Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde og info om din/deres Hund(er) :)


LizzieDog

Recommended Posts

Vet at de har sett inn et emne om valpeilder, men dette er noe helt annet, her kan man sette inne valpe bilder OG andre hunder. Sett i litt Info og da :cool: Og hvis en hund har hatt valper, sett gjerne med en rask liten historie, og kanskje et ilde av de små?

Her av vi iallefall et bilde av min hund Billy, sovende på lenestolen :) Han er 6 år gammel.

post-2692-1190747828_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka blandingstispe (50% Flat, 25% Sib Husky, 25% BC) på 5,5år.

Trent aktivt lydighet frem til skade for snart 2år siden, nå trener vi lydighet på hobby basis, er noen råtasser på turgåing, stallhund, kose hund og mammas lille gull ;)

1716.JPG

3905ram.jpg

2122.JPG

Chicka går sjefsrunden og sjekker at alt er som det skal på stallen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Buster en 5,5 år gammel petit basset hann.

Han kom til oss for en mnd siden og vi har blitt veldig glad i denne herlige gutten.

Vi blir stadig vekk bedre kjent med ham.

Vi trener ikke noe spesielt, men jobber med vanlig lydighets trening.

Vi går tur tre ganger til dagen og leker og koser oss. Jentene mine har blitt veldig glad i "gutten sin" ;)

Han er halv våken på dette bildet, kos på sofaen med matmor gjør en søvnig. ;) Skal legge til et par bilder til en annen dag.

post-2613-1190751844_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Ask, Norsk buhund på tre og et halvt år. Han er verdens bste såklart, selv om vi har våre uenigheter. ;) Ask og jeg trener LP og synns det er kjempegøy begge to! Ellers går vi masse turer med kløv, om vinteren snørekjører vi og han trekker pulk. Ask er litt usikker på forskjellige ting, spesiellt andre hannhunder. Vi har jobbet en stund med det problemet, og nå ser det ut til å løse seg. ;) Kunne ikke fått en bedre hund enn Ask, han passer med perfekt.

askball.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store tjukkebolla mi King, sheltiehanne på 3 og et halvt år. Han trener jeg litt LP med på hobbybasis, men for det meste er han bare husets store kosebamse og overhode. ^_^

0759ox9.jpg

Og når jeg får mine rare innfall er det han det går utover ;) han har enorme mengder tålmodighet og lar meg teste ut de rareste ting på han:

0717rz9.jpg

Så har vi Kodalille da, min lille babygutt, 1årig sheltiehanne(men i mine øyne er han fortsatt en pitteliten valp).

Han er min "nye utstillingshund" og, om foten tillater det, skal vi trene agility.

Han har i motsettning til King null tålmodighet, en skikkelig turbodott er han, men når han blir sliten er favorittsysslen å krype sammen til en liten ball i armkroken min i soffan mens jeg sitter på pc'en..

Og selvsagt er han slående vakker, bare se her:

0741oq1.jpg

0743ni0.jpg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en engelsk springer spaniel-hannhund på 5 år som heter Orry (Fantins Oroveso). Vi driver litt aktivt med utstilling og LP, og blodspor på hobbybasis. Han er dessverre ikke en konkurransetype, han er mer den typen hund som foretrekker å være kosegris og skogstroll ;) Men han er uansett verdens beste litt skrutt!

fot.jpg

sove.jpg

anette4.jpg

oppstilt.jpg

I tillegg venter jeg på lille Norma (Lochalines Kitty White), som er leveringsklar i midten av oktober. Hun er en liten springerfrøken. Planene for henne er LP, spor og utstilling, og kanskje vi prøver oss på agility også. Ser an hva vi trives best med!

valpen.jpg

sel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en engelsk cocker spaniel på 18 måneder som heter Mike, på fint heter han Lanlady`s Mike Tyson.

Han er en livlig kar som elsker å jobbe å få brukt seg, og er en sofasliter inne og elsker å bli kost med.

Endelig så merker jeg at han begynner å bli litt mer voksen i hodet, og det er ganske behagelig da han har vært en trass liten kar med mange meninger. Han har hatt litt uflaks med sykdommer, men nå ser det enedlig ut som ting bedrer seg for oss. Til dagli så går vi mye tur, trener mye lydighet og går endel spor, noe han virkelig trives med. Han har en utrolig personlighet og er selfvølgelig verdens nydeligste :closedeyes: Ingen dag er kjedelig med den lille cockeren i hus, alltid nye påfunn og sprell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 hunder i hus og alle er av rasen japansk spisshund.

Tinka er 7år blitt herregud hvor tiden flyr, føler at det ikke er så lenge siden hun kom i hus liksom.

Småen er 4 år og er datter av Tinka.

Freia er nå blitt 9mnd og er datter av småen så her har vi tre generasjoner i hus.

På bildet så ser dere Freia(fremst), så Tinka også Småen (bakerst).

post-18-1190797741_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min dogo canario tispe på 15 mnd.

PICT1896_2.jpg

Hun er ei kjempesnill og kosete jente, litt pysete. Vi har så vidt begynt med litt weightpull-trening. Også trener vi masse lydighet. Det er veldig morro, for hun lærer fort. Snart er vi klare for bronsemerke (om jeg tørr ;)).

Akkurat å går hun med skjerm og sokk, for hun måtte operere bort kloa si stakkar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre vakre hunder..

Simba, blanding av border collie og labrador på 3,5 år. Han trener jeg rundering med. Trener også litt lydighet og triks. Han er en stor kosegris som elsker å ligge i sofaen og i senga.

