Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke halsbånd har hunden din?


Poter

Recommended Posts

Hvilke halsbånd har hunden din?

Våre har litt ulike typer:

halsband5.jpg

Dette halsbåndet hadde vår første aussie, Brimi. Har ikke brukt det på noen av hundene siden han døde. Liker det fordi det kan reguleres i ulike størrelser, helt fra valp av. Også er det så stilig mønster på.

halsband3.jpg

Denne typen har vi to av. Ett blått til Coyote og ett svart til Arn. Ei venninne av oss har laget det. Synes det er mykt, passe bredt og pent. Det har også halvstrup. Liker godt at det har refleks.

halsband2.jpg

Helt vanlig, enkelt regulerbart halsbånd.

halsband1.jpg

Kjøpte dette på Agility VM og synes det er veldig stilig. Ikke fult så praktisk og solid, men pent å se på :)

Få se deres, nå da :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Har ikke så mange forskellige til Einstein & Charlie, men her er de, og på mine kan man vist se at de er købt efter dansk vejr og ikke Bergensk :)

Dette er Charlies halsbånd:

1. ægte snoopy halsbånd med satin

2. refleks halsbånd

3. Håndlavet læderhalsbånd fra kenjan med click lås

4. Håndlavet læderhalsbånd fra Kenjan med bæltespænde

5. Halvstrup

Dette er Einsteins halsbånd

1. Håndlavet læderhalsbånd fra kenjan med click lås

2. Dressur halsbånd kæde

3. Håndlavet læderhalsbånd fra Kenjan med bæltespænde

4. Halvstrup

Har også 2 håndlavede læder seler til dem fra kenjan, men det ville fylde for meget hvis jeg også skulle laste dem op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det noen bilder ja. Trodde faktisk jeg hadde flere liggende,ble litt sjokkert.. Men 10stk er vel egentlig nok til en hund?

Ikke bruker jeg så mange av dem heller. Men trodde seriøst jeg hadde kjøpt flere i tiden som har gått :rolleyes:

halsbnd010.jpg

Gammelt lærhalsbånd vi ikke bruker mer.

halsbnd009.jpg

Halvstrup, som heller nesten aldri blir brukt mer.

halsbnd008.jpg

Dette fikk jeg nettopp av ei vennine som hadde bestilt det til tispa si,men det var for stort,så vi fikk det. Litt "tispete",men veldig bredt og mykt:)

halsbnd007.jpg

Myndehalsbånd, blir heller ikke brukt mer..

halsbnd006.jpg

Et av de første halsbåndene til Ike, ikke i bruk mer.

halsbnd005.jpg

Dette er jeg kjempefornøyd med, og bruker det ofte.

halsbnd004.jpg

halsbnd003.jpg

Kjempemykt halsbånd,som vi bruker av og til.

halsbnd002.jpg

Mykt myndehalsbånd,mye brukt.

halsbnd001.jpg

Bling bling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine halsbånd så langt!

Jeg har så lyst på et rosa til min, men han er jo hanhund, så det vil jo ikke passe heeelt, men samtidig synes jeg ikke kjønn og farger skal ha noe å si -spesielt på hunder, så spørs om det ikke blir noe rosa en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie har pr nå på seg et rååååsa lærhalsbånd foret med pels, kjøpt på hundelivsmessa forrige helg.

DSC_0115.jpg

DSC00822.jpg

Da hu kom til oss hadde hu et gresshoppa halvstrup med blå pels inni. Har desverre ingen nærmere bilder av det halsbåndet her nå.

DSC06682.jpg

Ellers bruker vi et helt enkelt lær halsbånd, med navnskilt og Be'seen lykt på.

Også er planen å investere i et sånn et, så fort jeg får penger igjen... :)

http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?pf_id=NO-043502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at jeg har hatt kjempemange halsbånd, men nå oppdaget jeg at det egentlig bare er to som jeg bruker ofte, og to som jeg ikke bruker fullt så ofte. Kanskje jeg kan handle litt med god samvittighet allikevel, da? :)

Her er i alle fall de jeg bruker mest:

IMG_8305.jpg

Og disse to bruker jeg av og til:

IMG_8213-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som har sånn ett eller to halsbånd til bisken? :) Har noen halsbånd etter gamlehundene også, men de er "hellige minner" og brukes ikke. Har jo også noen gamle valpebånd, men de brukes heller ikke...

Jeg har bare ett, og det er til overmål arvet etter gamlehunden. Det er et "laika" regulerbart halvstrup med refleks. Og med vår halsbåndbruk holder det sikkert en hund til. :) Vi bruker halsbånd kun når vi går i bånd, og det er slett ikke hver dag. Så hos oss er ikke halsbåndet mer hundens enn kobbelet er.

Og så har jeg alltid et reservebånd med meg i bilen, det er også regulerbart halvstrup, type martingal. Har enda ikke brukt det selv, men har lånt det bort flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som har sånn ett eller to halsbånd til bisken? :) Har noen halsbånd etter gamlehundene også, men de er "hellige minner" og brukes ikke. Har jo også noen gamle valpebånd, men de brukes heller ikke...

Har vell to nå.. Men han bruker bare det ene da. Helt enkelt bånd som du kan stille på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig jeg er :)

Har et lærhalsbånd som jeg bruker på lydighetstreninger, ellers har jeg et par nylonhalsbånd liggende og slenge etter valpetiden til twiggy.

Ellers sverger jeg til hurrta seler, de har hver sin og jeg elsker dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det kjøpt? Dyrt ?

Kanskje det passer til min. mulig det er litt for bredt men. Hæhæ jeg elsker pyntehalsbånd :)

Jeg kjøpte det i dyrebutikken som jeg jobber i. Jeg fikk det for 400,- men opprinnelig var vel det priset til over 1000,- ... Jeg kjøpte det siste da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho.. vi har ikke så mange halsbånd vi... De vi har er velbrukte. Kan da ikke "pynte" en barsk mannemann! Men om noen har forslag til hva som kunne sett bra ut, skrik ut. heheh.

Vi har et blått Gresshoppa, Eazy dog(sånn det skrives) - militærfarget og et helt vanlig svart/blått med spenne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det passer til min. mulig det er litt for bredt men. Hæhæ jeg elsker pyntehalsbånd :)

Seriøst, du kan ikke bruke sånn blingbling på en groenendael-hannhund? :)

Vi er superkjedelige, tydeligvis, for vi har sorte nylonstrup halsbånd samt en gullfarget kjettingstrup vi bruker i utstillingsringen. Mulig det blir nye halsbånd på de når vi er på Vikingskipet, men jeg er litt sær på dette med at det ikke skal slite pelsen, så det spørs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...