Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke halsbånd har hunden din?


Poter

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Koda's halsbånd:

0821st1.jpg

Naglehalsbåndet var King sitt når han var valp, men han passer det ikke lengre så Koda har fått arve det.

Det andre er et Gresshoppa halvstrup med refleks, beste halsbåndet som finnes.

King's halsbånd(Dog vist fram på Koda):

0820aq6.jpg

Et vanlig med bein på, har matchende lenke.

Rødt halvstrup, det bruker han mest.

Og et halsbånd med lys i.(Totalt bortkastet da det ikke synes i all pelsen men)

I tillegg har jeg flere kjettingstrup, reflekshalsbånd og valpehalsbånd, aner bare ikke hvor mesteparten av det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, du kan ikke bruke sånn blingbling på en groenendael-hannhund? ;)

Vi er superkjedelige, tydeligvis, for vi har sorte nylonstrup halsbånd samt en gullfarget kjettingstrup vi bruker i utstillingsringen. Mulig det blir nye halsbånd på de når vi er på Vikingskipet, men jeg er litt sær på dette med at det ikke skal slite pelsen, så det spørs..

Hehe hysj med deg!

Har du ikke sett halsbåndene våre i denne tråden da, er ikke så gale det ?? hehe.

Jeg syns han er fin i svart med diamanter :( Ikke alle finbånd som er like bra. Sliter de pelsen, så er det rett av!

Men vi skal gå til innkjøp av mer praktiske halsbånd som Ezydog (hadde bestilt et, mn kom i feil str).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å ha på Diesel et stygt halsbånd hvertfall! De som er fine koster jo mere enn de mindre fine, og jeg betaler gjerne en slant mere ;)

Joda, men hva man synes er fint og ikke kommer jo an på eieren ikke sant :( jeg kjøper halsbånd som jeg synes er fine jeg. Hva alle andre synes er opp til dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KopiavHalsband005.jpg

Har også et reflekshalsbånd med blinkende lys som vi bruker når det er mørkt, pluss et litt smalere halvstrup, i tilfelle disse blir borte vekk.

KopiavHalsband004.jpg

Dette syns jeg er desidert penest, men det er ca to cm for stramt, så hun drar litt mer med det. Bruker det ofte, men ikke like mye som det blå. Syns det er tispete og litt jålete, noe jeg liker, fordi da tror alle hun er en sånn "tøyse-hund" som sikkert bare ligger i sofan og slasker seg. Syns det er morsomt siden vi er aktive innen spesialsøk og ellers trener og mosjonerer endel. Liker å gi folk inntrykk av en ting, og så er det det motsatte som stemmer.. :( Men jeg er litt sær, jeg..

KopiavHalsband002.jpg

Vi bruker vi dette mest. Er mest nøytralt også, men dessverre får vi spørsmål om det er hannhund eller tispe når hun bruker dette. Har hun det rosa, er spørsmålet om det er tispe eller hannhund.. :rolleyes:

Men sånn egentlig bruker vi sele aller mest vi. Hun har en hel drøss med seler, både blå og rÅsa, i alle mulige slags utforminger med og uten refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hysj med deg!

Har du ikke sett halsbåndene våre i denne tråden da, er ikke så gale det ?? hehe.

Jeg syns han er fin i svart med diamanter ;) Ikke alle finbånd som er like bra. Sliter de pelsen, så er det rett av!

Men vi skal gå til innkjøp av mer praktiske halsbånd som Ezydog (hadde bestilt et, mn kom i feil str).

Det spiller da ingen rolle hva halsbånd man har på hvilken hund :(;);)

man bruker da halsbånd som man selv synes er fint..

For all del - JEG ser ikke poenget med å bruke brede halsbånd på en hund som skal ha velpelset manke, fordi at det vil slite pels om det i det hele tatt syns - og hvis du har funnet brede blingbling-halsbånd som IKKE sliter manken på groenendael, så vil jeg gjerne vite hvor og hva slags, for jeg skulle gjerne hatt det på mine tisper.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del - JEG ser ikke poenget med å bruke brede halsbånd på en hund som skal ha velpelset manke, fordi at det vil slite pels om det i det hele tatt syns - og hvis du har funnet brede blingbling-halsbånd som IKKE sliter manken på groenendael, så vil jeg gjerne vite hvor og hva slags, for jeg skulle gjerne hatt det på mine tisper.. hehe

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg har ikke sett etter "bling bling" halsbånd til store raser ;) Men jeg vet det finnes store halsbånd med bling på, skulle tro det finnes til belgiske fårehunders str. Mener å ha sett dem i grønn med to rekker bling, kjempefine mot sort pels :( I mykt skinn, slik som det mørkerøde jeg har.. På forrige side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del - JEG ser ikke poenget med å bruke brede halsbånd på en hund som skal ha velpelset manke, fordi at det vil slite pels om det i det hele tatt syns - og hvis du har funnet brede blingbling-halsbånd som IKKE sliter manken på groenendael, så vil jeg gjerne vite hvor og hva slags, for jeg skulle gjerne hatt det på mine tisper.. hehe

Jeg har tre halsbånd som er ganske fine, ingen av de har slitt på pelsen..enda. Han har jo ikke fått skikkelig manke heller.

De er ikke brede, helt vanlige!

