Gå til innhold
Hundesonen.no

Torill Malmer/Are Thoresen


Mud

Recommended Posts

Har han vondt på et konstant sted?

Nja... Vi er faktisk ikke helt sikre, men vi tror problemet er i skivene mellom ryggvirvlene et sted mellom midt på ryggen og mellom hoftekammene. Det er i hvertfall der han oftest reagerer på f.eks. berøring..

Jeg måtte ut med 2500 for CT av to nakkevirvler på Rikke på vet.høyskolen. Der ble jeg ikke noe klokere. Men betalte (les: forsikringa betalte) 6500 for MR på jeløy. Der fant de hovedårsaken og to prolapser lenger bak i ryggen som ikke var mulig å finne på røntgen.

Forsikringa dekker vel både CT og MR, men ikke kiropraktor og annen "rehab"?

Hvilken forsikring har du? Jeg tror ikke den jeg har på Mikey dekker det selvom ryggproblemene ble oppdaget lenge etter at forsikringa ble tegnet. (Har forsikring hos Agria)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar
Hvilken forsikring har du som dekker MR? Jeg innbiller meg at min ikke gjør det (Agria Optimal), og den er jo ganske bra.

Hadde gjensidige på Rikke, der var det ingen problem å få dekket det. Fikk det på direkteoppgjør, så slapp unna med egenandel på drøyt 1600.

Idiotisk om Agria ikke dekker det. :) De gjorde det før vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Agrias hjemmeside:

Med Agria Optimal Veterinærforsikring får du opptil 45 000 kroner i erstatning per forsikringsår hvis hunden behøver undersøkelse og behandling på grunn av sykdom eller ulykke.

Du får ikke erstatning for utgifter til sykdommer eller skader som allerede var der da du tegnet forsikringen.

Vet ikke hva ryggproblemer som dette går under... :) Ettersom jeg ikke aner når Mikeys problemer begynte kan det jo godt hende at Agria mener det kommer under skade/sykdom som allerede var der. Men det er vel sikkert noe som varierer fra skade til skade antar jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og fikk du det av en veterinær som faktisk kunne gjøre MR på sin klinikk? Det synes jeg høres ekstremt rart ut, og da mener jeg ekstremt rart - for de fleste veterinærer burde vite at man på en MR ser langt mer enn på røntgen - blant annet ligimenter osv. - og det er faktisk ekstremt mye som ikke synes på røntgen.

At en veterinær som ikke har mulighet til å gjøre MR sier at det ikke er noe vits i å ta MR ville gjort at jeg hadde utelukket vedkommede fra min liste over vettuge veterinærer relativt fort, for da handler det om mangel på kunnskap eller rett og slett dumskap.........

Okei, før du svarer og kaller veterinæren jeg bruker en kunnskapsløs idiot, så kan du faktisk lese hva jeg har skrevet/ikke har skrevet. Hvor i all verden står det at min veterinær ikke har MR for eksempel? Jo, han han har både MR og CT på sin klinikk, en MR er kun et hjelpemiddel og kan ikke nødvendivis gi oss svar på alt en måtte ønske. Men du er jo eksperten på dette, siden du har en sånn maskin mellom hendene eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Okei, før du svarer og kaller veterinæren jeg bruker en kunnskapsløs idiot, så kan du faktisk lese hva jeg har skrevet/ikke har skrevet. Hvor i all verden står det at min veterinær ikke har MR for eksempel? Jo, han han har både MR og CT på sin klinikk, en MR er kun et hjelpemiddel og kan ikke nødvendivis gi oss svar på alt en måtte ønske. Men du er jo eksperten på dette, siden du har en sånn maskin mellom hendene eller?

Du kan slutte å være teit - det kler deg ikke - (grow up) - jeg har ikke kalt din veterinær en kunnskapsløs idiot, men jeg stiller spørsmål ved hva som er motiviet for ikke å ville ta MR. Og jeg synes jo det er enda rarere at en veterinær som har tilgang til MR istedet velger å "gjennomrøntge" hunden i hue og ræva fremfor å kjøre den gjennom MR. Det er jo minst like dyrt - og røntgen gir overhode ingen detaljbilder slik en MR gjør.

