Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige

Arielle

Recommended Posts

Skrevet

hehe skal alti tro best om sine :rolleyes:

jah nor du først er der hvorfor ikke liksom aldri godt og vite hva dommeren er på utkikk etter :icon_redface:

• Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
hehe skal alti tro best om sine :rolleyes:

jah nor du først er der hvorfor ikke liksom aldri godt og vite hva dommeren er på utkikk etter :icon_redface:

Lyra er ikke lengre min, men hun har en reell mulighet. Så vidt jeg (og mange andre)kan bedømme er hun per dags dato en av verdens vakreste Laekenoistisper i tilegg til at hun har et bra gemytt og ikke biter eller trekker seg for dommeren (ingen selvfølge i rasen desverre). Rasen er superliten og det er langt i mellom hver pene og mentalt sunne hund så da blir det hele litt enklere hehe

Loke derimot er ingen skjønnhet. Joda, Nuch og greier, men verdensvinner er han ikke (bare i mine øyne hehe), til det er kroppen for stor, øra for store, øynene for lyse og pelsen for kort :blink:

Men moro skal det bli! :icon_redface:

Skrevet

Klart at man må prøve å komme seg dit!

Vi stiller på VV på fredag, og har spesialutstilling på lørdagen - så jeg må bare "grine meg til" max 2 feriedager fra jobben (og det burde jo kunne gå, synes jeg...).

Nå sier jeg det samme jeg gjorde i tilsv. diskusjon om denne utstillingen. Hvis man vel ikke bor PÅ selve utst.området, så må man uansett kjøre til utstillingen. Da har jeg funnet ut at det ikke spiller noen større rolle om man kjører i 10 minutter - eller en times tid.

Og hvis man da lar være med å stirre seg blind på hoteller I selve Stockholm (sjelden så hyggelig å bo med hund midt nede i sentrum, liksom) men alt innenfor en times kjøring - så åpner det seg mange andre muligheter for bosteder.

Problemet er selvsagt at det da kanskje kommer venner og kjente fra inn- og utland til samme utstillingen, og det hadde vært hyggelig å bo sammen. Men det KAN jo ordnes med litt planlegging det også - i hvertfall hvis man er ute i god tid.

Selv har jeg camp.vogn, så teoretisk sett trenger jeg bare en bensinstasjon eller en sånn trailer-parkering. Men en camp.plass er selvsagt å foretrekke (også fremfor å stå utenfor utst.området - da det sjelden finnes tilgang til strøm, do, dusj, etc der).

Ellers liker jeg forsåvidt lettvintheten med hoteller, da.. Bortsett fra hvis det er dårlig vær er det IKKE hyggelig å bo på hotell med 3-4 beardiser, uansett hvor "välkomna" de er.. Å labbe gjennom resepsjonen med dyng-våte beardiser er ALDRI hyggelig, i tillegg til at det selvsagt blir klart dyrere å leve på restaurantmat i flere dager - kontra å "throw a shrimp on the barbie" (for de som har sett "Skurker med stil" - dvs grille selv).

Men, men - vi får se hva det blir til. Det er jo så leeeeenge til, at jeg orker ikke engang å tenke på å planlegge det nå. Må uansett se an hundene, hvilke man har, hva som kan stilles for de dommerne, fri fra jobb, om camp.vognen er brukbar (den er veldig gammel), etc..

"Den tid - den sorg"

Susanne

Skrevet

Jeg skal dit med min hund, tenkte jeg skulle stille også, men det vil tiden vise. Skal hvertfall bort uansett, har bestilt hotell og greier...

Skrevet

Når du skal ha med deg hunder til sverige hva er kravene? skal seff stille 4-5-6 juli på world dog show men trenger jeg melde meg inn i svensk klubb: eks. svensk retrieverklubb for å stille retrieveren min. Trenger jeg noe vet papirer eller er det noen krav for og få hundene over grensa og hjem igjen? har aldri stillt i utlandet så er helt blank :cry:

Skrevet

Jeg satser på å få legge ferien slik til at jeg får med med dette i Stockholm. Det er anledning til å stille på 3 utstillinger for Amigo sin del; World Dog Show, Svenska Stabyhounklubben og Specialklub för Kontinentala Fågelhundar. Jeg vet ikke om det blir èn, to eller alle tre - det er relativt mye pes (og kostbart) å delta på alt dette antar jeg så jeg får tygge litt på det. Det frister jo veldig da :rolleyes:

Angående overnatting så er jeg så heldig at broren min bor like utenfor Stockholm. Jeg regner med å beleire ham samt ha litt familesammenkomst i samme slengen :P

Skrevet

Har da fått plass for campingvogn på en liten plass ca 30/50 minutter fra utstillingsområdene. Regner med at en del shibafolk skal bo på samme sted, så da blir det sikkert noen som kan guide!

Så får vi se hvem som blir med på tur. De aktuelle er Saku og Makka (junior/unghund og veteran shiba) og Eikou (champion akita). Har mest lyst til å stille for japanske dommere, eller Christen Lang (oppsatt på WW shiba), så vi får se hva vi gjør med circuit utstillingene..

Skrevet

Jupp jupp, gjett om jeg skal dit. Det er spesialutstilling for portis og, så jeg tar muligens med alle tre portisene og whippeten i tillegg:)

• 2 weeks later...
Skrevet

ser ud som det er mangen fra sonen som skal :P

jeg skal stille min lille Flatt coated Retriever ( han er jo faktisk 17mnd da :P off de vokser fort ;) ) og hjelpe min oppdretter med og stille deres flatter. :D

har ikke blitt sport om og stille noen annen rase under WDS (enda)

Skrevet

Skal stille toller :P Er litt usikker på om motet holder til selve verdensutstillingen, men vi skal iallefall prøve oss på de to spesialutstillingene dagene før :P

Skrevet

Jeg har utrolig lyst til å dra, så jeg krysser fingrene for at det passer. Kommer nok ikke til å stille, men vil GJERNE se på!

Skrevet
Kommer med i hvertfall en dalmis og en chihuahua for å stille. Mulig det blir et knippe hunder som skal stilles :)

Skal Eva og Belle dit? Har du noen anelse? :no:

Skrevet
Aner ikke, hvordan det? Vet at Eva ikke er noe glad i å reise langt med mye hunder, men mulig de tar seg turen likevel.

Bare nysgjerrig :no:

Skrevet

Ser ut til at det er maaaange fra sonen som i allefall skal nedover å se på :no:

En del som skal stille og ser jeg ! Det blir morro. Det er ikke ofte ett SÅ stoort

arrangement er så nærme norge. *Gleder meg, hipp hurra ;D*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...