Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna
NÅ hadde de kutta det kravet... og dermed kunne vi med excellent konkurrere om cert - hadde man bare stilt i åpen og ikke i champ.klassen. Men det holdt fuglehund- og stabijhounklubben i Sverige kjeft om - og dermed glapp sjansene for folk. Dvs. noen visste inside information og stilte sine champions i åpen klasse. Den ene stabijen fikk 2 cert på circuitene og hadde blitt verdens første med tittelen S UCH om ikke siste certet gikk til en annen. Litt surt at man ikke klarte å opplyse om disse reglene til alle men bare noen utvalgte.

Nok oppgulp om en detalj :o

Litt hyggeligere:

Etter WDS pakket jeg bikkje og saker i bilen og kjørte 25 mil til Gävle for å gå blodsporkonkurranse om natten - og det gikk så bra at han ble svensk viltsporchampion og fikk umåtelig masse skryt fra dommeren :o

Dere var ikke alene om å være forvirret rundt Cert. I min rase kreves det WCC for å konkurrere om Cert og det deles bare ut i Bruksklassen. Det ble gjort, og det ble vill forvirring når dem plutselig delte ut i til en annen gruppe også :o Og ingen var informert om dette...

Ellers grattis til resutlatene! Til Yodel også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Loke (Kingwanas Exhausting Federal Express) som reddet dagen ved å vinne JK med Excellent og fikk tittelen JWW-08 :o

Gratulerer med alle resultatene! Jeg synes det er litt morsomt at nettopp Loke da fikk det navnet, vi kommer sikkert til å høre han ropes opp på speaker på en eller annen utstilling, og kommer nok alltid til å tenke på historien som skjedde når kullet skulle bli til, og sonen som ventet i spenning for å se om det ble noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke vært mer glad!

Memphis ble junior verdensvinner og slo også beste juniortispe. Når BIR og BIM skulle plasseres tok dommeren inn vinneren fra alle klasser (både hanne og tispe) og der ble Memphis nr 3, han slo altså beste tispe fra åpen klasse, bruksklasse, unghundklasse og juniorklasse, i tillegg til beste hanne fra åpen klasse, bruksklasse og unghundklasse (beste champion tispe og hanne vant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke vært mer glad!

Memphis ble junior verdensvinner og slo også beste juniortispe. Når BIR og BIM skulle plasseres tok dommeren inn vinneren fra alle klasser (både hanne og tispe) og der ble Memphis nr 3, han slo altså beste tispe fra åpen klasse, bruksklasse, unghundklasse og juniorklasse, i tillegg til beste hanne fra åpen klasse, bruksklasse og unghundklasse (beste champion tispe og hanne vant).

Gratulerer så mye, det er jo kjempebra! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fullstendig overbevist om at du hadde mynde! Fikk forresten de gode nyhetene om "valpen X" allerede torsdag av reisefølget mitt. Gratulerer! :o

Mynde? Wow. Nei. Never. Sorry, men nei.

Jeg vil gjerne vaere eier av en afghansk mynde en gang, loepe vakkert med den rundt i ringen og sole meg i glansen av aa eie noe saa vakkert. Men jeg vil aldri ha den hjemme, eller ha pelsstellet... Noen som melder seg som forvert?

Var ikke meg du spurte da,men jeg fikk en feeling av at du var gjeterhund-menneske :o

Så må jeg få gratulere både deg og alle andre med fine resultater!

Det er jo en "swiss cattle dog", saa det var jo ganske naerme til aa vaere saa paa jordet... :o

Jeg og!

Du er bare blind for andre raser, du!

Det er ikke meg du spør heller, men jeg hadde en følelse av at du hadde en hund med veldig mye pels. (Dessuten har jeg tenkt på at siden du var så hemmelighetsfull så kanskje du var en kjendis som ikke ville identifiseres. Jeg har lurt en del på hvilken kjendis som har drevet mye med utstilling ... :P ).

