk rett og slett inn på sykehuset og spurte om de hadde sånne tepper som de nyfødte barna ligger på (husker ikke hva teppene heter) og fikk 5 sånne helt gratis, de er helt fantastske myke og gode =)

så det er bare til og gå inn og spørre så får du nokk noen.

Hmf, der skattepengene mine forsvinner ja.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd diverse ull og fleece i bilen, men det nytter ikke når hundene blir våte og sølete. Ull holder jo varmen selv om det er vått, men når vi er sløve med å ta dem inn å tørke, blir det nok en meget interessant bakteriekultur der... og på vinteren kommer hundene til frosne pledd i burene sine i bilen, så det er jo ikke spesielt hyggelig...!

Nemlig! (Var det jeg så fint prøvde å forklare, og jeg tror ikke saken blir bedre av helsetepper..) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fristet til å kjøpe en ekstra biabed og et svært bur når valpen kommer, og bruke biabeden inni bilburet.. Den er så enkel og genial, vanntett, enkel og vaske av og man kan kjøpe "tykkere" trekk til dem også. Jeg elsker det at de har litt kanter, så holder skiten og pelsen seg inni der også.. Iallefall ikke like mye som kommer utenfor buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om sånne billige saueskinnsgreier funker like bra? Mener å ha sett noen som ikke kostet 1000kr i noen av reklameheftene som kommer i postkassa. Kanskje det er noe sånt bikkja må få til jul! Ser det for meg, et saueskinn rullet sammen med masse stinkende hundesnacks kjøpt på dyrebutikken i midten. Da kan hun jo sikkert pakke opp selv også. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er laaangt til Ikea herifra.. Faktisk har jeg aldri vært på ikea før :P Jeg fant et saueskinn i en svensk nettbutikk for 400,- .. Noen som klarer å finne noe billigere? Eventuelt lammeskinn. Tenk for en deilig biabed Emma blir å få... :P

EDIT: Fant et geniaaalt et som er beregnet til babyer til 300kr! :P Mykt og varmende. O herlighet, skulle hatt et sånt selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største problem er at underlaget sklir unna slik at Amigo blir sittende rett på stålplata mens madrassen/pleddet/puta ligger i en krok. På NV Hamar handla jeg en hundepute som skulle passe perfekt til stålburet, men det gikk ikke mer enn 10 minutter så stod den på høykant. Og da var det antiskli under madrassen... dritt - jeg kasta vekk 300 spenn på den der.

I tillegg er Amigo av typen graver - så det trengs noe som sitter skikkelig fast samtidig som det er mykt og godt å ligge på og er lett å rengjøre.

Hører dere snakke om Helly Hansen underlag - har de disse egenskapene jeg nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har vi saueskinn i bilen, men Bridie fant det for godt å "klippe" det til bedre størrelse, så nå er det litt amputert... Men har flere skinn liggende her (bestemor og bestefar har vært sauebønder), så blir vel nye etterhvert de blir "klippet" tenker jeg.. Bridie har bare ikke helt skjønt dette hu, det er på VÅREN man klipper sauen, ikke høsten..

ellers hadde jeg nok gått for HH matta, Lone.. Fra felleskjøpet da.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har vi saueskinn i bilen, men Bridie fant det for godt å "klippe" det til bedre størrelse, så nå er det litt amputert... Men har flere skinn liggende her (bestemor og bestefar har vært sauebønder), så blir vel nye etterhvert de blir "klippet" tenker jeg.. Bridie har bare ikke helt skjønt dette hu, det er på VÅREN man klipper sauen, ikke høsten..

ellers hadde jeg nok gått for HH matta, Lone.. Fra felleskjøpet da.:P

pssst... man klipper sauen på høsten/sensommeren også, så Bridie gjør alt etter boka hun ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...