Og man trenger ikke å være ekspert for å vite det - det er en grunn til at man har MR liksom - det er nemlig nettopp fordi røntgen skjelden gir svar når det gjelder sjelettlidelser og små forandringer som kan gi store utslag.

Det er ingen tvil om at MR gir langt flere svar enn det røntgen noen gang kan komme til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor man ikke velger å bruke MR er vel avhengig av det totale sykdomsbildet til hunden? Er det ting som man mener man vet hva er, og vet om/hvordan det kan behandles/ikke behandles så er det jo ikke noe særlig poeng i å ta MR. Da jeg skulle ta valget med Rikke så fikk jeg beskjed om at det MR'en sansynligvis kom til å vise, var noe vi uansett ikke kunne gjøre noe med. Der hadde de rett, selv om de ikke tenkte på den diagnosen. Så MR for oss ble for å få en diagnose mer enn noe annet. MR er ingen mirakelmaskin, selv om den kan vise ting røntgen og CT ikke kan vise, så går det andre veien også.

Jeg har selv tatt MR av knea mine, og selv om legen kan dra dem omtrent ut av ledd og vri dem rundt, så viser det ingen skader på MR heller, selv om alle kan se at de ikke er helt riktig skrudd sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hvorfor man ikke velger å bruke MR er vel avhengig av det totale sykdomsbildet til hunden? Er det ting som man mener man vet hva er, og vet om/hvordan det kan behandles/ikke behandles så er det jo ikke noe særlig poeng i å ta MR. Da jeg skulle ta valget med Rikke så fikk jeg beskjed om at det MR'en sansynligvis kom til å vise, var noe vi uansett ikke kunne gjøre noe med. Der hadde de rett, selv om de ikke tenkte på den diagnosen. Så MR for oss ble for å få en diagnose mer enn noe annet. MR er ingen mirakelmaskin, selv om den kan vise ting røntgen og CT ikke kan vise, så går det andre veien også.

Jeg har selv tatt MR av knea mine, og selv om legen kan dra dem omtrent ut av ledd og vri dem rundt, så viser det ingen skader på MR heller, selv om alle kan se at de ikke er helt riktig skrudd sammen.

OK, men nå skjønner jeg ikke hva du mener liksom..... Skal man la være å ta MR fordi man ikke VIL ha en diagnose da eller?

Jeg mener, det må jo være bedre å få en diagnose selv om det ikke kan behandles eller?

Da vet man da at man må gi hunden smertestillende i perioder og ta det med ro - men man vet i alle fall HVORFOR hunden har vondt OG at man IKKE kan gjøre noe med det annet enn å gi noe for smerten.

Jeg har ikke påstått at MR er en behandlingsmetode liksom - men det er en metode å stille en diagnose på - og de aller fleste med hunder som har diffuse sykdommer vil da vel gjerne ha en diagnose eller? Mulig det er jeg som er teit - og at den jevne hundeeier ikke vil vite og heller vil bruke flerfoldige tusner på ting som ikke virker....... Kanskje er det noe i ordtaket som sier "det du ikke vet har du ikke vondt av".

MR viser ingenting på mine ankler heller - men jeg er undersøkt med ultralyd og det viser at leddbåndene mine er altfor slakke - dette kan rettes på ved operasjon - men sålenge anklene fungerer så gidder jeg ikke det.....

MR "ser" rifter og skader - men ikke om det er slakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel alltid greit å vite HVA som feiler (evt IKKE feiler) hunden vel, samme om det kan behandles eller ikke? Fremfor å løpe rundt fra den ene alternative behandlinga til den andre i tilfelle det funker?

Jeg røntget min 11 år gamle hund jeg, den gangen det var aktuelt - ikke for å finne ut om det var noe vi kunne behandle, for det var lite sannsynlig at det var (jeg opererer ikke så gamle hunder) - men det var kjekt å vite HVA det var, istedetfor å drive og gjette (og forkalkninger i bekkenet hadde jeg IKKE gjetta at det var på en gammel hannhund). Var ingen annen form for behandling på han heller annet enn smertelindring (og akupunktur, men det og kom ETTER at vi visste HVA det var).

