Gå til innhold
Hundesonen.no

Lill, Astrid og Kristine`s klikker test :)

Guest Vicky

Bruker du klikk klikker?  

28 stemmer

1. 1.

• Ja
      16
    • Nei
      12

Recommended Posts

Skrevet
greit. det var ment som en spøk ok? jeg kkan slette hele emnet

Ikke slett emnet. Jeg syns det er interessant å se at noen faktisk skryter over å stresse opp andre sine hunder og ødelegge treningen uten tillatelse fra eierne.

• Svar 229
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

synns du kan slette det jeg, alle har sagt sin mening, og alle vet hvme som mener hva, dette ødelegger bare kosligheten på hundesonen, det er ingen diskusjon det er krangling :cry:

Skrevet

Når vi klikket i gangen var vi på vei ut og da klikkertrente vi Lill, det var ikke for å plage andre hunder, vi visste ikke at hunder skal reagere sånn som de gjorde!!!!

Klikking kan forstyrre andre hunder på trening som også ikke er klikkertrente!!

Skrevet
Når vi klikket i gangen var vi på vei ut og da klikkertrente vi Lill, det var ikke for å plage andre hunder, vi visste ikke at hunder skal reagere sånn som de gjorde!!!!

Nå pleier jo ikke akkurat klikkertrenere å trene så veldig oppå de som ikke gjør det da. Handler om å respektere andre :cry:

Og vi sletter ingen emner. Syns at noen andre som ikke har vært med på diskusjonen kan avgjøre det!

Skrevet

er enig med deg!

Skrevet

Nå pleier jo ikke akkurat klikkertrenere å trene så veldig oppå de som ikke gjør det da. Handler om å respektere andre :cry:

Og vi sletter ingen emner. Syns at noen andre som ikke har vært med på diskusjonen kan avgjøre det!

Nei. er nok riktig det, jeg er på ingen måte imot klikkertrening, har faktisk vurdert å prøve det selv, det var dumt av oss å gjøre det akkurat der, vi burde ventet til vi kom ut!

Skrevet

den klikkinga var ikke så ille, dessuten var det ikke i 5 min, og det var noe vi tullet med Lill med!

Skrevet
den klikkinga var ikke så ille, dessuten var det ikke i 5 min, og det var noe vi tullet med Lill med!

nei, ingen må tro dette varte lenge, vi gikk gjennom en gang, hallo!! under 1min.!!!

men uansett hvor lang tid det tok så plager vi ikke hunder bevisst, dere har hørt om å "glemme seg"?

Vi tenkte ikke over at hunder kunne reagere på den måten som de gjorde og derfor gjorde vi det på vei ut!

Skrevet

Astrid startet diskusjonen sånn:

Klikker kan forstyrre i LP ringen. Dette ville Lill, Astrid og Kristine bevise. Vi gikk i gangen på NKKU leiren, så fikk vi en idè. Vi tok frem en klikker, også klikket vi i korridoren. Da var det jammen mange hunder som klikket!(bokstavelig talt). Dette vekket noen tanker i meg: Hva hvis noen klikket ved en lydighets ring?

Nå er den sånn:

Hva har skjedd? Vet ikke om jeg skal le etter gråte.. Det har foregått en bra roing gjennom disse innleggene :cry:

Skrevet

det var du som startet denn diskusjonen astrid, du av alle vet hvor lite som skal til for og starte en krangel mellom klikkere og nordenstammere...

og dere skulle ha ventet til dere var ute , som sagt, men hvorofr skrev du da i startinlegget ditt at dere VILLE FINNE UT HVORDAN HUNDENE REAGERTE!!!??? det var bevisst, dere får ingen til og tru noe annet!

og vi mobber ikke, vi sier meningene våre, akkurat som dui!

heeelt enig ina!!

Skrevet

ro ro til fiskeskjæææææææææææææææææææææær. beklager sangstemmen min, den er ikke helt på topp. hvordan er deres sangstemmer?

