Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippet


Tonje
 Share

Recommended Posts

Ja, da må vi jo rett og slett bare prøve og komme oppover! :) Når er den? Ja, NKK-utstilling er vel verdt å få med seg, nå kribler det skikkelig i magen her. Skal komme oss i trening så fort som mulig da :) Pleier det være mange Whippeter på slike utstillinger ca?

Det høres ut som en god plan :)

Sortlandutstillinga er 20. og 21. september, så du har jo enda god tid!

Det varierer veldig, men i fjor var det rundt 15 Whippeter i stort og smått, hvor tre av dem var våre. Ville tro det blir ca. det samme i år også. :)

RED: Så er det bare å øve med utstillingsbånd, opp på bord, sjekke tenner og testikler. Ting som somoftes går veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Må jo legge inn et bilde inn et bilde av Kiwi her å da, som koser seg masse på stranda

Stilken og Scooby leker - eller også kjent som "øyeblikket der alt gikk galt": Merk - alle kom fra det med helsen, om ikke æren, i behold!

Posted Images

Det høres ut som en god plan :)

Sortlandutstillinga er 20. og 21. september, så du har jo enda god tid!

Det varierer veldig, men i fjor var det rundt 15 Whippeter i stort og smått, hvor tre av dem var våre. Ville tro det blir ca. det samme i år også. :)

Ja da har vi god tid til trening og planlegging. Hvor bor dere? Kanskje jeg kan legge deg til som venn på facebook? Vil gjerne ha noen å prate whippet med, har selv kun den erfaringen jeg har fått med min gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi god tid til trening og planlegging. Hvor bor dere? Kanskje jeg kan legge deg til som venn på facebook? Vil gjerne ha noen å prate whippet med, har selv kun den erfaringen jeg har fått med min gutt :)

Vi bor i Vesterålen, en times tid fra Sortland :)

Det er bare å legge meg til, Cathrin Rasmussen heter jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi god tid til trening og planlegging. Hvor bor dere? Kanskje jeg kan legge deg til som venn på facebook? Vil gjerne ha noen å prate whippet med, har selv kun den erfaringen jeg har fått med min gutt :)

Det finnes også whippet- og myndegrupper på Facebook. Jeg opprettet gruppen Aktive mynder i vinter, som har blitt relativ populær: https://www.facebook.com/groups/aktivemynder/

Se også Whippetutvalget Norge: https://www.facebook.com/groups/123474251014918/?fref=ts

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo legge inn et bilde inn et bilde av Kiwi her å da, som koser seg masse på stranda :D

1475050-8-1369735620851.jpg

Haha, herlig!!

Tok med Penny på stranden, og hun syns bølgene var superspennende men også litt skumle.. Haha.. Vasset uti til skuldrene da.

Hadde vært gøy å hatt henne løs, men var så mange folk så kunne ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det finnes også whippet- og myndegrupper på Facebook. Jeg opprettet gruppen Aktive mynder i vinter, som har blitt relativ populær: https://www.facebook.com/groups/aktivemynder/

Se også Whippetutvalget Norge: https://www.facebook.com/groups/123474251014918/?fref=ts

Har søkt om medlemskap i Aktive mynder nå, men finner ikke Whippet utvalget. Linken fungerer ikke og får ikke søkt opp. Ideer?

Eier en nydelig blå og hvit Whippet hannhund fra Kennel Elisjeba`s K-kull :) Sjekk bloggen for bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt om medlemskap i Aktive mynder nå, men finner ikke Whippet utvalget. Linken fungerer ikke og får ikke søkt opp. Ideer?

Eier en nydelig blå og hvit Whippet hannhund fra Kennel Elisjeba`s K-kull :) Sjekk bloggen for bilder :P

Whippetutvalget er gjort hemmelig av en eller annen grunn. Da trenger du en venn som allerede er inne, som kan invitere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh... jeg har lenge lett etter den samme FB-siden til Whippetutvalget uten å finne den...
Er det noen som har lyst å legge til meg også? :innocent:

Har en skjønn nesten 5 mnd gammel brindle m/hvitt whippet-gutt fra Courtborne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips/hjelp til oppstilling av whippet? vi er meget grønne på det her, så prøvde å ta noen treningsbilder i dag så vi ikke dummer oss helt ut på utstilling. :)

eldstemann er relativt enkel å stille opp, men jeg vet ikke helt hvordan beina skal stå?