Er vel enig med Belgerpia her, istedetfor å bruke flere tusen kroner på å behandle symptomer på måfå, så må det da være bedre å gå et sted hvor man faktisk KAN få en diagnose, selv om DET ikke kurerer noen helt av seg selv? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slutte å være teit - det kler deg ikke - (grow up) - jeg har ikke kalt din veterinær en kunnskapsløs idiot, men jeg stiller spørsmål ved hva som er motiviet for ikke å ville ta MR. Og jeg synes jo det er enda rarere at en veterinær som har tilgang til MR istedet velger å "gjennomrøntge" hunden i hue og ræva fremfor å kjøre den gjennom MR. Det er jo minst like dyrt - og røntgen gir overhode ingen detaljbilder slik en MR gjør.

Og man trenger ikke å være ekspert for å vite det - det er en grunn til at man har MR liksom - det er nemlig nettopp fordi røntgen skjelden gir svar når det gjelder sjelettlidelser og små forandringer som kan gi store utslag.

Det er ingen tvil om at MR gir langt flere svar enn det røntgen noen gang kan komme til å gjøre.

Javel? Utifra de symptomene hunden min hadde, valgte jeg å ikke ta MR av henne. Jeg har naturligvis gjort mer enn bare å røntge hunden, bare så det er sagt. Ja, det er en grunn til at vi har slike apparater, men MR'en trenger ikke nødvendigvis å gi oss svaret på alt. Utifra de symptomene min hund hadde var dette en nøye overveid avgjørelse av en svært kyndig og erfaren veterinær og meg selv. Veterinæren visste ikke hva han skulle lete etter og hvilken ende han skulle begynne i. Hvis han skulle sette i gang maskinen ville det være en hel dags arbeid, det ville koste meg nærmere 10.000 kroner og hunden min en kraftig påkjennelse. Sannsynligheten for at han fant symptomårsaken var også svært liten.

Har man en syk hund så må man se an sykdommen/symptomene før man kan å forvente å få problemløsningen ut av en MR-skanning. Ville liksom bare opplyse om at MR ikke nødvendigvis er løsningen for alle, og at man ikke bør ha for store forventninger til den slags undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos Are Thoresen igår, og det var en veldig positiv opplevelse. Lassie har blitt undersøkt av både veterinærer og fysioterapeuter før, men han er fryktelig vanskelig å undersøke (han spenner alle musklene så mye han kan og vil ikke la seg tøye og bøye på). Denne gangen var han rolig under hele undersøkelsen og behandlingen, og dette var en fremmed mann, jeg trodde ikke mine egne øyne :( I tillegg til det som har blitt funnet fra før hos andre , fant Thoresen at han hadde problemer i nakken, og "trykket litt" der. Jeg var litt skeptisk, men idag er Lassie skikkelig øm i nakken, så tydelig det skjer noe.. Er jo for tidlig å si noe om resultatet, men jeg syntes absolutt at det er verdt et forsøk Annette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, MR er dyrt! Etter å ha falt av hest for noen år siden, ble det tatt røntgen av kneet mitt, som ikke var helt bra. Det viste ingen brudd, men at kneskålen hadde vært ute av ledd. Noen mnd senere plagdes jeg fremdeles, og da ble det tatt MR, som viste frakturer, bittesmå, inni kneet et sted. Dette burde kanskje vært operert, eller gjort noe med, men da var det for sent. Men jeg fikk i alle fall en "diagnose" på hvorfor det var vondt. Et år eller så senere var fremdeles kneet ikke bra. Inn til MR igjen, men denne gangen kunne de ikke se noe, alt så helt fint ut i følge de. Men jeg kjenner jo veldig godt selv at ting ikke alltid er bra inni der. Stort sett er det fint, mens andre ganger klarer jeg knapt å gå. Poenget mitt er vel at MR i noen tilfeller KAN hjelpe; i den forstand at man får kunnskap og kanskje en diagnose. Andre ganger hjelper det ikke, fordi ting ikke vises der. Spørsmålet blir vel om man vil betale for det, ta sjansen på at man KANSKJE kan finne noe, og håpe på at det man finner kan behandles på andre måter. Men 10 000 er masse masse penger for de aller fleste av oss, og strengt tatt er det vel en vurdering Anette må gjøre selv. For det er snakk om å ta en sjanse, "gamble" 10 000 kr på å finne ut av noe, eller ikke.. Hjelper det, er de 10 000 vel anvendte penger kanskje, finner man ikke noe, har man tapt en rimelig stor sum. Og selv om de fleste av oss ville gjort "hva som helst" for hundene våre, så er det ikke alltid så lett når det først kommer til stykket. Man skal liksom leve litt selv også, og ikke ruinere seg på noe som tross alt er en hobby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i motsetning til MR, har alle jeg har pratet med som har vært hos Are Thoresen hatt et stort utbytte av det så da satser jeg heller på det i første omgang. Sånn med mindre noen har 10-15 tusen å donere bort sånn for moro skyld? Ikke regn med å få pengene tilbake, jeg må nemlig behandle hunden min fort som f, han har vondt NÅ.

