Gå til innhold
Hundesonen.no

www.skogshund.moo.no

Aussieglis

Recommended Posts

Skrevet

Du skal virkelig ha for å legge masse tid og arbeid i det, og få et knallbra resultat! Hadde aldri hatt sånn tålmodighet, orker ikke ordne på toppbildet mitt engang :P

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Det værste er jo at jeg koser meg mesteparten av tiden, og syns det er interessant, lærerikt og morsomt når jeg får til! Er vel det som driver meg tror jeg.

Kanskje jeg kan bli webdesigner? :P Tjene penger på å kose seg... Hmmm

Skrevet
Jeg fant en ting å pirke litt på, nemlig linjene i designet. Verken logo, meny, innhold eller footer var på linje, noe jeg synes er ganske viktig.

Glemte denne jeg!

Har prøvd å skjønne hva du mener, men jeg klarer ikke :P Kan du utdype litt? Konstruktiv kritikk som det er alltid fint å få, så jeg vil gjerne skjønne hva du mener :P

Skrevet

Som du ser kræsjer de litt. Det skulle helst bare vært en strek, og ikke fire. :P

eksempel.jpg

Jeg håper forresten også å kunne leve av denne fantastiske hobbyen etter hvert!

Skrevet

Det var bedre ja! Dette er en viktig regel i webdesign. Sidene blir så mye ryddigere om man tenker litt over det mens man lager siden. :P

Skrevet
Kanskje jeg kan bli webdesigner? :P Tjene penger på å kose seg... Hmmm

Ja, det synes jeg du skal :P Du er kjempe flink!

Får dere IE brukere en feilmelding om et eller annet script når dere åpner siden min?

Ikke jeg :P

Nå ser forresten alt veldig fint ut :P

Skrevet

Yay :P

Hadde problemer med den tingen som kommer opp når man klikker på et bilde, men skiftet til en tidligere versjon av innstikket og da virket alt ok i IE hos meg iallefall.

Høres sikkert litt gresk ut :P

• 2 months later...
Skrevet

Digger siden din! Liker veldig godt at når man f.eks er inne på "My", så får du opp en liten meny i venstre kolonne med stamsavle, resultater osv. DET er noe jeg savner på min side! Alt er liksom i et system på siden din!

Skrevet

Skal den hånden være på banneret? Rett til venstre for snuten på My ser det ut som en "move tool" hånd har sneket seg inn i bildet :)

Skrevet
Skal den hånden være på banneret? Rett til venstre for snuten på My ser det ut som en "move tool" hånd har sneket seg inn i bildet :wub:

*ler seg fillete* Tenk at jeg ikke har lagt merke til den før nå :whistle: Nå er den borte ihvertfall da *ler enda mer*

Skrevet

Noen som kan sjekke hvordan bakgrunnen min blir vist? Gjerne noen som har en gammel internet explorer.. :rolleyes2: Og noen med andre nettlesere.

Bruker to bakgrunnbilder hvor det ene er en gjennomsiktig png-skygge, men det vises fint i min internet explorer 8 - så lurer jeg bare på hvordan det ser ut for de som det ikke fungerer for.

Skrevet

*sukk* du er sinnsykt flink med design...! Uansett om du har et skikkelig pyntet banner eller et enkelt et, så der det knallfint ut! Hvis jeg skulle hatt en til å hjelpe meg en gang, hadde jeg prøvd å kaste en lasso rundt deg! :rolleyes2:

• 3 months later...
Skrevet
*sukk* du er sinnsykt flink med design...! Uansett om du har et skikkelig pyntet banner eller et enkelt et, så der det knallfint ut! Hvis jeg skulle hatt en til å hjelpe meg en gang, hadde jeg prøvd å kaste en lasso rundt deg! :)

Så ikke denne før nå jeg. Takk for skryten :)

... Nå har jeg fikset og trikset litt på siden, men jobber med nye farger og ny header. Må bare få tatt noen nye bilder snart som kan brukes.

Ser bloggen normal ut for folket? Tenker spesielt på de snakkeboblene med antall kommentarer i på høyre side der.

• 6 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...