Gå til innhold
Hundesonen.no

Torill Malmer/Are Thoresen


Mud

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Så bra! :icon_cry:

Jeg tror kanskje jeg hadde snakka litt med alle de som har behandla Loke til nå jeg da, og fortalt de hva som var galt.. Sånn sett er jeg en smule hevngjerrig og liker å gni sånt inn :no:

Da blir det kanskje ikke sporkonkurranse i april da? hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :icon_cry:

Jeg tror kanskje jeg hadde snakka litt med alle de som har behandla Loke til nå jeg da, og fortalt de hva som var galt.. Sånn sett er jeg en smule hevngjerrig og liker å gni sånt inn :no:

Da blir det kanskje ikke sporkonkurranse i april da? hehe :)

Selvfølgelig blir det sporkonkuranse!*ler* Rundering må man jo være mange for å få trent. Ikke tør jeg håpe for mye enda heller..blitt skuffet før.

Jeg er veldig lite hevngjerrig faktisk, jeg vet de har prøvd sitt beste og klødd seg like mye i hodet som meg, men noen folk er bare flinkere enn andre, og det virker som Are Thoresen er blandt de beste. Men nå håper jeg virkelig at jeg ikke trenger bekymre meg for bikkja i 2008! neste time er 18 desember og jeg ble pålagt å ta med gløgg og pepperkaker *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det sporkonkuranse!*ler* Rundering må man jo være mange for å få trent. Ikke tør jeg håpe for mye enda heller..blitt skuffet før.

Åh, nå blir jeg litt stolt av deg! Dette har jeg jo sagt mange ganger *flir* Vi krysser fingrene for at det blir så bra som Thoresen sier vi :icon_cry:

Jeg er veldig lite hevngjerrig faktisk, jeg vet de har prøvd sitt beste og klødd seg like mye i hodet som meg, men noen folk er bare flinkere enn andre, og det virker som Are Thoresen er blandt de beste. Men nå håper jeg virkelig at jeg ikke trenger bekymre meg for bikkja i 2008! neste time er 18 desember og jeg ble pålagt å ta med gløgg og pepperkaker *ler*

Jeg hadde nevnt det allikevel jeg.. Litt sånn "åja, forresten.. Vi var hos Are Thoresen, han sa at det var sånn og slik fatt, og brukte to hele behandlinger på å kurere han".. Just for the fun of it (jeg er slem jeg, det har jeg sagt mange ganger?) Pepperkake og gløgg er nok ikke noe problem om han kurerer hunden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres jo flott ut... og jeg har selv anbefalt andre å prøve Are Thoresen når ting butter i mot... men hva skjer EGENTLIG? Hvordan forklarer han det han gjør? Er det kiropraktikk, akupressur - hva er det? Eller er det egentlig at han har noen egne evner... men ikke kan reklamere for det? Blir jo veldig nysgjerrig :icon_cry:

Har brukt en mindre formue på kiropraktor til meg sjøl for tiden, og har mistet litt troen på instantmirakler - men VIL gjerne tro da! Jeg har brukt kiropraktor på hund også før, med stort hell, men da har det vært mer akutte skader. Sjøl er det en gammel skade jeg plages med, og da er det bedring - og så litt tilbakefall, og sånn går no dagan.

Men jeg er veldig nysgjerrig på Thoresen ja, vi er kanskje på vei dit med hunden til en bekjent for noe helt annet, så det ville vært interessant å høre mer om hvordan han selv forklarer prosessene som skjer og hvilke miljøer han identifiserer seg med; om han er mer akseptert ute for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har intrykk av at Thorsene er elsket og hatet. Får somregel bare et skjevt blikk og ingen utfyllende kommentar når jeg har nevnt han for veterinærer. De vil liksom ikke si noe, hverken den ene eller den andre veien. På vet.høyskolen fikk ei venninne faktisk ikke "lov" til å ta ut sin syke hest for å ta han med dit. De trua faktisk med dyrevernsak om vi gjorde det. Vi kranglet oss til det ved å gå over hodet på behandlende veterinærer og fikk lov til å dra. Hesten fikk dødsdom av Thorsen også etter et par behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres jo flott ut... og jeg har selv anbefalt andre å prøve Are Thoresen når ting butter i mot... men hva skjer EGENTLIG? Hvordan forklarer han det han gjør? Er det kiropraktikk, akupressur - hva er det? Eller er det egentlig at han har noen egne evner... men ikke kan reklamere for det? Blir jo veldig nysgjerrig :icon_cry:

Har brukt en mindre formue på kiropraktor til meg sjøl for tiden, og har mistet litt troen på instantmirakler - men VIL gjerne tro da! Jeg har brukt kiropraktor på hund også før, med stort hell, men da har det vært mer akutte skader. Sjøl er det en gammel skade jeg plages med, og da er det bedring - og så litt tilbakefall, og sånn går no dagan.

Men jeg er veldig nysgjerrig på Thoresen ja, vi er kanskje på vei dit med hunden til en bekjent for noe helt annet, så det ville vært interessant å høre mer om hvordan han selv forklarer prosessene som skjer og hvilke miljøer han identifiserer seg med; om han er mer akseptert ute for eksempel.

