Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase vil du møte?


Ingvild

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Kunne tenke meg å hilse på en del mastiffer (de fleste egentlig :) ). I tilegg boerboel, bull terrier, irsk ulvehund og sikkert noen flere også, som jeg ikke kommer på i farten:-) Hehe!

Og du som ville møte en Airedale, bare å komme det :) Døren min er i hvert fall åpen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg en langhelg hos Lotta og hennes hunder jeg!

Problemet hadde vel blitt at jeg hadde nekta å reise igjen :rolleyes:

Det er virkelig en opplevelse å se hennes hunder i fri flyt ute. Kan anbefales :)

Irriterende å bo på feil side av fjellene.

Foruten greyhound, kunne jeg godt tenke meg å besøke noen borzoier igjen. De imponerte meg stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg har lyst til å ta med meg min storesøsters Boston på treffet, Elisabeth for de er så utrolige hææærlige og har så mye av det samme gemyttet og språket til en Boxer. JEg hadde jo Boston før jeg fikk Boxer og det var jo ikke for ingen ting jeg falt hodestups for en Boxer etter å ha hatt Boston i 15 år.

ÅÅÅ, det hadde vært såå kjekt :) Jeg synes de er helt herlige, og jeg skal definitivt ha en Boston, det har jeg allerede sagt til Thor :imrgreen: Det er nok den eneste hunden i str small jeg vil ha, de er jo så sjarmerende! :) Men det kan jo hende at jeg da kidnapper din søster sin da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, det hadde vært såå kjekt :) Jeg synes de er helt herlige, og jeg skal definitivt ha en Boston, det har jeg allerede sagt til Thor :imrgreen: Det er nok den eneste hunden i str small jeg vil ha, de er jo så sjarmerende! :) Men det kan jo hende at jeg da kidnapper din søster sin da! :)

3 september har min søsters Boston termin og skal ha valper for første gang, og jeg skal være jordmor :) Gleder meg så masse, men er redd jeg skal falle for en av dem og bli ny valpe eier, hehe..

Gleder meg til 10-12 august, skal bli så kos å møte dere alle igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...jeg får liksom aldri nok av min egen rase siden vi ikke treffer så mange av dem..

Kelpien har jeg møtt, men får heller aldri nok av den. En uke med kelpie i hus for og bli kjent hadde vært fint :)

Men av raser jeg ikke har møtt..Hmmm...de to største retrieverne hadde vært spennende og møte. Og selfølgelig pyreneisk gjeterhund. Borzoi kan jeg tenke meg og møte, selv om jeg ikke kan tenke meg rasen..(presterte alikevel og gå rett forbi Lill sin nydelige serchai på NKK tr.heim for et par år siden :)) Working kelpien er jo en selfølge på en slik "liste".

Ellers trur jeg jeg har møtt de fleste raser personlig. Hvertfall de jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 september har min søsters Boston termin og skal ha valper for første gang, og jeg skal være jordmor :P Gleder meg så masse, men er redd jeg skal falle for en av dem og bli ny valpe eier, hehe..

Gleder meg til 10-12 august, skal bli så kos å møte dere alle igjen!

Ååå du må jo ikke si sånt til meg.. :icon_confused: Er helt forelsket i Bostonen.. Uansett, om det blir nå eller litt senere, så skal jeg definitivt ha en slik. De er jo bare DE sjarmtrollene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så moro at så mange er nysgjerrige på Greyhounden :console:

Jeg kan bare si at hvis flere hadde blitt kjent med den, og sett hvilke enkle, skjønne, deilige, morsomme og ekstremt vakre skapninger denne rasen er hadde det vært mange flere som hadde vært lykkelige eiere av "verdens raskeste sofagris".

Jeg har nå to, og vil ALDRI ha annen rase enn min, men kunne godt tenke meg å bli bedre kjent med dobermann.

De har alltid fasinert meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en interessant tråd, synes jeg - hva folk har lyst til å MØTE, hilse på, bli kjent med - men ikke nødv.vis eie!

Jeg har nok både sett og møtt veldig mange forskjellige raser jeg liker - da jeg sørger for å "passe på" når man møtes på utstillinger. Men det blir selvsagt noe helt annet hvis man snakker om å møte de samme hundene i sitt eget hjemmemiljø.

Av sånne type møter føyer jeg meg til rekken av de som kunne tenkt seg å møte basenji og whppet (absolutt to av de rasene jeg mest kunne tenkt med i tillegg til mine beardiser).

