Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar

"Unika" vil vel være at de ikke er talt to ganger..

Dvs. mine tre blir jo til seks påmeldte hunder hvis man plusser sammen alle utstillingene, men de er fortsatt bare 3 "unika hundar".

Tror jeg...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

131 shibaer skal vises 282 ganger. Da er det ikke bare jeg som ikke har meldt på til alle 3 utstillingene...

(Og 41 unike lundehunder, da regner jeg med det blir dommerendring for WW på deler av shiba i allefall)

69 unike akitaer skal vises 102 ganger. Det blir vel flest på WW der det er japansk dommer, tenker jeg. Min skal bare stille der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg også tolka det SusanneL. At det er X antall på selve WW påmeldt men når man tar med deltakerne på alle utstillingene (som for manges del teller 3 stykker) så blir det jo flere.

Min rase som pleier å være så liten har nå plutselig flere deltakere enn de fleste andre fuglehundrasene og jakthundrasene - litt rart å tenke på!

Jeg gleder meg enormt til å få konkurrere mot mange stabijer; og forhåpentligvis knytte gode kontakter siden vi nå engang er lilleputter :o

Kameraet mitt kommer sikkert til å gå en kule varmt i løpet av disse dagene (for ikke å snakke om visakortet :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa, alle :o

For oss som er vant til fra én til kanskje 10-12 påmeldte innenfor rasene er det helt vanvittig gøy å se det høye antallet hunder :)

71 (120) Petit, 65 (103) Bruxellois og 38 (64) Belge.

...etter det jeg kan se på hunddata er det flere nyregistrerte utenlandske Brux'er som da vil være opp i mot 18mnd og som sikkert er påmeldt i juniorklassen, så jeg har ingen som helst forhåpninger til at vår lille tass på da 10 1/2mnd vil ha noen som helst sjanse til å plassere seg i klassen selv om han er aldri så vakker -han vil fortsatt mangle for mye kropp til å måle seg med så å si utvokste hunder. Men nå er han jo påmeldt mest for moroskyld da, så forhåpningene har aldri vært spesiellt høye :P

edit:lagt til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa, alle :P

For oss som er vant til fra én til kanskje 10-12 påmeldte innenfor rasene er det helt vanvittig gøy å se det høye antallet hunder :o

71 (120) Petit, 65 (103) Bruxellois og 38 (64) Belge.

...etter det jeg kan se på hunddata er det flere nyregistrerte utenlandske Brux'er som da vil være opp i mot 18mnd og som sikkert er påmeldt i juniorklassen, så jeg har ingen som helst forhåpninger til at vår lille tass på da 10 1/2mnd vil ha noen som helst sjanse til å plassere seg i klassen. Men nå er han jo påmeldt mest for moroskyld da, så forhåpningene har aldri vært spesiellt høye :)

Jeg føler meg ikke HELT trygg på BIR'en jeg heller! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ! SÅ moro! 96 Basenjis/ 156 tilsammen!

Det MÅ da være rekord ang. hvor mange Basenjis som noensinne er påmeldt til en og samme utstilling?? Har null forhåpninger til BIR, men øyner et ørlite håp til WW-junior tittel. Såvidt meg bekjent er det kun jeg og ETT kull i Sverige + en Australisk import som er juniorer født i denne delen av verden på det tidspunktet. Så dersom det ikke kommer mange Basenjis fra Oceania, så...

3 av våre er juniorer (2 tisper og 1 hann) så det blir spennende!

GLEDER meg til å se alle de Basenjisene!

Edit: Fikk forresten brev fra SKK i dag der det stod at "følgende hunder som du er oppdretter av er påmeldt til utstillingen". Jeg visste jo om alle, men det var jo morsomt å få et slikt brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg mest til å se masse andre hunder enn de "gamle vanlige" man ser her, jeg. Og for ikke å snakke om hvor hyggelig det skal bli å møte endel av utstillerne man vet kommer dit.

Jeg er ikke så opptatt av hvordan selve utstillingen går - men håper selvsagt på "hederlig" resultat..