Litt morsomt at det brått insinueres at man ikke vil vite hva som feiler bikkja når det tidligere har blitt insinuert at man finner på at dyret har vondt i det lille hodet sitt og bruker flerfoldige tusen på rehab for moro skyld :rolleyes: Vel, vi rike må også ha en hobby, og min er å flakse til vetrinærer med hunden min fordi jeg ikke gidder å dra på MR. Mye festligere å drive gjettekonkuranse...

Har forøvig tatt MR selv en gang, et kne som fylte seg med vann..svaret på MR var at ja..det var vann der gitt.. Hvorfor fikk jeg ikke svar på, for å finne ut det måtte jeg ta kikhulloperasjon.

MR er for all del fortsatt et alternativ etterhvert, men ikke NÅ. Jeg har ikke pengene, og jeg kommer ikke til å få pengene på en veldig god stund uten å måtte velge bort behandlingen i etterkant. Når det faktisk ikke er sikkert det er muskulært en gang, med hans symptomer kan det like gjerne være alt fra lever, nyre til galleblære har jeg skjønt ( i tilegg til psykisk) , så blir det et fryktelig tåpelig valg..

Som sagt: med mindre noen har litt for mye penger og vil gi bort litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har fått time hos Thoresen, er spent på å høre hva han sier. Bare husk på at han er kjent for å være en original, og det lønner seg å komme dit og være så ydmyk og stille som mulig. Bare så det er sagt, liksom ;)

Jeg kommer alltid godt ut av det med orginaler, så jeg er ikke veldig bekymret :( Han skal uansett ikke bli vennen min, han skal prøve å fikse bikkja mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at det brått insinueres at man ikke vil vite hva som feiler bikkja når det tidligere har blitt insinuert at man finner på at dyret har vondt i det lille hodet sitt og bruker flerfoldige tusen på rehab for moro skyld :rolleyes: Vel, vi rike må også ha en hobby, og min er å flakse til vetrinærer med hunden min fordi jeg ikke gidder å dra på MR. Mye festligere å drive gjettekonkuranse...

Så så ;) Vi skjønner alle at det er dyrt å ta en MR, og det er vel heller ingen som har sagt eller ment at det i seg sjøl er noen løsning på alt, men du har alt brukt en haug med penger på rehabilitering og behandling uten å helt vite hvorfor eller hva som er problemet, sant?

Jeg tror jeg har røntgenbilder av samtlige kroppsdeler sjøl, et par av de har jeg flere av og, samt MR og CT av noen kroppsdeler. Har ikke funnet ut så veldig mye ut fra hverken røntgen eller MR/CT, men vi har i det minste fått fastslått at det ikke er noen grunner eller deformiteter de kan finne på sånne bilder.. Og det er og kjekt å vite når man er på jakt etter noe diffust noe - for det man ikke finner er OG en indikasjon på hva det kan være, ikke sant? (Som i mitt tilfelle, hvor de ofte ikke konstaterer revmatisme før de har konstatert at det ikke er alt mulig annet rart).

