Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp på vei - møt Callaway!


xxx12345

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Ok, på disse bildene virker nr to litt "kort og butt" i halsen, mens nr en virker til å ha en noe dårlig tilbakelagt skulder (?)

Mulig 3'ern kun fikk et meget heldig bilde denne gangen, men hun virker desidert som den mest balanserte valpen i øyeblikket. Men slikt kan jo fort forandre seg..... :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Nr 2 er den som er mest fulln av f*** og ikke like samarbeidsvillig - derav bildet hehe

Men det er jo rimelig håpløst om oppdretteren ikke sier hvem det er bilde av og når og hvor liksom - du må jo få se utviklingene - det er jo ikke meningen at du skal sitte å gjette hvem som er hvem valp.

Jeg tipper forøvrig at tispe nr. 1 nå var tispe nr. 2 sist - og at tispe nr. 1 fra forrige gang er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig ja, og jeg tror du har rett med tispe nr 1 fra sist.

Men ellers tror jeg det er litt hipp som happ. Oppdretter har holdt på med dverg i 30 år og har mange champions osv på samvittigheten - og de synes også det er vanskelig å velge ut to av disse. Men jeg skulle ønske de bodde litt nærmere slik at jeg kunne dra dit og se og hilse på valpene før jeg bestemte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det med fargen da?

Men tror nok tispe 1 her var tispe 2 fra forje gang.. Liker henne veldig godt.. Men nr 3 var heldigst med bildet. Om jeg skulle plukke kun utifra disse bildene ville jeg tatt nr3.. Lykke til ^_^

Hun var brun i forhold til de andre ifølge oppdretter.

Men resten er visstnok så like i kvalitet at oppdretter har problemer med å finne noen som skiller seg ut - og når en oppdretter med 30 års erfaring har problemer er det vel ikke annet å forvente enn at jeg i alle fall får stoooore problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra sin oppdretter har mange mange års erfaring og har oppdrettet mange champions og dessuten en verdensvinner (Symras mormor). Hun valgte ut den valpen hun ville ha selv først, mens jeg tok den som var igjen til slutt. Nå har hun innsett at den hun valgte ikke egner seg for utstilling, mens Symra gjør det best av alle i kullet ^_^ Det er nok ikke så lett å velge valp, jeg tror jeg var usedvanlig heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, på disse bildene virker nr to litt "kort og butt" i halsen, mens nr en virker til å ha en noe dårlig tilbakelagt skulder (?)

Mulig 3'ern kun fikk et meget heldig bilde denne gangen, men hun virker desidert som den mest balanserte valpen i øyeblikket. Men slikt kan jo fort forandre seg..... :D

Akkurat hva jeg skulle til å skrive, så jeg kan like gjerne quote. Nysgjerrig på hvilken som ble valgt bort jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispe nr 3 fra første runde, tispe nr 2 fra andre runde (den som ikke var oppstilt skikkelig).

Når jeg da sto igjen med to nye bilder til slutt viste de bildene hvor like de var, og det bare er hvor heldig de var med bildene som skilte dem tidligere. Hun var de minste av de to aktuelle (1100 g og 17,5 cm høy) når de bildene ble tatt i helgen. Ifølge oppdretter var hun den med mest temperament av alle, hun vet hva hun vil og gjør gjerne litt ekstra for å få det. Dette var det som gjorde utslaget for meg til slutt (når oppdretter ikke kunne si noe om hvem av dem som eksteriørt var bedre enn den andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, hun er nydelig! Gleder meg til å se henne på utstillinger i framtida. Vi treffes i BIS-ringen! :)

Må bli på hundefestivalen tidligst da. Hvis du ikke vil være med til Drammen på Cruftskvalifisering? Hun blir jo ikke gammel nok til at de kan møtes før da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...