Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor fant dere hundene?


Heidi

Recommended Posts

Hei lurte litt på hvordan dere fandt hundene deres? På en annonce, gennem noen venner osv :lol:

Jeg fandt gullgutten min på en annonce på Finn.no :lol: Der var 2 tilbake av kullet en tispe og en hann.

Jeg ringte til dem for og høre om hannen var solgt, men det var han heldigvis ikke. 2 dager etter dro vi for og se han. Og kjøpte han :D Glemmer ikke da jeg så de 2 små tasser komme løpende imot os, da vi kom ind af døren :D Var så ivrig og vite hvem som var hannen :D

Glemmer ikke da jeg skulle sætte halsbåndet på han inden vi skulle kjøre. Det var en sååå dejlig følelse. Kunne næsten ikke tro at dette faktisk var in hund nå :D:D

Her er vores opdrætter hvis dere vil se http://www.bekkegaarden.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min har ei Staffetispe på fôr, så planen var egentlig bare å spørre henne litt om hundehold generelt, men så ble jeg forelsket i rasen... :oops:

Heldigvis (for meg) visste naboen om en oppdretter i Fredrikstad som ventet valper i november. Jeg fikk et telefonnummer senere på kvelden og så var det gjort... :wink:

Heldig? Jeg? Tjaaaaaa... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leita og leita og leita i flere år.. før jeg kom i kontakt m en i oslo som annonserte med chihuahua valper med stamtavle te salgs.. jeg fikk bestille valp og alt var greit. så når jeg var klar til å hente henne spurte jeg etter reg nr slik at jeg kunne "sjekke at alt var greit" det var det tydligvis ikke siden jeg bare fikk tilbake at valpen ikke hadde papirer og at den var solgt og levert nå..

KJIPT.. så la jeg ut en advarsel på ett chi forum i sverige, fordi bildene hun sendte meg fant jeg dagen etter igjen på en svensk kennel sin side.. dette var nok innsmuglede syke valper..

en dag etter fikk jeg mail av oppdretteren min om at hun hadde en tispe som skulle valpe en uke etter og om jeg var interesert i valp fra det kullet..!""

og nå er Vakre speedy min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Stian brukte ca et halvt år på å bli enige om rasen+ at vi vinglet litt mellom div raser. Var og på NKK utstilling. Så bestemte vi oss for RR og lette på nettet etter kennel og info. Skreiv mail med oppdretteren til Aro og besøkte henne et par ganger, var på dressuren hennes og på treff :mrgreen: Så sette vi oss på lista. Hun har ikke førstemann til mølla prinsippet men ser på eierne og valpene før hun bestemmer seg.

Dette var i des 2002, så ventet vi på løpetid til feb, å så på valpene i mai... Men det ble bare født to valper, så det var veldig usikkert. Den ene hadde hun allerede funnet en familie til, og så ville oppdretteren i USA (hannen) kanskje ha den ene... Ble en lang ventetid for hun i USA trengte ikke å bestemme seg før valpene var 8 uker. Dagen før leverings-dagen fikk vi mail at vi kunne hente valpen dagen etter, for hun i USA ville ikke ha... Kan tro jeg var glad da den mailen kom :mrgreen:

Oppdrettern var sikkert glad for det for vi var på beøk da valpene var 2,4 og6 uker :wink:

Laaaang tid å vente på et ja eller nei, men sannelig var det verd det Banana Banana

Ble en lang avhandling dette :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex samboer hadde en katt og når gråpus døde så var det så stille og rolig etter han, så vi fannt ut at vi måtte ha et dyr rundt oss og da ringte vi til FOD Gården.

Da vi kom dit og hadde fyllt ut skjemaene fikk vi se på tre hunder som de trodde ville passe til oss, vi tok med Chicka på tur og da ble vi forelsket med en gang.

Så dagen etterpå ble chicka med oss hjem, og har ikke angret side.

Det ble slutt mellom meg og samboer, så Chicka ble med meg når vi flyttet, så nå er jeg "alene mor" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vart tipsa av en venninne om Hero. Fekk første bildet av han då han var 6 dager gammel. Kjørte og hentet han då han var 7 veker gammel.

Då eg skulle ha hund nr 2 (Gosh Amei) så vart eg kontaktet av oppdretter nesten med en gang tispen var parret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant også hunden min på nettet. Letet lenge etter riktige rase, og så når ei venninne kjøpte seg en kinesisk nakenhund fallt jeg pladask. Jeg ringte han som hadde annonnsen samme dag jeg så den, og skulle komme på besøk noen dager etter. Da vi var der falt jeg pladask for denne lille fyren, selvom det egentlig var en tispe jeg ønsket meg, gjorde d ingen verdens ting da jeg så Theo.

Jeg hadde med meg kloke mamma, som fikk meg til å dra hjem og tenke litt på saken, og 5 dager senere dro vi opp og hentet Lille Theo.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi hadde lenge sett på og snakket om chinese crested, men hadde slått det fra oss! Så leita jeg litt rundt på nettet igjen og da så jeg en annonse om to chinese crested powder puffs til salgs. DA var det gjort! Jeg ringte til oppdretteren og samme dagen kunne vi komme å se! Jeg falt pladdask... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den første japaneren vår fant jeg på tekst tv på tv2, 600,- for hunden og 600,- for å få den sendt til bergen og det var hund med papirer på :lol: synes ikke det er dårlig pris jeg. er glad vi slo til på den hunden jeg.

tinka og aiwa har vi begge to funnet på annoser via avisen BT her i bergen. mens de to yngste småen og bamse har vi avlet frem selv. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant annonse på Tinkas oppdretter på www.labradorklubben.se to dager etter at kullet var født.

Etter nærmere undersøkelse fant vi ut at Torslanda var rett ved Gøteborg (86 mil unna) og ikke ved Karlstad som pappa trodde.. Menmen. Vi fant ut at - tross alt - hvor mange svarte tisper var det som var leveringsklare i starten av desember?

Så da ble det svart tispe med overbitt, og nå angrer vi ikke i det hele tatt. Vi hadde til nød klart oss uten hund, men aldri uten Tinka. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Var helt tilfeldig at jeg plumpa borti rasen Dansk / Svensk gårdshund og dermed kjøpte Hampus.

Skulle få laget en logo for stallen vår og lette etter noen som gjorde dette på nett.

Slik kom jeg inn på siden til kennelen hvor Hampus kommer fra.

Det ble ingen logo, men jeg ble interessert i rasen, og pga avbestilling fikk vi plass på valpeliste og valp ble det.

Shibaen vår var egentlig et impulskjøp da vår eldste hund døde av alderdom da Hampus var 9 mnd.

Hadde tittet litt på Shiba, og så tilfeldigvis et valpekull annonsert i avisa.

Vi tok oss en tur bare for å titte, for egentlig stod vi på venteliste på enda en Gårdshund i Sverige.

Men det ble ikke bare med titten, ei ukes tid senere kom Linus i hus.

To utrolig forskjellige raser, som passe fantastisk godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hunden fikk jeg før internett tiden, så pratet med folk som hadde rasen jeg likte og ble anbefalt oppdretter.

Hund nr to var etter internetts innmarsj, leste rundt en god del for å bestemme rase og kikket rundt, mest på web siden ingen i område hadde den. Bestemte rase og brukte uhorvelig mange timer på å lese gjennom testresultater på mentalt, helse og bruks, og lette etter en oppdretter som konsekvent testet sitt oppdrett mentalt og hadde bruksmeritter. Fant noen alternativer og tok kontakt med dem.

Hund nr tre kommer fra ei venninne. Fulgt den siden den var i mors mage :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...