Men jeg har jo egentlig hund med ganske saa mye pels. Ikke like mye som dine, men jeg bruker vanligvis to timer foer en utstilling.

Men akkurat naa har jeg hund med lite pels, siden valpen fant ut at hun skulle roeyte naa... Naar jeg kommer hjem fra Madrid blir det aa bade henne et par ganger, gre og gre, faa av all ulla, og haape at hun kommer opp i pels igjen til NKK Drammen og en rasespesial (lite cert, dog) dagen etter...

Jeg har hatt mine - for meg - gode grunner til aa vaere anonym, men saa foelte jeg meg trygg nok til aa staa fram naa. Jeg er ikke akkurat saa himla kjendis.

Men jeg saa hun Trine Lise Hattestad (spydkastere) paa utstilling en gang, og Andreas Diesen har hatt berner... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma: jeg har egentlig ikke hatt noen klar "formening" om hvilken rase du har hatt, men jeg så for meg at det var en stor, godt pelset og relativt sjelden rase. For eks maremma eller KO? :o Av alle ting liksom... *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynde? Wow. Nei. Never. Sorry, men nei.

Jeg vil gjerne vaere eier av en afghansk mynde en gang, loepe vakkert med den rundt i ringen og sole meg i glansen av aa eie noe saa vakkert. Men jeg vil aldri ha den hjemme, eller ha pelsstellet... Noen som melder seg som forvert?

Samme her, kunne godt ha eid en afghaner av samme grunn, men jeg ville heller ikke ha hatt den hjemme :o

Quoten til Anette forsvant visst... jeg har også tenkt at det måtte være en forholdsvis sjelden, godt pelset rase du hadde, Emma.

Stort grattis til alle som er fornøyde med Stockholmsbesøket!

Vi var ikke der, men kullbror til vår hannhund ble nr 2 i juniorklassen med exellent :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Av en eller annen grunn har Emma terrier i mitt hode. En av dem litt kortbente med pels :o

Man danner seg liksom ett bilde av folk, både av hvilken hund dem har og hvordan dem ser ut. Og jeg blir stadig overrasket over hvor feil jeg tar *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy fikk tre ganger excellent, og ble plassert som andre beste juniorhanne på de to spesialutstillingene :o Han ble uplassert på ww pga litt *kremt* festlig oppførsel i ringen. Han hadde full fest i siste rundene på konkurranseklassen da alle ringside begynte og klappe og hoie dem rundt, og galloperte/spurtet seg vekk fra en plassering i toppen (dommeren kom bort og sa det etterpå). Men Decoy koste seg i det minste :o Og frem til klapperunden så var det Decoy sin beste utstilling i "karriereren", og han løp og stod som en liten gud :P

Og så er det litt morsomt at alle dagene har det stort sett vært norske og norskoppdrettede hunder i toppen. Ene dagen var de fire eller fem beste i jk på både hanner og tisper norskfødte (to av tispene fra samme kennel som vår også). Og så fikk jeg rett på gjettingen min om hvem som kom til å bli juniorverdensvinnere i juniorklassen. Flotte hunder, og velfortjent plassert i toppen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem jeg, og jeg hiver ut et stort grattis til alle vinnere! Supre resultater!

Helga har bare vært tidenes opplevelse for meg, helt fantastisk, med super fest lørdag kveld for sheltiefolket. Tør påstå mange fikk seg venner for livet denne helga :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med flotte resultater!! :D

Våre hunder var veldig kjedelige og fikk samme premiering hver dag. Første dagen 2x VG, andre dagen 2x Exc, siste 2x VG.