Har vært hos Are Thoresen sjøl med Gubbelille, uten at det utrettet noen mirakler på noen måte. Han fikk se røntgenbildet av hoftene/bekkenet han og, konstaterte at det var forkalkninger i bekkenet han og, vrikket og vridde og kjente litt og satte ei nål i ene bakbeinet.. Bikkja var i grei nok form han når vi dro derfra, men det var et tilbakevendende problem (selvsagt, han hadde jo fortsatt forkalkninger i hoftene), og resten av behandlingene hans tok vi hos et par som var elever hos han (jeg har nevnt de for deg før).

- Bare for å balansere dette "mirakelmann"-greiene, han er ikke så veldig mye mer enn en god veterinær han heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "kjekt å vite" ja...men har man valget mellom å prøve å ta bilde av elendigheten eller å behandle hunden som har vondt NÅ så behandler man vel dyret? Spesiellt når det - som jeg har sagt noen ganger nå - ikke akkurat er en selvfølge at de finner noe på han?

Hva er det som er vanskelig å skjønne med det at jeg har mått bruke hele tråden til å forklare hvorfor jeg ikke drar til MR istedetfor til akupunktør uten å få et eneste fornuftig svar på hva jeg spurte om? *oppgitt*

Hadde Are Thoresen kunnet fjerne forkalkninger hadde han vel neppe vært "dyredoktor"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skjønner forsåvidt at det kan være vanskelig dette her. Diffuse/variable symptomer og mye frem og tilbake..

Selv ville jeg, ved snakk om rygg etc, uten tvil tatt røntgen og MR før det ble prøvd noe som helst annet.. uansett pris. MR er en de "store" diagnostiske hjelpemidlene - og å si at den ikke "viser" noe synes jeg er helt på kanten. Det er nemlig masse informasjon i mangel på funn også! Da er det straks skrellt bort mange kandidater (eliminasjonsmetoden er det jo noe som heter). Finner man ikke noe med MR, vel da er på tide å gå videre til neste "ledd i rekka".. men å hoppe over MR.. nei det hadde jeg aldri gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veterinæren anbefalt Loke MR? Er denne veterinæren kompetent på smerter i bevegelsesapparatet?

Siden Loke har lagt mye energi (og penger) i å få utredet hunden, og har valgt å gjøre det hos en veterinær som forstår seg på slike ting (regner jeg med). Hvorfor skulle hun da hoppe på MR-bølgen om ikke veterinæren anbefaler det? Når fagfolk til og med sier at de ikke vil få noe særlig mer kunnskap om Lokes problemer. Jeg vet ikke jeg, forum er vel og bra, men jeg foretrekker å høre på de som har spesialkompetanse. Spesielt når det kommer til helse.

Nå skal hun få en second opinion av en annen veterinær, noe som alltid er en god idé før man setter igang veldig dyre diagnostiseringshjelpemidler. Så får man se da, om han anbefaler MR.

Faktum er at Loke ikke har penger til MR nå, skal hun da vente med å behandle en hund som har smerter i flere måneder til hun får råd til ta MR? For all del, MR har helt klart sine fordeler. Men om det er den beste framgangsmåten i akkurat dette tilfellet er det ingen automatikk i.

Lykke til hos Thoresen, Loke. Jeg håper du får svar på Lokes problemer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg kommer litt sent inn i diskusjonen. Jeg har vært hos Torill Malmer i Asker. (Må nevne at jeg overhodet ikke tror på "uforklarlige" ting. Jeg er realist på min hals!)

Vofsen her i huset nektet plutselig å trene agility. Masse undersøkelser; veterinærER, røntgen, massasje, laser, kortison, smertebehandling, ro. Diagnose; prolaps. Ingenting virket over tid, bortsett fra kortisonen. "I nøden..." osv bestillte jeg time hos Malmer. Var der neste dag. Vofsen hadde vondt og på tur gikk det aldri mer enn i trav det siste halve året. Var inne i 30 min (undersøkelse samt laser-akupunktur) og lurte på hva som videre skulle skje. Men det var alt! Må igjen minne om at jeg er hardbarket realist og tror ikke på ting som ikke kan forklares/bevises. Men jeg har nå en hund som flyr lavt i terrenget, og kaster og vrir seg som om han var valp igjen. Og han benytter enhver anledning til å "snike seg" inn på agilitybanen i håp om å få gjøre noe. Vi var der i midten av juni. Hmmmm......