I tillegg tror jeg det skulle vært en opplevelse å møte Per Olav sin Tsjekkoslovakiske ulvehund (mest fordi at jeg blir så utrolig fasinert og imponert av bildene på hans hjemmeside)...

Også selvsagt besøkt Lotta og tatt med mine hunder på tur i fjellet sammen med hennes greyhounds.. MINE halvdorske og tullete beardiser - som er vant til å være raskest og kvikkest i ethvert hundemøte... Tror de skulle fått seg en liten "oppvåkning" da, ja..

Så Yodel her inne risikerer absolutt å bli forespurt om jeg kan få komme og kikke på bebiser, ja... Dvs når bebisene blir morsomme å se på (minst 5 uker gamle)...

Og til Louise og Nala - hvis du fortsatt vil møte bearded collies så kan det absolutt ordnes!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at så mange er nysgjerrige på Greyhounden :D

Jeg kan bare si at hvis flere hadde blitt kjent med den, og sett hvilke enkle, skjønne, deilige, morsomme og ekstremt vakre skapninger denne rasen er hadde det vært mange flere som hadde vært lykkelige eiere av "verdens raskeste sofagris".

Jeg har nå to, og vil ALDRI ha annen rase enn min, men kunne godt tenke meg å bli bedre kjent med dobermann.

De har alltid fasinert meg :D

Ja ikke sant. Har selv to nå, begge fra Lotta hvis noen lurte på det.

Herlig stuegris med fart som en torpedo. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Yodel her inne risikerer absolutt å bli forespurt om jeg kan få komme og kikke på bebiser, ja... Dvs når bebisene blir morsomme å se på (minst 5 uker gamle)...

Jeg har da alt blitt forespurt, og både jeg og Dag insisterer på at du kommer over en tur. Dag mente at det var på høy tid :D Valpene ser fram til å få et eksta par tær å bite i også ...

Det er forresten mulig at jeg fortsatt har en ledig sort hann (ikke sikkert, men mulig.) Det skremmer deg kanskje fra å komme, men...? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Min drøm er å møte en sydrussisk ovtcharka en gang. Det skulle vært en snill en, og eieren skulle stått der og hatt full kontroll (dette er tøffe hunder...) :). Foreløpig må jeg nøye meg med en blandingshund på Persaune som jeg av og til ser når jeg kjører forbi, den ligner veldig på en SRO, men er nok endel mindre (er det noen som vet om denne hunden, den er veldig spesiell?)

Henter fram en gammel tråd for å fortelle at nå har jeg møtt en! Jeg KOSTE faktisk masse med en på WW i Stockholm! Disse hundene ser ut som kjempestore beardiser, men er så skarpe i gemyttet at de ikke finnes i Norge (har man fortalt meg). Jeg snakket en stund med oppdretteren, som var russisk. Hun sa at dette var en hund som ikke passet for alle, men hun sa også noe sånt som at "bare man bestemte seg for å være sjefen, så gikk det greit" Nyyyydelige hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne tenke meg og sett og hilst litt på Riesenschnauzer, Boxer, griffon og Australian shepherd. jeg ;) De har jeg aldri møt med sett på avstand bare.

Har faktisk møtt og hilst på de flerste forskjellige raser iogme at jeg har lånt hest hos ei dame som driver med omplassering. Men faraohund! De er skikkelig kule! Har gått tur med en sånn ! Vill møte flere av de ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og funderer litt på raser og slikt, og plutselig slår det meg at flere av de rasene jeg er eller har vært dypt fascinert av har jeg bare sett på bilder og så vidt sett i virkeligheten - aldri hilst ordentlig på.

Jeg kunne ha tenkt meg å "bli kjent" med skotsk hjortehund, staffordshire bull terrier, australian cattledog og katalansk gjeterhund.

Enn dere?

En av mine beste venninder har Katalansk Gjeterhund! (Gærne Glade dyret :) )

Ellers så har jeg sykt lyst til å treffe en Azawak, slougi (smugkikka på Moghrebi sin på Bjerke ;) ) Og selvsagt AB da..

Og Pit bull!

Og så kunne jeg tenkt meg å bli godt kjent med en dobermann.. sånn hvordan de er i hjemme. Det gjelder forresten AB'en også ;)

Og så holdt jeg nesten på å glemme Basenji da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...