Gå til innhold
Hundesonen.no

Er mopsen vår for tynn?


hobi

Recommended Posts

Hei!

Var på vår første utstilling her om dagen og fikk noen kommentarer på at hunden vår er altfor tynn. Lurte på hva folk her inne synes? Hobi er 3 år og veier 7,2 kg. Har selv lagt merke til at de fleste andre mopser har noen ekstra kg på kroppene sine i forhold til han. Bør vi fete han opp litt? Dyrlegen mente vi burde holde han på den vekta han ligger på i dag. Ellers er han en glad, frisk og aktiv hund. Legger ved et par bilder av han og et av en annen mops på samme alder. Vi fikk tips om at vi burde fete han opp som han på det siste bildet. Ser ikke helt poenget med det. Kan da ikke være noe godt å dra på alle de kiloene og bli dødsliten etter 200m?

mvh

Hobi

http://www.plano.no/Andre/hob1re.jpg

http://www.plano.no/Andre/hob2re.jpg

http://www.plano.no/Andre/hob3re.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden din ser frisk, fin og herlig ut! Jeg har også en hund som veier en del mindre enn sine artsfrender - og også på labradorene er det vanlig å se dem atskillig kraftigere enn de bør være.

Jeg liker hunder som er sunne, som har midje (svinger litt inn ved lenden) og som man kan kjenne ribbeina på uten å trøkke håndflata inn i hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sånn at feite mopser gjør det bedre på utstilling, blir det vel opp til dere å vurdere hvor viktig det er for dere å gjøre det bra der. Synes ikke hunden din ser mager ut i det hele tatt - frisk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrev litt feil i starten.. vi var bare og tittet på utstillingen :) Har ingen planer om å stille han ut heller. Da blir det å beholde han på samme vekt..er veldig fornøyde med sånn han er nå..vært kjedelig om han plutselig skulle blitt en fet,lat hund som ikke orket noe. Takker for god respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg okså syns den så bra ut. JEg ville også holdt den på denne vektat. Fikk forresten et tips ang det å feite hunden opp til utstilling nemlig vafler ^_^ Har ikke testet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig å høre at dere synes han ser fin ut :)

hei på dere !

håbi er akkuratt passe stor ! ser frisk og fin ut, verdens vakreste lille mops!

takk for sist :P

Heihei !

Fint du er enig:) utrolig vakre dine også! Hvis Emil godtar det kan vi treffes en dag :lol: vi har forresten kjøpt oss leilighet på Jeløya nå..har dere funnet noe ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig å høre at dere synes han ser fin ut :)

Heihei !

Fint du er enig:) utrolig vakre dine også! Hvis Emil godtar det kan vi treffes en dag :P vi har forresten kjøpt oss leilighet på Jeløya nå..har dere funnet noe ennå?

hehe, det spørs om han godtar det, men kan jo gjøre et forsøk i rolige omgivelser :lol:

leilighet ?! gratulerer!! vi har ikke funnet noe ennå, har ikke bestemt oss for hvor vi vil bo ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldeles herlig hund må jeg si! Mops er en rase som alltid har facinert meg, men desverre blir den litt for liten for min del. Men den var kjempeskjønn da og så ut som den vat i akkurat passe form ut i fra det jeg kunne se av bildene:) Lykke til på utstilling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...