Godt spørsmål. Loke har jo vært hos det meste, og jeg forventet faktisk at han skulle dra frem nåler eller noe, men han bare trykket fingrene ned på punkter. Han forklarte kollegaen sin at han , jeg siterer:"press my fingers 3 cm in his skin so he can breath again" når han fikset det første området.3 cm hørtes veldig mye ut så jeg håper det var dårlig engelsk *ler* På det stedet han mente Loke hadde fått et slag holdt han bare en finger hardt inn i pannen hans over lengre tid. Han må ha holdt veldig hardt for han ristet på fingeren og lo til kollegaen sin etterpå. De sa noe til hverandre rett etterpå om metoden tror jeg, men jeg var på allerede på gråten over forklaringen hans på hva han mente måtte ha skjedd og litt i sjokk over reaksjonen på hunden så jeg fikk det ikke med meg.

Men det jeg virkelig stusset over var Loke sin reaksjon på håndteringen. Han pleier å kjempe i mot og måtte få klare beskjeder, men med Thoresen var han mild og avventende. Man kan jo begynne å lure uansett hvor skeptisk man er... Hadde aldri trodd at Loke skulle stå helt i ro på et høyt bord i en stall (hestelukt jo!)og la en mann han aldri har møtt før stikke fingrene hardt ned i auaen hans uten å protestere eller stresse litt for syns skyld i det minste.

Rare greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det sporkonkuranse!*ler* Rundering må man jo være mange for å få trent. Ikke tør jeg håpe for mye enda heller..blitt skuffet før.

Jeg er veldig lite hevngjerrig faktisk, jeg vet de har prøvd sitt beste og klødd seg like mye i hodet som meg, men noen folk er bare flinkere enn andre, og det virker som Are Thoresen er blandt de beste. Men nå håper jeg virkelig at jeg ikke trenger bekymre meg for bikkja i 2008! neste time er 18 desember og jeg ble pålagt å ta med gløgg og pepperkaker *ler*

Super bra Anette, jeg er så glad på begge deres vegne, selv om det seff er mest Loke som får mest av den oversendte klemmen :icon_cry:

Men du, en ting er å være hevngjerrig som 2ne (tror jeg) sa. Det er jeg helt for. Men, samtidig, når du har hatt den andre behandlingen og fremdeles er like fornøyd og Loke like bra/myyyye bedre- DA bør du gi beskjed til dem du har latt behandle ham tidligere. Ikke bare pga hevngjerrighet, men for opplysningens del. God reklame bør spres også til fiendene vet du :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten tårer i øynene av å lese om veterinærturen jeg.. :icon_cry:

Jeg, som er veldig interessert i veterinærmedisin, syntes det hørtes utrolig spennende ut og utrolig i det hele tatt at en veterinær klarer noe sånt. Mange ville avblåst at et slag er årsaken til så langvarige smerter.

Krysser fingrene for at Loke blir helt bra :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra håper alt løser seg :rolleyes:

ringte faktisk thoresen selv da dyrlegen her mente at hesten min burde avlivest. Sendte opp alle røntgenbildene og han var til stor hjelp. Vi fikk flere måter og behandle hesten på og trene den på men til slutt måtte han også si at nå var det nokk. Men han i sammarbeid med dyrlegen på forus i stavanger hold liv i hesten i over 1 år. Detten året var hen helt fin, hadde ingen tegn på hallthet eller noen ting, gikk 3 stevner og var helt fin. Men med deres metoder klarte de og holde sjelettet til hesten sånt det skulle være( hun var blitt påkjørt og de ventet bare på at det skulle "vri seg på et vis" for da måtte de opperere). men til slutt måtte vi alle gi opp da sjelettet forflyttet seg.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal takke disse to for at jeg fikk beholde henne i 1 år. så Thoresen er miraklemannen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var optimist i går er jeg enda mer optimistisk i dag. Det er overhodet ingen smerteutslag noen steder på kroppen hans lengre, for første gang i historien..., og han beveger seg som en gud.Tilmed ømheten er borte! Jeg gliser bredt hver gang han markerer, det er en sann glede å se han brette bakbeinet høyere enn ryggen. Det ser nesten litt rart ut for meg som er vant med å se at han løfter beinet halveis og vrir kroppen for å treffe treet. Jeg har faktisk lurt på om han noensinne kom til å tisse normalt om han ble frisk, om han kom til å huske hvordan man gjorde det liksom, nå er det spørsmålet besvart :icon_redface: Han har faktisk fått den lette og ledige trippegangen når han skritter slik som andre belgere, jeg trodde faktisk han bare var litt klønete og tung i tilegg jeg. Han løfter hvert bakbein lett og ledig for hvert steg, selv i skritt.

Han klør fortsatt litt, men det er egentlig ikke rart. Han klør seg mest der Thoresen klemte han på hodet faktisk, tipper det prikker litt der nå. Jeg tenker mye på om han kan ha vært plaget med hodepine i tilegg, for han har hatt en tendens til å ligge rett ut på gulvet og og stirre stivt fremfor seg og puste veldig raskt og anstrengt. Jeg har kommet til at det er sannsynlig.

Uansett om han trenger en behandling til eller tre, er Are Thoresen nå min helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...