Haha! Bra Ina.

Nå får dere bestemme dere da. Var dere på vei ut eller skulle dere finne ut hvordan hundene reagerte?

Skrevet

oooooooooookei!

Vi tenkte ikke over at hunder kunne reagere på den måten som de gjorde og derfor gjorde vi det på vei ut!

Hahahaha!! Ingvild satt jo innpå rommet med Tinka og hørte ALT!! Og det var absolutt ikke det dere fortalte oss samme kvelden!! Dere sa at dere begynte å klikke for å ha det MORO, og når hundene ble hysteriske syntes dere det var KJEMPEMORO og gjorde det bare enda mer!

Også fortalte dere hvordan Scott hadde reagert. og DA var det moro, og da hadde dere visst stått og klikk klikk klikk klikk klikk klikk utenfor rommet til Scott.

Vi tenkte ikke over at hunder kunne reagere på den måten som de gjorde

Hva var det da dere fortalte til meg; siri og Karine samme kveld?

Skrevet
ro ro til fiskeskjæææææææææææææææææææææær. beklager sangstemmen min, den er ikke helt på topp. hvordan er deres sangstemmer?

Haha! Bra Ina.  

Nå får dere bestemme dere da. Var dere på vei ut eller skulle dere finne ut hvordan hundene reagerte?

hehe :cry:

Skrevet
jeg kan ikke synge jeg...rooooooooooooo roooooo..ikke bra med den stemmen min altså..kunne knust et glass eller noe..

nei, kanskje vi burde ta timer hos sangpedagog? vi kan starte band sammen.

Skrevet
oooooooooookei!  

Hahahaha!! Ingvild satt jo innpå rommet med Tinka og hørte ALT!! Og det var absolutt ikke det dere fortalte oss samme kvelden!! Dere sa at dere begynte å klikke for å ha det MORO, og når hundene ble hysteriske syntes dere det var KJEMPEMORO og gjorde det bare enda mer!

Også fortalte dere hvordan Scott hadde reagert. og DA var det moro, og da hadde dere visst stått og klikk klikk klikk klikk klikk klikk utenfor rommet til Scott.

Hva var det da dere fortalte til meg; siri og Karine samme kveld?

Det første: vi skulle ha det morro med Lill ja!

Det andre: slevfølgelig visste vi ikke at hundene ville reagere sånn!!

Vi kødda med klikker og da dro vi den helt ut, kjempe dumt av oss og jeg legger meg helt flat for det var sjukt teit gjort av oss! Hadde ikke gjort det om igjen!!

Skrevet

Nå var ikke jeg tilstedet da, men fikk høre at dem klikkertrente lill jeg da... hehe, trukke hu ble mer lydig akkurat...

Mene dere skjønner ikke hvorfor dere fortsetter å diskutere det har skjedd å dere kan ikke gjøre noe med det =P sånn er det!

Skrevet
Nå var ikke jeg tilstedet da, men fikk høre at dem klikkertrente lill jeg da... hehe, trukke hu ble mer lydig akkurat...

Mene dere skjønner ikke hvorfor dere fortsetter å diskutere det har skjedd å dere kan ikke gjøre noe med det =P sånn er det!

nei,men vi må få si hva vi mener uansett

Skrevet

Men dere sa ikke til oss at det var for å ha det moro med Lill, men for å sjekke hvor GALE hunden ble når dere klikket

Det første: vi skulle ha det moro med Lill ja!

Det andre: slevfølgelig visste vi ikke at hundene ville reagere sånn!!

Vi kødda med klikker og da dro vi den helt ut, kjempe dumt av oss og jeg legger meg helt flat for det var sjukt teit gjort av oss! Hadde ikke gjort det om igjen!!

Skrevet

syntes ikke temaet skal bli slettet bare fordi noen får pepper! da kan det heller stenges!! men ikke slettes! det blir for dumt! event hvis Heidi el Espen mener det så kan de slette det men ikke den som startet diskusjonene!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...