Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Takk, Elisabeth :)

Vi var på konkurransetrening igjen i går :ahappy: Først startet vi med en klasse 1 hopp bane, Blondie gikk feilfritt :D Se så flink hun er blitt i slalomen! :D

Etterpå fikk vi en klasse 3 hoppbane. Her ble det mye tull, men det var interessant å få bryne seg på en litt vanskelige bane :) Av en eller annen grunn ville ikke Blondie hoppe baksiden av hindrene, også sendte jeg henne på slalomen for tidlig og hun hoppet over siste pinenne i slalomen.

Tilslutt fikk vi en klasse 2 agility bane. Blondie gjorde alt perfekt helt til hun kom til tunnelen under stigen. Vi har trent mye på at hun skal ta tunnelen da og ikke stigen, så da gjorde hun nettopp det :lol: Jeg tror vi må trene mer på at hun skal skille kommandoene fra hverandre :)

http://youtu.be/bZtVS4mPmAg

Noen bilder fra siste løpet :)

8528405344_e4d2c0f86d_z.jpg

8527289869_642e54b488_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Enda en konkurransetrening. Vi kom litt seint ettersom at jeg hadde vært på jobb, så det eneste vi fikk med oss var Agility 2 banen, som vel mange mente var mer en klasse 3 bane. Blondie var ikke helt med, hun drev å ristet på hodet hele tiden fordi det klødde i øret, kanskje noe som har fløyet inni øret? Jeg tuller litt med handlingen også valgte Blondie mønet istedenfor vippen, den er jo så kul! Men her er video ihvertfall :)

Økt matlyst etter sterilisering, check! Blondie har raidet baggen min som jeg pleier å ha med på jobb, for der er det som oftest noe mat. Hun har rundslikket en tom boks, lot boksen med nudler være igjen, åpnet drueboksen og dratt alle druene utav, men ikke spist noen tror jeg, spist et par dundersalt og sikkert en hel del andre ting også. Dette gjorde hun aldri før, ellers så hadde jeg ikke mat i vesken min før :lol: Kan ikke huske å ha hatt slike hendelser før ihvertfall :lol: Også spiser hun tørrforet sitt HVER dag uten noe oppå, før kunne hun finne på å la det ligge en dag fordi det var litt kjedelig mat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Nå er Blondie operert for tredje gang for jursvulster, men nå er begge jurlistene hennes fjernet, og hun er sterilisert, så nå er sannsynligheten for at hun får flere jursvulster svært liten. Får hun flere jursvulster nå, så har jeg sagt at dette var siste operasjonen. Da skal hun heller få leve et lykkelig og fullverdig liv til hun dør :) Nå om dagen går dermed kun til med at hun skal bli frisk, vi slapper av, går små lufte turer, hun får være med på besøk og slike ting som nyopererte hunder orker å være med på :) Hun er veldig flink til å pryde vinduskarmen min da :wub:

8728577004_0689e52e9d_z.jpg

8728576954_7d60b3cfff_z.jpg

8728576922_ee6c8c643d_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hadde egentlig planlagt for flere måneder siden å melde på Blondie LP 1 stevne den 5 juni, og tenkte det var god nok tid til å lære inn fellesdekken, men så.. ehm.. kremt kremt :innocent: .. begynte jeg på dansekurs og det var tilfeldigvis samme dag som LP treningen i klubben var, så da ble det liksom ikke helt den store fellesdekk treningen. Men jeg vurderer faktisk å melde på likevel.

Vi har trent en del dekk med ulike andre forstyrrelser enn hunder. Påmeldingsfristen går ut i morgen, så jeg må bestemme meg innen da. Kan man trene inn fellesdekk på rekordtid mon tro? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig planlagt for flere måneder siden å melde på Blondie LP 1 stevne den 5 juni, og tenkte det var god nok tid til å lære inn fellesdekken, men så.. ehm.. kremt kremt :innocent: .. begynte jeg på dansekurs og det var tilfeldigvis samme dag som LP treningen i klubben var, så da ble det liksom ikke helt den store fellesdekk treningen. Men jeg vurderer faktisk å melde på likevel.

Vi har trent en del dekk med ulike andre forstyrrelser enn hunder. Påmeldingsfristen går ut i morgen, så jeg må bestemme meg innen da. Kan man trene inn fellesdekk på rekordtid mon tro? :whistle:

jeg ville meldt på jeg, hun er jo ikke akkurat en ung hund som har hormoner som bobler osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun reiser seg, tror du da hun vil løpe bort til andre hunder? Om hun bare reiser seg og eventuelt går bort til deg ville jeg ha meldt på, men om du er redd hun kan forstyrre de andre hundene ville jeg nok ha droppet det. (Evt meldt på og hoppet over fellesdekken om du ikke føler hun er klar før stevnet.)