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg har ikke sett etter "bling bling" halsbånd til store raser :( Men jeg vet det finnes store halsbånd med bling på, skulle tro det finnes til belgiske fårehunders str. Mener å ha sett dem i grønn med to rekker bling, kjempefine mot sort pels ;) I mykt skinn, slik som det mørkerøde jeg har.. På forrige side ;)

Det finnes alt til en hver smak ;) Synd mye er så j*** dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg har ikke sett etter "bling bling" halsbånd til store raser ;) Men jeg vet det finnes store halsbånd med bling på, skulle tro det finnes til belgiske fårehunders str. Mener å ha sett dem i grønn med to rekker bling, kjempefine mot sort pels ;) I mykt skinn, slik som det mørkerøde jeg har.. På forrige side :(

Selvsagt finnes det, de er ikke større enn dalmisen f.eks i halsen ;)

Jeg har tre halsbånd som er ganske fine, ingen av de har slitt på pelsen..enda. Han har jo ikke fått skikkelig manke heller.

De er ikke brede, helt vanlige!

Det finnes alt til en hver smak ;) Synd mye er så j*** dyrt!

Begge mine to har "skikkelige" manker (dvs at de har ferdig utvokst pels), og da vil ikke blingbling synes i pelsen deres noe særlig, så sant det ikke er bredt.. Og er det bredt, så sliter det så å si alltid på pelsen under ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Aysha har sånn ca. 10 halsbånd i alle nyanser av rosa ;) med glitter, diamanter, refleks og annet dill dall. Men vi bruker mest det fine brune skinnhålsbåndet hennes eller camo ezy dog halsbånd. Vi skal nemlig begynne med spor og da kan man vel ikke løpe rundt i rosa glitrende halsbånd? ;)

Oscar prøver jeg å manne litt opp (lille femipubertetslusa) med camo halsbånd og sele, men det ser ikke ut til å funke. Kanskje Aysha skal få hans camo ting så kan han overta de flotte råååsa tingene *ler*

Zarina bruker mest et utslitt Gresshoppa halsbånd. Farmor nekter å putte på henne det fine båndet hun fikk med rosa pels på og diamanter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halsband1.jpg

Kjøpte dette på Agility VM og synes det er veldig stilig. Ikke fult så praktisk og solid, men pent å se på ;)

Få se deres, nå da :icon_fun:

Kjøpte et slik et til Ask i dag, bare at det er pels/tøy rundt kanten. :(

Ellers har han et nylon/kjetting halvstrup som er mye brukt (det nye skal ta over for dette).

Har et par andre liggende, men de bruker jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi litt av hvert, et Hunter som er reserve (ødelegger pelsen), et blått foret halvstrup som er litt lite, reflekshalvstrupen er den som brukes daglig (foret med fleece og sydd etter mål, ikke vibri) og pyntehalsbånd med bling. Mangler et rundvevd nylonstrup til trening da.. Og så må jeg selvfølgelig kjøpe nye til valpen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har haugevis av halsbånd, hun har matmor med shoppingdilla :)

Kan vise noen av favorittene

halsbandet.jpg

1018.JPG

Breeders halsbåndet og Kennel selen brukes mye, har halsbåndet i både rødt og blått...

3021.JPG

Bredt skinnhalsebånd, usikker på merket, brukes ofte både på stallen og når hun bader for det er så greit å skylle av

403.JPG

Dette er også på toppen, har både i blått og rødt, er super mykt og godt å ha på

2803.JPG

Halvstrup med kjetting og bling bling annheng, gave fra min mamma

3604.JPG

Det andre halsbåndet jeg kjøpte til hun er fortsatt favoritt og lever ennå

035.JPG

Dette er håndlaget av ei som har sluttet å lage halsbånd, desverre...jeg ELSKER det

1803.JPG

Dette brukes mest for pynt og "gøy", hun fikk det av en amstaff kamerat som hadde vokst ut av det og hun er skikkelig "bad to the bone" i dette

snochi1.jpg

Dette brukes ikke ofte, men er favoritt siden hun har fått det av broren min som har kjøpt dette til hun og han er mer typen som digger "bad to the bone" halsbånd, så dette overrasket meg når han kom med det

3209.JPG

Halsbånd som lyser er kjekt å ha på mørke kvelder/morgener (litt rart bilde siden vi kjører kanefart og Chicka vil IKKE sitte oppi vognen, men løpe med hestene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibri.com har

Det over er fra kennel Kifani og atskillig rimeligere enn vibri, men jeg liker det godt jeg :P

TAKK :P

å herregud... Hvordan skal jeg få til å velge mellom farger osv på vibri :) Masse fine!

Skal sende mail til Kifani. De hadde mange fine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen jeg! Bruke bare sele. Bruker jeg halsbånd så er det null problem for fantejenten å komme seg fri om hun skulle ønske det.. Men hun er ikke så glad i sele da, og det ser så mye mer lettvint ut med halsbånd at jeg tror jeg må kjøpe meg et..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare lue!

mona4.jpg

Neida.. Bruker kjettingstrup for det meste til vanlig, uten å feste den på strupen. Rett og slett fordi den er enkel å ta av og på, gjør ikke noe om den blir våt, møkkete.. OG den er ikke så dyr om den skulle finne på å bli borte <_<

Dette fikk vi av mamma, og det syns jeg er veldig fint. Eneste "bling" vi har, er så dyrt med fine halsbånd til store nakker..

070302068.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...