Men har likevel startet med div. "remedier" for å gjøre hundene så fine som mulig i hvertfall - så om ikke dommerne skjønner hvor bra de er, kanskje noen av de andre oppdretterne/utstillerne gjør det...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal på verdensutstilling, bo på hotell og la hunden være hjemme. Har vært på 2 verdensutstillinger før, Helsinki - 98 og i Amsterdam i 02 (tror det var i 02...)

Gøy å stille, (98) men man får med seg mye mer uten hund.

Skulle gjerne stilt jeg, men hunden ser ikke ut i måneskinn...... (Men han er nå gullego` og grei likevel)

Gled dere folkens. Husk godt med kreditt på visakortet, gode sko og rikelig med minnebrikker på digikameraet så blir detta GØY...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :wub: Trodde egentlig det skulle være fler.

Over dobbelt så mange som på "Hund 2007" Nordisk vinner i desember...

Er forbauset over at det er så mange jeg, i forhold til at det er en liten rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp på SKK.se at årets verdensutstilling er det aller største som noensinne er blitt arrangert i hundeverdenen - med tilsammen 35000 startere som de skriver.

Ser også på svenske hundeforum at diskusjonene allerede går høyt om hva slags bekledning man skal ha på seg - bør man gjøre noe ekstra ut av det siden det er verdensutstilling, eller gjøre som man alltid har gjort (rene, hele klær osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp på SKK.se at årets verdensutstilling er det aller største som noensinne er blitt arrangert i hundeverdenen - med tilsammen 35000 startere som de skriver.

Ser også på svenske hundeforum at diskusjonene allerede går høyt om hva slags bekledning man skal ha på seg - bør man gjøre noe ekstra ut av det siden det er verdensutstilling, eller gjøre som man alltid har gjort (rene, hele klær osv).

Jeg synes bare det er en ypperlig anledning til å få seg en ny drakt :) Men jeg liker å kle meg fint på utstilling, denne blir intet unntak :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIROLERBRACKE

STICHELHAARIGER DEUTSCHER VORSTEH

SLOVENSKÝ HRUBOSRSTY STAVAC

SCHWEIZISKA STÖVARE/ JURA

SCHWEIZISKA STÖVARE/ BERNER

SCHWEIZISKA SMÅ STÖVARE/ BERNER

RYSK-EUROPEISK LAJKA

KAI

HÄLLEFORSHUND

HYGENSTÖVARE

GRIFFON FAUVE DE BRETAGNE

GRAND BLEU DE GASCOGNE

ESTLANDSSTÖVARE

CIMARRÓN URUGUAYO

CAO FILA DE SAO MIGUEL

BRIQUET GRIFFON VENDÉEN

BRAQUE FRANCAIS, TYPE PYRÉNÉES

BOUVIER DES ARDENNES

BASSET BLEU DE GASCOGNE

AUSTRALIAN STUMPY TAIL CATTLE DOG

AMERICAN WATER SPANIEL

En av de rasene skal bli min neste hund, for da slipper jeg konkurranse på verdensvinneren, og får massssse titler!

Vel, 1/4 av de frister ikke, og 3/4 aner jeg ikke hva er, men i verste fall kan jeg jo se på de rasene hvor det er to påmeldte... Skal ikke være kravstor, jeg!

(Ja, noen leker med excel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Leste nettopp på SKK.se at årets verdensutstilling er det aller største som noensinne er blitt arrangert i hundeverdenen - med tilsammen 35000 startere som de skriver.

På SKK sine sider står det 10.000 færre hunder: 20.674 for å være korrekt.

Kan noen sjekke AK? Jeg får bare opp listen over land og ikke den over raser. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På SKK sine sider står det 10.000 færre hunder: 20.674 for å være korrekt.

Kan noen sjekke AK? Jeg får bare opp listen over land og ikke den over raser. :wub:

Oversikten over raser er også i det dokumentet, men på side 2. Du kan trykke deg videre nederst i Excel :) Men det er 62 kelpier påmeldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Oversikten over raser er også i det dokumentet, men på side 2. Du kan trykke deg videre nederst i Excel :lol: Men det er 62 kelpier påmeldt!

Takker! Jeg har ikke excel så det er sikkert pga det åpnes i word jeg ikke får side 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...