Som Marie sier, tren masse enkeltdekk med ulike utfordringer. Gjerne i nærheten av andre hunder, med ekstra lang avstand mellom dere, 3-4 minutter, i miljøer hun synes er ubehagelig og liknende. Dette i tillegg til å trene helt enkle og superkjedelige, de kan det være lett å glemme om man først begynner å legge på utfordringer. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visst lest feil jeg, fristen var egentlig den 13 mai, men utsatt til 29, men da er det jo dyrere. Men jeg ser nå at det er LP stevne den 22 juni, og det passer oss litt bedre, så får vi mer tid på å føle oss sikre på fellesdekken :ahappy: Tenker også å starte agility dagen etter, så får vi håpe Blondie ikke blir alt for sliten etter lydigheten :)

Slenger ved en liten video av agilitytrening fra i dag. Første trening etter operasjonen, og hun var råflink! :D Litt tull i slalomen, men det er fordi jeg går litt for fort ved siden av, og da hopper hun ut av den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det litt lydighetsfilmer! Jeg kommer såklart alltid på at jeg må filme på slutten av treningsøkten :lol: når hunden er ganske sliten, og ihvertfall i dag som det var 24 varmegrader. Så filmen er så der.. Men her kommer de.

Innkalling. Jeg skulle egentlig kaste en ball bakover for å belønne farten, men så var ikke ballen i den lommen jeg trodde den var i, så jeg rakk det ikke :o Endte opp med at hun ikke satt seg fordi jeg drev å rotet rundt i lommene mine, og da klarer man ikke å sette seg, men det var min feil.

Hopp over hinder. Jeg syns denne øvelsen er veldig fin :) Hun satt seg kanskje ned litt langt fremme, hvis jeg skal pirke. Men om andre har noen innvendinger er jeg glad for tips og kommentarer :D

Avstanden. Veldig fin helt frem til slutten, da er man blitt limt til bakken. Vi har trent en del dekk i det siste, så hun har lett for å bli der :P

Ellers hadde vi en runde med lineføring. Den var ganske fin. Hun kommer noen ganger litt langt fra meg, og mangler kontakt de første stegene som før, og det er veldig vanskelig å gå fot med forstyrrelser rundt. Vi fikk masse fine tips her til å belønne litt mer overraskende, jeg er visst flink til å belønne på akkurat samme stedet hver gang, sånn ca etter tre sted :whistle: I tillegg fikk vi tips om å belønne med venstre hånd, over skulderen hennes på hennes venstre side, slik at hun holdt posisjonen bedre i belønningen også, og ikke flyttet rumpen ut i forventningen om belønningen :) Jeg går alt for fort da, så jeg må roe ned tempoet litt så den vesle hunden min kan holde følge :P

Vi hadde en stå under marsj. Nå begynner overgangen fra tegn til verbal kommando å bli veldig bra. Første gangen hadde hun glemt hva stå var, det var jo en ny plass må skjønne, da kan man ikke sånn ferske ting. Andre gangen stod hun kjempe fint, og tredje gangen stod hun enda bedre :D En fin øvelse når hun husker hva stå var igjen :lol:

Så fikk vi ta fellesdekk! Jeg belønner mye, men hun ligger selv om jeg går hele avstanden ut, og det er bra, for det har vi heller ikke trent mye på. I tillegg belønnet de andre mye også, så hun fikk ekstra forstyrrelse med folk som gikk frem og tilbake. Hun reiste seg et par ganger etter at jeg hadde vært borte å belønnet. Det lengste hun lå i strekk uten belønning var 30 sek, så vi er 1/4 del på vei :D

Tannvisning. Hun er ikke så glad i mennesker som skal se på tennene hennes stående når hun er så liten å sitter på bakken. Første gangen flyttet hun seg bakover, de andre gangen satt hun, men viket unna med hodet. Her fikk vi også masse gode tips som vi skal trene på fremover :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Blondie 8 år gammel! :icon_clapping: Hurra hurra for henne!

9014491682_bbca4b3340_z.jpg

Da er hun offisielt gammel, kan stilles i veteran og alt annet gamle damer kan. Men hun oppfører seg som en unghund enda, og det er enda godt :D

Forresten, når begynner man med senior for egentlig? Er det noe man ser an på hunden eller bør man begynne med det en viss tid?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen flinke skjønne Blondie.

Kjempe flinke dere er til å trene..

Blondie takker :D

Det som at hun visste hun hadde bursdag i dag. Jeg hadde nemlig smålig glemt det da hun skulle få frokost, så den var helt kjedelig og tørr. Men så stod hun der og bare så på meg, ville ikke spise den :lol: Så kom jeg på at hun hadde bursdag og kanskje skulle få noe godt oppi maten sin :) Da ble hun fornøyd og spiste gledelig opp :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått startnummer til lydighetskonkurransen den 22 juni :o Plutselig ble det veldig virkelig.

Vi er 6 startende i klasse 1, vi er sist ut. Wææ! Greit å få en pause fra tannvisningen og fellesdekken før vi skal inn igjen, men super kjipt om vi ryker på fellesdekken også skal gå programmet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...