Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippet


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Må jo legge inn et bilde inn et bilde av Kiwi her å da, som koser seg masse på stranda

Stilken og Scooby leker - eller også kjent som "øyeblikket der alt gikk galt": Merk - alle kom fra det med helsen, om ikke æren, i behold!

Posted Images

ja! tusen takk for hjelpen :-)

Står de veldig buet med ryggen pleier jeg ikke bare flytte en og en bakfot, for da skrår de gjerne bare bak på ryggen og ned mot rumpa, noe de ikke skal gjøre.

Jeg skyver bare med arma bakføttene ca. der de skal være mens jeg holder ei hånd på brystet slik at de ikke føler at de mister fotfestet (strekker dem litt ut, rett å slett) og så korrigerer jeg bare bakføttene ca. likt, og med litt mellomrom.

Her er et bilde av min valp, 3 mnd her. Kunne enda ha flytta bakbena og h. forfot noe lenger bak. Men dette var første gangen vi stilte opp, så jeg orka ikke pirke for mye :)

1025887_10151419220266968_1171949385_o.j

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Står de veldig buet med ryggen pleier jeg ikke bare flytte en og en bakfot, for da skrår de gjerne bare bak på ryggen og ned mot rumpa, noe de ikke skal gjøre.

Aaaah, det der må vi øve på. Fikk på kritikken at penny at krysset var for skrånet, og jeg syns det var veldig rart. Fikk høre av flere at jeg gjør noe rart når jeg stiller henne, og at rumpa hennes faller en del da, i forhold til når hun stiller seg naturlig. Så da skal jeg øve på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille svensken min har vokst i alle retninger, og er nå seks måneder gammel. :D

IMG_7614_zps92741a20.jpg

IMG_7630_zpsaa0f4d5c.jpg

IMG_7609_zpscea74f06.jpg

moby er her og der og overalt utendørs, mens storebror mikki liker å ta livet litt mer med ro. lille ferdinanden min foretrekker å titte på bier og blomster og sånt, han :wub:

IMG_7666_zpsaee1f128.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dere med erfaring med wippeter, det sies så mye forskjellig. Nila er pirehakkevillbass he he, men hun er jo bare morsom, hun er som regel rolig inne nå, men får fremdeles noen rapptusser og må passe på alt som i hennes øyne ser gøy ut...og det er stort sett alt som er tilgjengelig som hun kan få tak i. Ute er hun virkelig bånn gass, av og til lurer jeg på om hun er blind eller om hun bare med vilje bruker meg eller andre som brems. Pr dags dato teller jeg 4 blåmerker i kne og legg område he he:) Poenget, er når roer disse whippetassene seg litt ned? Noen sier 1 løpetid andre sier rundt 3 år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå i ro når hundene løper mot deg. Da er det stort sett aldri noe problem. Mine løper gjerne nær meg, men sjelden de er borti meg, så sant jeg ikke har gjort en liten bevegelse.

Hermes ble betydelig roligere fra rundt to år, men han løper gjerne galematias når han er løs fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå i ro når hundene løper mot deg. Da er det stort sett aldri noe problem. Mine løper gjerne nær meg, men sjelden de er borti meg, så sant jeg ikke har gjort en liten bevegelse.

Hermes ble betydelig roligere fra rundt to år, men han løper gjerne galematias når han er løs fortsatt.

Står stort sett alltid i ro, men tror hun bruker meg som fender hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med erfaring med wippeter, det sies så mye forskjellig. Nila er pirehakkevillbass he he, men hun er jo bare morsom, hun er som regel rolig inne nå, men får fremdeles noen rapptusser og må passe på alt som i hennes øyne ser gøy ut...og det er stort sett alt som er tilgjengelig som hun kan få tak i. Ute er hun virkelig bånn gass, av og til lurer jeg på om hun er blind eller om hun bare med vilje bruker meg eller andre som brems. Pr dags dato teller jeg 4 blåmerker i kne og legg område he he:) Poenget, er når roer disse whippetassene seg litt ned? Noen sier 1 løpetid andre sier rundt 3 år??

Min eldste tispe roa seg betydelig inne da ho var 6mnd, hannhunden min har alltid vært rolig, men de er begge 2 helt gale ute da :P Ho yngste min er 6mnd nå og har nå begynt å lande litt inne, selvom ho har sine rare dager innimellom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med erfaring med wippeter, det sies så mye forskjellig. Nila er pirehakkevillbass he he, men hun er jo bare morsom, hun er som regel rolig inne nå, men får fremdeles noen rapptusser og må passe på alt som i hennes øyne ser gøy ut...og det er stort sett alt som er tilgjengelig som hun kan få tak i. Ute er hun virkelig bånn gass, av og til lurer jeg på om hun er blind eller om hun bare med vilje bruker meg eller andre som brems. Pr dags dato teller jeg 4 blåmerker i kne og legg område he he:) Poenget, er når roer disse whippetassene seg litt ned? Noen sier 1 løpetid andre sier rundt 3 år??

Merket stor forskjell rundt 1års alder - Løpetid eller ikke. Men dette er jo inviduelt. Noen er greie fra første dag, andre er det mer liv og futt i. Trøsten er at de roer seg før eller siden uansett :)

Løs ute er det full fart. Noe annet har jeg aldri forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste tispe roa seg betydelig inne da ho var 6mnd, hannhunden min har alltid vært rolig, men de er begge 2 helt gale ute da :P Ho yngste min er 6mnd nå og har nå begynt å lande litt inne, selvom ho har sine rare dager innimellom :P

Inne har Hermes vært rolig og grei fra dag en. Ute er en annen historie... men roet seg litt fra 1,5-2 år, nå kan han tur, må ikke løpe tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med egen whippet-tråd :) Jeg har en gutt på 9 uker, gleder meg veldig til å se hvordan han blir som stor. Han veksler mellom å være spik spenna, som valper gjerne er, og å bare kosemose. Vil man ha whips på fanget er ikke denne her tung å be... :P

attachicon.gifIMG_4782.JPG

attachicon.gifandrea2.jpg

Åååå smelt :wub::wub::wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket stor forskjell rundt 1års alder - Løpetid eller ikke. Men dette er jo inviduelt. Noen er greie fra første dag, andre er det mer liv og futt i. Trøsten er at de roer seg før eller siden uansett :)

Løs ute er det full fart. Noe annet har jeg aldri forventet.

Ute syns jeg bare det er greit at hun løper altså, skrev kanskje litt krokete:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...