Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige

Arielle

Recommended Posts

Skrevet

hehe skal alti tro best om sine :rolleyes:

jah nor du først er der hvorfor ikke liksom aldri godt og vite hva dommeren er på utkikk etter :icon_redface:

• Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
hehe skal alti tro best om sine :rolleyes:

jah nor du først er der hvorfor ikke liksom aldri godt og vite hva dommeren er på utkikk etter :icon_redface:

Lyra er ikke lengre min, men hun har en reell mulighet. Så vidt jeg (og mange andre)kan bedømme er hun per dags dato en av verdens vakreste Laekenoistisper i tilegg til at hun har et bra gemytt og ikke biter eller trekker seg for dommeren (ingen selvfølge i rasen desverre). Rasen er superliten og det er langt i mellom hver pene og mentalt sunne hund så da blir det hele litt enklere hehe

Loke derimot er ingen skjønnhet. Joda, Nuch og greier, men verdensvinner er han ikke (bare i mine øyne hehe), til det er kroppen for stor, øra for store, øynene for lyse og pelsen for kort :blink:

Men moro skal det bli! :icon_redface:

Skrevet

Klart at man må prøve å komme seg dit!

Vi stiller på VV på fredag, og har spesialutstilling på lørdagen - så jeg må bare "grine meg til" max 2 feriedager fra jobben (og det burde jo kunne gå, synes jeg...).

Nå sier jeg det samme jeg gjorde i tilsv. diskusjon om denne utstillingen. Hvis man vel ikke bor PÅ selve utst.området, så må man uansett kjøre til utstillingen. Da har jeg funnet ut at det ikke spiller noen større rolle om man kjører i 10 minutter - eller en times tid.

Og hvis man da lar være med å stirre seg blind på hoteller I selve Stockholm (sjelden så hyggelig å bo med hund midt nede i sentrum, liksom) men alt innenfor en times kjøring - så åpner det seg mange andre muligheter for bosteder.

Problemet er selvsagt at det da kanskje kommer venner og kjente fra inn- og utland til samme utstillingen, og det hadde vært hyggelig å bo sammen. Men det KAN jo ordnes med litt planlegging det også - i hvertfall hvis man er ute i god tid.

Selv har jeg camp.vogn, så teoretisk sett trenger jeg bare en bensinstasjon eller en sånn trailer-parkering. Men en camp.plass er selvsagt å foretrekke (også fremfor å stå utenfor utst.området - da det sjelden finnes tilgang til strøm, do, dusj, etc der).

Ellers liker jeg forsåvidt lettvintheten med hoteller, da.. Bortsett fra hvis det er dårlig vær er det IKKE hyggelig å bo på hotell med 3-4 beardiser, uansett hvor "välkomna" de er.. Å labbe gjennom resepsjonen med dyng-våte beardiser er ALDRI hyggelig, i tillegg til at det selvsagt blir klart dyrere å leve på restaurantmat i flere dager - kontra å "throw a shrimp on the barbie" (for de som har sett "Skurker med stil" - dvs grille selv).

Men, men - vi får se hva det blir til. Det er jo så leeeeenge til, at jeg orker ikke engang å tenke på å planlegge det nå. Må uansett se an hundene, hvilke man har, hva som kan stilles for de dommerne, fri fra jobb, om camp.vognen er brukbar (den er veldig gammel), etc..

"Den tid - den sorg"

Susanne

Skrevet

Jeg skal dit med min hund, tenkte jeg skulle stille også, men det vil tiden vise. Skal hvertfall bort uansett, har bestilt hotell og greier...

Skrevet

Når du skal ha med deg hunder til sverige hva er kravene? skal seff stille 4-5-6 juli på world dog show men trenger jeg melde meg inn i svensk klubb: eks. svensk retrieverklubb for å stille retrieveren min. Trenger jeg noe vet papirer eller er det noen krav for og få hundene over grensa og hjem igjen? har aldri stillt i utlandet så er helt blank :cry:

Skrevet

Jeg satser på å få legge ferien slik til at jeg får med med dette i Stockholm. Det er anledning til å stille på 3 utstillinger for Amigo sin del; World Dog Show, Svenska Stabyhounklubben og Specialklub för Kontinentala Fågelhundar. Jeg vet ikke om det blir èn, to eller alle tre - det er relativt mye pes (og kostbart) å delta på alt dette antar jeg så jeg får tygge litt på det. Det frister jo veldig da :rolleyes:

Angående overnatting så er jeg så heldig at broren min bor like utenfor Stockholm. Jeg regner med å beleire ham samt ha litt familesammenkomst i samme slengen :P

Skrevet

Har da fått plass for campingvogn på en liten plass ca 30/50 minutter fra utstillingsområdene. Regner med at en del shibafolk skal bo på samme sted, så da blir det sikkert noen som kan guide!

Så får vi se hvem som blir med på tur. De aktuelle er Saku og Makka (junior/unghund og veteran shiba) og Eikou (champion akita). Har mest lyst til å stille for japanske dommere, eller Christen Lang (oppsatt på WW shiba), så vi får se hva vi gjør med circuit utstillingene..

Skrevet

Jupp jupp, gjett om jeg skal dit. Det er spesialutstilling for portis og, så jeg tar muligens med alle tre portisene og whippeten i tillegg:)

• 2 weeks later...
Skrevet

ser ud som det er mangen fra sonen som skal :P

jeg skal stille min lille Flatt coated Retriever ( han er jo faktisk 17mnd da :P off de vokser fort ;) ) og hjelpe min oppdretter med og stille deres flatter. :D

har ikke blitt sport om og stille noen annen rase under WDS (enda)

Skrevet

Skal stille toller :P Er litt usikker på om motet holder til selve verdensutstillingen, men vi skal iallefall prøve oss på de to spesialutstillingene dagene før :P

Skrevet

Jeg har utrolig lyst til å dra, så jeg krysser fingrene for at det passer. Kommer nok ikke til å stille, men vil GJERNE se på!

Skrevet
Kommer med i hvertfall en dalmis og en chihuahua for å stille. Mulig det blir et knippe hunder som skal stilles :)

Skal Eva og Belle dit? Har du noen anelse? :no:

Skrevet
Aner ikke, hvordan det? Vet at Eva ikke er noe glad i å reise langt med mye hunder, men mulig de tar seg turen likevel.

Bare nysgjerrig :no:

Skrevet

Ser ut til at det er maaaange fra sonen som i allefall skal nedover å se på :no:

En del som skal stille og ser jeg ! Det blir morro. Det er ikke ofte ett SÅ stoort

arrangement er så nærme norge. *Gleder meg, hipp hurra ;D*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...