Jeg var jo her for opplevelsen og for å se alle de nydelige flattene, så intet nederlag for min del. Heller morsomt å få en excellent i slik konkurranse :frantics:

Norske hundene gjorde det i hvertfall bra. På ene circuiten vant den norske oppdretteren jeg hjalp AK-hann og fikk 1 OG 2 plass i AK tispe (ca 40 i klassene) så det var jo morsomt :| På WW ble en norskhanne VWW, tok cert og ble BIS4 veteran. Nydelig hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har Emma terrier i mitt hode. En av dem litt kortbente med pels :frantics:

Man danner seg liksom ett bilde av folk, både av hvilken hund dem har og hvordan dem ser ut. Og jeg blir stadig overrasket over hvor feil jeg tar *ler*

Jeg ha trudd at Emma hadde malle av en eller annen grunn. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere alle :frantics: Masse bra resultater på sonenfolket, jo!

BIR på verdensutstillingen for Portugisisk vannhund og "best junior sunday" (alle raser) ble en absolutt nydelig juniorhanne fra Portugal:

PPW08 JE08 Light My Fire Da Pedra Da Anixa

Makan til nydelig vesen! Moro at han faktisk er portugisisk synes jeg. Han er også halvbror til faren i en kombinasjon jeg kaanskje skal ha valp fra etter hvert.

BIM ble norskeide og norskoppdrettede Int Nord Lux Est UCH NV'07 SV'08 ESTV'08 WW'08

Isostar's MissMatch.

Oppdretteren min (gjengen jeg reiste med) fikk noen CK på verdensutstillingen:

2. åpen unghund hannhund: Golden Water's Ramsea the 1st sea

3. åpen hannhundklasse: NUCH Rödtop Harley Henriksen

2. beste juniortispe: Rõdtop Sweet Heaven Celebration

+ noen upplasserte hunder med CK

På rasespesialen var både BIR og BIM juniorer, så det var veldig moro. "Hjørnet" jeg satt i og vårt reisefølge gjorde det skikkelig bra denne dagen. Alle hundene, bortsett fra juniorhannen som helst ville hoppe og leke, fikk CK (totalt 8. var det vel "vi" hadde med), Rödtop Sweet Heaven Celebration ble BIM og beste tispe. Hun eies av en dansk kennel som vi reiste sammen med. Kjempemoro. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hel del trasking og snakking med diverse av arrangörene på WDS i går, fikk vi vite at DSG faktisk ble FCI-godkjente torsdag OG at vi dermed hadde fått en offisiell WW på Hampus.

Så en times arbeide gav uttelling med tittel og premier.

Veldig kjekt!

Så nå er den offisielt godkjent i FCI?

Mynde? Wow. Nei. Never. Sorry, men nei.

Jeg vil gjerne vaere eier av en afghansk mynde en gang, loepe vakkert med den rundt i ringen og sole meg i glansen av aa eie noe saa vakkert. Men jeg vil aldri ha den hjemme, eller ha pelsstellet... Noen som melder seg som forvert?

Må nok innrømme at jeg trodde du eide mynde jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med masse flotte resultater! Jeg har lagt ut en del bilder på hjemmesiden, forresten.

Jeg så for meg at Emma hadde australian cattledog av en eller annen grunn - eller, jeg visste at hun hadde rase med en del pelsstell, men allikevel. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vi har også "omsider" kommet hjem (mer fyldig resultat av selve turen kommer på bloggen).

Vil gratulere alle norske Hovawarteiere med sine flotte hunder. Utrolig at det (kanskje) var flere norske enn svenske hoffer i ringen på torsdag.

Grattis til Fenrisgutten! Er utrolig stolt av det dere prestere i alle grener :D

Utenom Hoffen til Fenrisgutten stillte vår "Zuma" også. Etter å ha fått to cert (bir+bim) samt 2 "flate røde" i Norge. Gikk hun hen og fikk excellent i åpen klasse. 18 hanner stillte i åpen klasse og 25 tisper i åpen klasse. Hverken Fenris eller Zuma ble plassert, men allikevel; som oppdretter og eier er vi kjempefornøyde. "Morfar" Orlando ble 2dre beste veteranhanne og dommeren var samme som ga "mamma" Amy det norske championatet i fjor...

Og ellers Grattis til dere alle som deltok og viste frem hvilke flotte hunder vi har i Norge (uansett rase og resultat)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...