Gå til innhold
Hundesonen.no

Idol - finalen!


TineSimbaNana

Recommended Posts

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar
Åstedamen er grisekjedelig og bare irriterende. Den eneste jeg syntes hadde et virkelig særegent talent røyk ut tidlig, nemlig Isabell. Kunne tilmed skrive sanger henne, fine sanger til og med! Men hun egnet seg lite til den karaokegreia som fjortisene liker så det var vel derfor hun røyk ut :glare:

Signerer den!

Linnea trenger noen år på seg før hun blir bra, tror jeg? Hun er ikke mainstream nok til å gjøre det bra i en sånn konkurranse.. Og jo, Idol er en egen sjanger - en tv-variant av karaokekonkurranser :lol: Bare se på de tidligere vinnerene? Første året var bra, da vant Kurt.. Kjartan er borte, Jorunn er borte, har det vært flere vinnere? Jo, han Alexander, som også er borte.. Tipper årets vinner blir det samme, en Idolhit og en Idolplate, også hører vi ikke noe særlig mer om de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den!

Linnea trenger noen år på seg før hun blir bra, tror jeg? Hun er ikke mainstream nok til å gjøre det bra i en sånn konkurranse.. Og jo, Idol er en egen sjanger - en tv-variant av karaokekonkurranser :lol: Bare se på de tidligere vinnerene? Første året var bra, da vant Kurt.. Kjartan er borte, Jorunn er borte, har det vært flere vinnere? Jo, han Alexander, som også er borte.. Tipper årets vinner blir det samme, en Idolhit og en Idolplate, også hører vi ikke noe særlig mer om de..

Ehh... Jorunn er nettopp kommet med ny låt og video da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den!

Linnea trenger noen år på seg før hun blir bra, tror jeg? Hun er ikke mainstream nok til å gjøre det bra i en sånn konkurranse.. Og jo, Idol er en egen sjanger - en tv-variant av karaokekonkurranser :lol: Bare se på de tidligere vinnerene? Første året var bra, da vant Kurt.. Kjartan er borte, Jorunn er borte, har det vært flere vinnere? Jo, han Alexander, som også er borte.. Tipper årets vinner blir det samme, en Idolhit og en Idolplate, også hører vi ikke noe særlig mer om de..

Borte..? Alexander var nominert til MTV music awards da.. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Det har vært stor pressedekning på den, eller?

Middels vil jeg si. Selv har jeg bare sett og hørt litt av den, for hun er ikke min type rett og slett.

Foruten Kurt finnes det jo andre som også holder koken fortsatt. Alejandro Fuentes, Tone Damli Åberge, Margaret Berger f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middels vil jeg si. Selv har jeg bare sett og hørt litt av den, for hun er ikke min type rett og slett.

Foruten Kurt finnes det jo andre som også holder koken fortsatt. Alejandro Fuentes, Tone Damli Åberge, Margaret Berger f.eks...

Den ble vel sluppet i helgen (ser reprisen av "Fredag" på tv nå), så det er vel litt tidlig å si om den faktisk har noe for seg, eller om det er en flopp..

Ali, Tone og Margaret vant ikke Idol, de ble hhv nr 3, 2 og 2, om jeg ikke husker helt feil? Så de har hatt friheten til å lage musikk som de faktisk kan stå for, ikke så bundet av Idolsirkuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble vel sluppet i helgen (ser reprisen av "Fredag" på tv nå), så det er vel litt tidlig å si om den faktisk har noe for seg, eller om det er en flopp..

Ali, Tone og Margaret vant ikke Idol, de ble hhv nr 3, 2 og 2, om jeg ikke husker helt feil? Så de har hatt friheten til å lage musikk som de faktisk kan stå for, ikke så bundet av Idolsirkuset..

Det sier jo litt om hele konseptet, når det ikke er vinnerne som har mest suksess... Til og med Kurt "floppet" med albumet hvor han var bundet av Idol, mens de siste har vært mer preget av ham selv og dermed bedre. Jeg er forøvrig veldig enig i et innlegg du skrev lenger opp, men jeg er litt for lat til å finne det og quote det :lol:

Jeg synes egentlig Idol er ganske tåpelig, MEN enkelte som er med får i det minste vist hva de kan selv om de ikke passer inn i konseptet. Det er en mulighet for å bli sett og husket, noe som igjen fører til at de kan få gitt ut musikken sin. Det ER vanskelig å komme fram i platebransjen, og Idol er kanskje en "nødløsning" for de som virkelig brenner for musikk og faktisk kan bidra med noe positivt.

Første året med Idol var mye mye bedre, rett og slett fordi det var nytt. Nå har det blitt altfor kommersielt og fjortispreget...

Oooog det er jo nesten flaut at man følger med likevel? :icon_redface: Jeg liker virkelig ingen av de som er igjen, men kommer til å følge med rett og slett for å finne ut hvem som vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det JEG ikke liker med Kim Rune er sangmåten hans. Jeg har aldri vært begeistret for overdreven synging med masse fasetter og mikkmakk. Derfor er jeg ingen fan av han. Derimot liker jeg dem som har en litt tilbaketrukken sjarm og som ikke overdriver framførelsen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som ser på i dag? Alt for opptatt av Hamar?

Åste imponerte meg ikke i dag :icon_clapping: Ble litt upersonlig, men teknisk bra.

Glenn derimot har imponert meg og Bjørn JOhann. Timiann-------> UT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å lurer på hvor den "Sjarmen" til Timian er jeg :icon_clapping: Bjørn Johan har sjarm, ikke urtetoppen!

Glenn fenget meg i dag. Sitter med dansefoten å tramper takten nå jeg. God nummer to: Bjørn Johann. Tre: Kim Rune Fire: Åste. Timian får ikke være med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å lurer på hvor den "Sjarmen" til Timian er jeg :icon_clapping: Bjørn Johan har sjarm, ikke urtetoppen!

Helt enig.

Synes ingen imponerte så enormt jeg, men håper virkelig Bjørn Johan går videre. Krydderet burde røket for flere uker siden, så håper det blir over og ut i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...