IMG_7279_zps6f374299.jpg

IMG_7284_zps4f9f8ca1.jpg

IMG_7407_zps5492fc10.jpg

den minste nekter å strekke ut bakbeina og bare drar de til seg med en gang jeg flytter på dem - og han setter seg gjerne ned så fort som mulig, men dette var det beste vi fikk til.

IMG_7303_zps0c95374b.jpg

"men jeg vil være schæfer jeg, mamsen" :P

IMG_7285_zps7f61760e.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips/hjelp til oppstilling av whippet? vi er meget grønne på det her, så prøvde å ta noen treningsbilder i dag så vi ikke dummer oss helt ut på utstilling. :)

eldstemann er relativt enkel å stille opp, men jeg vet ikke helt hvordan beina skal stå?

Fiiiin ja!

For å ta bilde nr 1 og 2: Plasser bakbena lenger bak, Veldig fin gutt! :wub:

Det siste bildet av ham er mye bedre. For å pirke litt ville jeg sagt at forbeina skulle vært en smule lenger bak fremme også. Litt mer som bilde 1 og 2 :)

Valpen ser også fin ut, bortsett fra det åpenbare, at bakbena ikke står jevnt. Øvelse gjør mester. Mine har ikke vært veldig stor fan av korrigering av føtter, men med mye øving så går det seg til det også. Gammel er valpen?

Yen: Har lagt deg til i gruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiin ja!

For å ta bilde nr 1 og 2: Plasser bakbena lenger bak, Veldig fin gutt! :wub:

Det siste bildet av ham er mye bedre. For å pirke litt ville jeg sagt at forbeina skulle vært en smule lenger bak fremme også. Litt mer som bilde 1 og 2 :)

Valpen ser også fin ut, bortsett fra det åpenbare, at bakbena ikke står jevnt. Øvelse gjør mester. Mine har ikke vært veldig stor fan av korrigering av føtter, men med mye øving så går det seg til det også. Gammel er valpen?

Yen: Har lagt deg til i gruppa :)

tusen takk for tilbakemelding! han fylte nettopp 5 måneder. :) jeg er litt usikker på hvordan bakbeina skal se ut, skal de strekkes helt slik at nedre del av beinet blir "rett" (gud jeg er så dårlig på dette! :P)? i så fall må minsten strekkes veeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tilbakemelding! han fylte nettopp 5 måneder. :) jeg er litt usikker på hvordan bakbeina skal se ut, skal de strekkes helt slik at nedre del av beinet blir "rett" (gud jeg er så dårlig på dette! :P)? i så fall må minsten strekkes veeldig.

Har litt dårlig tid akkurat nå, men tror kanskje det blir lettere å beskrive med bilder?

Her er noen fine oppstillinger:

1010702_684236221603360_2059223388_n.jpg

1044610_684237821603200_1703646379_n.jpg

223463_217835438243443_7954064_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut dette :cry: Jeg la inn en liten kommentar på Canis-forumet også fordi i rasebeskrivelsen på Canis blir whippet klassifisert som en hund med LITE behov for aktivisering. Men dette høres helt feil ut utifra det jeg har lest og hørt her. Skulle ønske jeg kjente noen med whippet så jeg kunne få hilst på en. Har kun sett de på bilder og Youtube-videoer. Jeg bor i Kristiansand. Noen her med whippet som bor i Kr.sand? smile.gif Jeg faller mer og mer for rasen jeg..Får se lengre frem hva det blir til. Foreløbig har jeg masse hund i min kjære bullmastiff. Men han er kronisk syk og jeg vet ikke hvor lenge jeg har han. Kan være noen måneder til, kan være flere år. Så det er litt uti det blå. Uansett spennende å kikke på alternative raser. Holder en knapp på whippet etter det jeg har lært i det siste smile.gif Takk for tilbakemeldinger folkens.

ser det er en stund siden du skrev dette innlegget, men jeg har whippet og bor i Kristiansand:) Har du fått deg whippet nå kanskje? Prøver å få igang et treningsmiljø her i Kristiansand:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...