Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp på vei - møt Callaway!


xxx12345

Recommended Posts

Er det sant at det ikke er mer forskjell??

Jeg var helt sikker på det, synes liksom de svarte virker mer livlige, i sammen med de hvite??

Derfor jeg skrev i den andre tråden på hundeprat at det var svart Dvergschnauzer, jeg ville hatt........ :rolleyes:

jaja, liker de best, allikevel..

Joda, gleder meg masse til neste utstillings sesong, og heldig som får sommersesongen, og håper på gode resultater...hehe.. :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

De svarte er mer livlige enn hvite, salt/pepper og sort/sølv det er sant, men veldig stor forskjell er det ikke. Men en litt kraftigere motor er det nok. En sort dverg er egentlig kliss lik en sort riesen - bare ikke i størrelse :lol:

Edit: i tillegg kommer selvfølgelig individforskjellene, så har du truffet en veldig livlig sort og en veldig rolig hvit så er det stor forskjell ja. I tillegg synes jeg de hvite bruker mere kjeft enn de sorte, men det kan også være individrelatert for all del.

Men jeg synes at de sorte også er de peneste da, uavhengig av gemytt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Så kjekt! Men har du den liksom løs på fanget eller har du den i bur eller :S Bare lurer litt, hva vis du skal på do :P? Er du alene der eller er det noen med deg?

ikke vanskelig å ha valpen med på do.. Man må jo ha flybag til dem uansett.. Da jeg hentet milli, så var det forsinkelse.. Det fikk vi vite om først etter jeg hadde sagt hade til oppdretter på flyplassen og sjekket inn og sånt.. Så vi måtte vente inne på flyplasseen 3 timer.. Så når jeg måtte på do var hun med, og tisset hun også.. :P Hun klarte jo ikke holde seg 3 timer.. Må si at de 3 timene gikk veldig fort, jeg var jo i himmelen :P

Inne på flyet hadde jeg henne i flybag, og så hadde jeg flybagen åpen på fanget.. Hun sov hele veien da.. Under avgang og landing på flybagen under sete..

Men jah, man klarer jo uansett å holde seg en flytur da, somoftest i alle fall :wink:

Kan jeg spørre om noen teite spørsmål?? Man parer kun sort med sort og hvitt med hvitt osv sant? Eller? Om en sort Dvergschnauzer parer seg med en hvit eller sort/silver eller noe, blir valpene da blandingsvalper?

Pleide man å kuppere ørene på dem før? Eller var det bare halen?

Valpene er forresten nyyydelige, litt valpesjuk av å se bilder jah! :P

EDIT: fant en helkuppert inne hos oppdretteren din, så regner med de var helkuperingsrase før i tiden..

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en kuperingsrase ja. Mamma'n til nurket kommer fra Polen og hun er faktisk helkupert (Dark Queen Hermes).

I Norge parrer man sort med sort osv ja, og om man ønsker å parre med andre farger må man søke hovedstyret i klubben for å få det godkjent. Men man skal ikke lenger enn til Sverige før det jevnlig parres sort med sort/sølv f eks og de forskjellige fargene kan dermed være bærere av andre fargegener som igjen kan gi en sort/sølv valp i et kull hvor både mor og far er sorte. I Sverige registreres de da som den fargen de er. Akkurat hvordan dette er i Norge er jeg faktsik ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en kuperingsrase ja. Mamma'n til nurket kommer fra Polen og hun er faktisk helkupert (Dark Queen Hermes).

I Norge parrer man sort med sort osv ja, og om man ønsker å parre med andre farger må man søke hovedstyret i klubben for å få det godkjent. Men man skal ikke lenger enn til Sverige før det jevnlig parres sort med sort/sølv f eks og de forskjellige fargene kan dermed være bærere av andre fargegener som igjen kan gi en sort/sølv valp i et kull hvor både mor og far er sorte. I Sverige registreres de da som den fargen de er. Akkurat hvordan dette er i Norge er jeg faktsik ikke helt sikker på.

okei ^_^ Moro at det går an å pare forskjellige farger da :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, da begynner det å nærme seg. Bare to uker igjen til jeg skal hente nurket :D

Og da kommer også valgets kval. Jeg har fått bilder fra oppdretter i dag. Kommer helt klart til å be oppdretter om hjelp til dette, men poster også bildene her så kanskje noen har noen kommentarer.

Tispe 1

Tispe 2

Tispe 3

Tispe 4

Help - anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Help - anyone?

Skjønner godt at du trenger hjelp til å velge - er du sikker på at det ikke er samme valp på alle bildene? ;-) Er liksom vant med whippet jeg, da, og der har som regel ingen av valpene lik farge en gang.

Svart er jo en håpløs farge å ta bilde av, og oppstilling av valper er jo ganske vanskelig + at du har litt ymse pels som sikkert både skjuler og forandrer utseendet på den enkelte valpen fra bilde til bilde + at det ser ut til at bildene er tatt med vidvinkel (se på den ENORME handa til dama på det ene bildet) = veeeeldig vanskelig å si noe om hvordan slike valper faktisk ser ut ut fra bilder.

Når det er sagt, synes jeg den som skiller seg mest ut på disse bildene, er nummer to. Hun ser både mindre og mer kompakt ut i alle retninger. Om det er bra, vet vel bare de som har peil på rasen.

Må du forresten velge før du har møtt dem? Personlighet og magefølelse er i hvert fall vel så viktig, tror jeg.

Søte valper i hvert fall - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart er jo en håpløs farge å ta bilde av, og oppstilling av valper er jo ganske vanskelig + at du har litt ymse pels som sikkert både skjuler og forandrer utseendet på den enkelte valpen fra bilde til bilde + at det ser ut til at bildene er tatt med vidvinkel (se på den ENORME handa til dama på det ene bildet) = veeeeldig vanskelig å si noe om hvordan slike valper faktisk ser ut ut fra bilder.

Hånda ser vel stor ut fordi de er så små + hun holder hånden framover. De var visst ikke så samarbeidsvillige :D

Når det er sagt, synes jeg den som skiller seg mest ut på disse bildene, er nummer to. Hun ser både mindre og mer kompakt ut i alle retninger. Om det er bra, vet vel bare de som har peil på rasen.

Må du forresten velge før du har møtt dem?

De skal være korte og kvadratiske. Jeg kommer uansett til å få hjelp fra oppdretter da, men jeg må velge før jeg henter ja da de andre jo også skal fordeles til sine nye eiere.

Men nr to og nr tre ja.Det er vel de to jeg synes skiller seg ut også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...