DSC_0058fiiiin.jpg

Nana, border collie tispe på litt over 2 år. Hun trener jeg aktivt lydighet med, og mere konkurranse lydighet etterhvert. Gjeting og agility vil vi også prøve oss på etterhvert. vi har prøvd litt spor og rundering også. Rundering syns hun er knall morro!

n779245320_1242463_2237.jpg

Loppa, phalene på litt over 1 år. Hun skal brukes i lp-konkurranse. Trener nå bare lydighet og skal prøve oss på utstilling.

DSC_0090-1-1.jpg

Alle tre, Simba, Nana og Loppa ;) .. Glad i å gå lange turer!

DSCsfine_0171.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Tulla (Choco Dots Cassandra). Hun var to år i juni.

09.06_agility_tulla.jpg

Hun trenes i agility og spesialsøk. Ellers snuser vi av og til på lydighet, men har vel absolutt ingen planer om å konkurrere. Av og til går vi spor, og av og til går vi turer i skogen. Hun er ikke så glad i å gå ut på tur, men liker seg godt når hun får løpe løs. Hun elsker hjemmet sitt, mat og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille Mira som er en langhåret dverg dachs som er 17 mnd i morgen.

Har henne på for, og oppdretteren har planer om å sette valper på henne om ikke så alt for lenge. Så det skal bli spennende. Siden hun skal bli en avelshund, blir det også utstillinger. Vi trenger også blodspor, og hun trenger minst to 2.premier for og bli utstillings champions. Så da blir det noen prøver vi skal gå opp til også.

Nå trener vi også litt lydighet på hobbybasis, og håper vi klarer bronsemerket til november.

post-1913-1190815775_thumb.jpg

post-1913-1190815828_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Luna, min flatfrøken på 17 mnd. Til nå har vi gått to kurs; valpekurs og videregående lydighet. Vi skulle egentlig gå bronsemerkekurs, men det var for få påmeldinger. Det beste hun vet er å gå tur, spesielt løs med andre hunder. Vi går ofte sammen en groenendael (Chiquita) og kullbroren Anton. Som den retrieveren hun er ELSKER hun mat. Spiser hver smule hu kommer over ;) Ehhm.. Det værste hun vet er å bade og klippe klør!

Men uansett, Luna er verdens beste hund i mine øyne og kunne ikke vært mer fornøyd med ho! :P

Bilder:

i256048432_10082_4.jpg

vækkre flattisen <3

i264088669_1635_4.jpg

Best Friends ;)

i234914512_40905_4.jpg

i234914446_10822_4.jpg

i234923089_51713_4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla, en strihåret dachs(tispe), på 2 år. Vi trener litt lydighet og blodspor for moroskyld.Vesla er søt, glad, rar og sjarmerende(synes jeg). Hun elsker mennesker og er litt for glad i sin egen stemme.

DSCN1598.jpg

drakampbilde.jpg

Chili(Montmorenjas Elleville Chili), er en tervuerentispe på 19 mnd som jeg har på fôr for kennel Montmorenja. Vi overtok henne i mai, så hun har bodd her i snart 5 mnd. Vi trener lydighet og rundering, og litt spor(både blodspor og bruksspor), og ønsker å få konkurrert litt i lydighet(og kanskje rundering) etterhvert og hun er en drøm å jobbe med. I tillegg stilles hun ut en gang i blant. Chili er alltid glad, har masse arbeidslyst og er veldig sosial.

IMG_3212.jpg

DSCN1590.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feginsbrekkas Rex

Dette er en kjekk og sjarmerende liten herremann (til setter å være) som ble min i mars i år. Før det har han bodd 2 år på gård. Rex er kanskje en av de "kaldeste" hunden jeg har møtt, 4 uker etter at han kom til meg var han med på buss, tog og villmarksmesse i 3 dager som standhund. Da la han seg ned og koste seg i standens hundeseng. 17.mai var heller ikke noe problem, selv om han ble litt stresset av alle flaggene og korpset.

Rex er først og fremst en hverdagshund og turkamerat som er med på det meste fra små turer på skogstier, til kryssing av elver og bestigning av fjell. Han er en flott kløvhund (selv om han ikke alltid tenker på at han er dobbelt så bred med kløven) og brukes både til sykkel og ski. Håper på å bruke han forran pulken etterhvert også.

Han har i høst også vist særdeles lovende takter i fuglearbeidet på fjellet, så med litt mer grunndressur på plass (han er litt for glad i å rampe etter fuglen) håper vi på gode jaktturer og kanskje premiering på prøver. Vi tenker også å prøve oss på bronsemerket og kanskje litt lydighet over det om bronsemerket går bra.

Men mest av alt er han en venn for livet som jeg har det gøy med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera er ei Dobermann tispe på straks 4 år. Hun en veldig flott hund som er med på alt. Aktiv og energisk, elsker å løpe og leke. Vi kjører saccovogn og kløver regelmessig. Trener lydighet og RIK trening, ellers er det kos og lek i skog og mark.

Stor og sterk jente dette. Men samtidig så elegant og lekker at hun kunne vunnet enhver miss doggi world. ;)

Nei skal ikke skryte for mye, men jeg er veldig stolt av henne.

divers3.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to australian shepherd. Arn og Coyote. Arn er min sin. Han trener jeg agility og bruks med, både rundering og spor. Han er 20 mnd. Coyote er mannens, de trener agility. Det blir også noe kløving og en del sykling og snørekjøring.

seljeskog1-2.jpg

Arn i trekkingen

lp6.jpg

storelv11.jpg

rundering7.jpg

Gamlefar Coyote i farta

DSC_0146.jpg

seljeskog3-1.jpg

Flere bilder kan sees på hjemmesiden min. Har MANGE bilder :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...