Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

I de siste ukene har jeg og Blondie hatt besøk av lille Fancy, aka Fancy Pantsy, minien ppppppppprrrrrrrr osv :lol: Fancy er en 5 mnd gammel papillon valp jeg fikk låne av en oppdretter jeg kjenner for å bli kvitt valpesyken min :D Til og begynne med oppførte Blondie seg som hun gjør med alle valper, ekle dyr, jeg må komme meg vekk, og hun satt for det meste i vinduskarmen og skulte på den ekle lille saken. Hun turte ikke å bevege seg på gulvet en gang. Etterhvert ble hun tryggere, og tilslutt ble hun glad for å se Fancy om vi hadde vært ute uten henne, og de lekte til og med i lag :ahappy: Det var kjempe kjekt å se :) Litt bilder av frynsemonstrene :wub:

Hundene var med meg på fotoshoot, så vi måtte ta litt bilder av de også :)

7754447380_fbb5f4f527_z.jpg

Fancy går tur med Blondie

7754447114_5e27863c22_z.jpg

7754446912_29c9bac170_z.jpg

Minien!

7754446678_c92603bfb0_z.jpg

Så bitteliten! :wub:

7754446410_49e2cbeac3_z.jpg

7754446172_e75c073e6a_z.jpg

Oppstillingsbilde av en ustelt Fancy pantsy

7754445940_1a6241c858_z.jpg

7754445774_5856c587b8_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Awww,så søøøt! :wub: Blondie også! :heart:

Hvor stor er sjangsen for at den lille ikke får lov å reise hjem igjen? :P:whistle:

Veldig liten :P Sånn siden hun allerede er reist hjem :lol: Henter henne igjen om litt over en uke for å stille henne på en utstilling da. Men blir ingen papillon på meg igjen før jeg er pensjonist i såfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I Drammen ble Fancy BIR valp begge dager, BIG og BIS 2 på lørdag og BIG 3 på søndagen. :D

554619_10151185404255610_199447833_n.jpg

I helgen var Blondie på utstilling igjen, denne gangen med konkurranse i championklassen! Hun endte opp med å bli 2. CHK med CK og reserve beste tispe :)

284373_10151237793155610_779925342_n.jpg

Stilte også Fancy til BIR valp :)

284373_10151237793150610_549294912_n.jpg

For noen dager siden oppdaget jeg en klump ved patten til Blondie. Etter mye leting fant jeg to til, de også like ved pattene. I dag drog vi til veterinæren og ble enige om å operere bort ene jursiden og da også fjerne de to svulstene som er der. Den som er på den andre siden må de ta en annen gang. Hun skal også steriliseres i samme slengen for å minske sjansen for spredning. Så på mandag skal lille musen min under kniven :hmm: Krysser fingrene for at alt går bra :)

579787_10151245010650610_1811793545_n.jpg

545425_10151245007415610_1899366406_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Blondie ferdig operert. De valgte å fjerne alle klumpene, fremfor å ta hele jursiden hennes. Jeg er litt usikker på hvorfor de valgte dette istedenfor, men tror det har noe med at vi egentlig skulle sterilisere henne i samme slengen, men siden hun hadde fått løpetid så kunne vi ikke gjøre det likevel. Så operasjonen tok litt lengre tid enn forventet, så da jeg skulle hente henne var hun enda veldig sløv og trengte å få smertestiller inn gjennom et dren i foten. Veterinæren kunne lære meg opp til å gi det til henne, eller hun kunne ta med Blondie hjem til seg selv og passe på henne gjennom natten. Jeg valgte å la veterinæren ta henne med hjem. Så jeg henter henne i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har vi fjernet sting og fikk resultatene av svulstene. Hun hadde visst 4 svulster, hvor 3 av de var godartet og 1 ondartet. De hadde fjernet nok rundt den til at det var en god sikkerhetsmargin, så det eneste vi kan gjøre fremover er å følge meg om hun får flere svulster.

Bodyen hun måtte gå med etter operasjonen hadde knagd et sår på den ene foten, så hun må gå med krage på fremover, og det liker hun ikke :lol:

29386_10151270496155610_1421988156_n.jpg

Det er stor sannsynlighet for at jeg klipper henne ned snart, da hun er barbert litt her og der og ser uansett forferdelig ut. I tillegg har jeg alltid tenkt at en dag skal jeg klippe henne ned, så hvorfor ikke nå? Men jeg klarer ikke å se for meg den fine utstillingshunden min som kortklipt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I helgen drog vi til Sverige i håp om et cert, kanskje cacib, kanskje vinnertittel? Men kom ganske tomhent hjem der vi ble 4 i championklassen. Dommeren likte ikke veterinæren sin klippejobb :lol:

8281299835_37c637cb6a_z.jpg

Blondie forble ikke svulstefri lenge. Oppdaget en ny svulst for ikke så lenge siden. Veterinæren ville se på den igjen etter at hun var ferdig med innbilt, for å se om den kanskje hadde minket litt i størrelse da. Det blir vel ny time hos veterinæren på nyåret. Hun skulle også snakke med veterinæren som opererte henne siste og høre hva hun anbefalte å gjøre. Jeg kan jo ikke drive å operere og operere henne heller, men jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre :/

8282356070_acd54d4d72_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi startet nyåret med et pang da vi drog på konkurransetrening 1 januar :D Det gikk veldig bra! Vi fikk prøve baner i både klasse 1, 2 og 3. Blondie gjorde en kjempe jobb, selv om vi disket alle løpene. Det var bare små ting som gjorde at vi disket og de kan jeg fikse på :) Her kommer en film fra første løpet, en klasse 1 hopp bane.

På torsdag var vi hos veterinæren. Hun fant enda en minikul utenom den som jeg kom inn pga sist. Hun gav meg 3 valg. Enten la de være og bare følge med om de vokste, eller fjerne kun kulene som sist, eller fjerne hele juret og sterilisere. Jeg gikk for det siste, da det var dette flere hadde anbefalt meg og gjøre, og veterinæren selv sa det var det mest medisinske rette da det var mye mindre sannsynlighet for at hun ville få svulster i juret igjen da. Hun skal opereres på tirsdag, da fjerner de den ene jurlisten først, så skal hun inn for å fjerne den andre senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Blondie hjemme igjen etter operasjonen. Den gikk veldig bra :) De sa det var kjempe lurt at jeg valgte å sterilisere henne, for de kunne se at hun hadde en begynnende livmorbetennelse og det ville komme til å lage store problemer for henne :) Nå satser vi på at alt blir bra fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Blondie fikk en ny svulst kort tid etter operasjonen igjen. Veterinæren sa den satt veldig løst, så hun sa den var mest sannsynlig godartet. Hun ville at jeg bare skulle følge med på den om den vokste.

Nå er hun ihvertfall i god form igjen, og vi har vært på agilitytrening :) Slenger med en film og et bilde av treningen :ahappy:

537126_533913769973788_1928107670_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...