Edit: Denne forandringen skjedde i løpet av 2 timer etter behandlingen. Ikke noe som gradvis har gått over. Og gutten er 9 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vil man helst ha en diagnose å bikkja. Og selv om jeg har tatt MR av en hund, så skjønner jeg godt Lokes argumentasjon. Det er ikke snakk om å ikke ville vite, det er snakk om hva som er realistisk. Hun sier jo selv at de tviler på at de finner noe på mr, og da er det en dyr undersøkelse å ta "bare for å sjekke". Håper hun har en veterinær som vet hva dem driver med og tar problemene på alvor.

På den ene min hund valgte jeg å ta MR for min skyld. Jeg MÅTTE ha svar. På den andre min lot jeg han gå uten å ha noen klar diagnose fordi han ble for dårlig til at jeg følte det ble riktig å fokusere mest på mitt behov. Men dette blir jo en helt annen diskujon enn det Loke spør etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos Are Thoresen og fått noen kraftige a-ha opplevelser. Det hele kan vel oppsummeres slik: jeg kom inn med en superstresset hyperventilerende hund og kom ut med en avslappet og ny en. Det hele tok vel ca 10 min...

Det første jeg reagerte på var Lokes oppførsel. Vi må alltid ta en liten runde på at jeg bestemmer at dyrlegen får lov å ta han på auaen når vi møter nye dyrleger. Dette var ikke nødvendig med Thoresen, Loke aksepterte alt og var rolig. Loke måtte stå helt i ro med ryggen til Thoresen og han gikk over hele ryggen. Han hadde med seg en utenlandsk kollega som også fikk kjenne og de ble enige om at det var mye som var galt og at det var langs hele høyre side fra hode til hale. Han klemte så til i et halvt minutt over skulderpartiet og plutselig trakk bikkja pusten dypt og skalv og så var den løsnet og Loke pustet normalt for første gang på lenge.

Så klemte han litt i bakparten, nok en gang pusting og litt skjelving fra Loke, men han sto helt i ro (han må ha munnkurv hos kiropraktor og tvangsroes hos massør så dette var veldig underlig...)

Så pratet de litt seg i mellom om hodet hans og kjente på et punkt på høyre siden, der var det visst noe alvorlig. Thoresen ba meg være helt stille og holde hunden helt i ro og så klemte han på det punktet som var veldig ille en liten stund. Nå ble Loke mer urolig og sperret øynene opp før han plutselig skalv litt igjen og lukket øynene halvt igjen og ble helt avslappet. Det var sprøtt å se på!

Så fikk vi diagnosen: Loke har vært utsatt for et kraftig slag på høyre side av hodet. Så kraftig at det har dannet seg låsninger langs hele høyre siden på hunden som har vart i flere år. Jeg spurte om han kunne ha løpt på noe (Loke er kløne) og svaret var at det nok var mer sannsynlig at han hadde falt ut av tredje etasje, så kraftig det slaget må ha vært. Hva som har skjedd får jeg aldri svar på selvfølgelig, han har jo hatt flere eiere og han hadde låsningene når han kom.

Prognosen var derimot over all forventning, Loke trenger bare en behandling til om en måned, så skal han være helt bra! Det høres litt for utrolig ut etter flere års behandling, men når jeg så hvor lett og ledig Loke slang beinet sitt opp for å tisse på vei ut til bilen fikk jeg troen. Jeg kan faktisk ikke huske at han noensinne har klart å markere helt normalt. Hele hunden virker roligere, lykkeligere og mykere i bevegelsene.

Moralen må være, feiler det bikkja noe rart, hør på Helene (Tuppetroll) og løp til Thoresen før dere bruker mangfoldige tusen kroner hos andre dyrleger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Loke øm og halt stakkar, som forventet, men muskulaturen hans kjennes helt myk ut og han biter seg ikke lengre i rygg og på labber. Han virker fortsatt mye mindre stresset, til tross for at vi er i huset til en storhannhund han er livredd. (hannhunden er ikke her, men Loke er pyse når det kommer til 65kg sint hannhund)

Jeg er fryktelig optimist her kjenner jeg! For første gang på lenge! *flinke mannen* Er prognosen som han mente så kommer jeg også til å kalle han mirakelmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...