Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor fant dere hundene?

Heidi

Recommended Posts

Skrevet

jeg fant Bonnie i avisa :icon_redface:

syntes det er helt greit og ta opp noen gammle emner.. tenkt på de som ikke har vært her så lenge som gjærne vill si sitt..

Skrevet
jeg fant Bonnie i avisa :lol:

Åhh. Heter hunden din Bonnie? Jeg får en valp om 5 dager som skal hete Bonnie :icon_redface:

Jeg fant Bessie på omplasseringsside på internett.

Bonnie får jeg gjennom kjente.

Skrevet

Jeg la ut annonse på dyrenett og oppdretteren min svarte på den, slik fikk jeg King. Koda er fra samme oppdretter, så da kjente jeg jo oppdretteren og alt slik.

Skrevet
Åhh. Heter hunden din Bonnie? Jeg får en valp om 5 dager som skal hete Bonnie :icon_redface:

hehe jupp Hunden min heter Bonnie :D

så morro :lol:

Skrevet

Renate A her inne tipset meg om annonsen på Hero, og 1 mai henta jeg god gutten! Ikke hatt han lenge, men han har allerede en plass i hjertet mitt

Skrevet

Jeg skulle jo egentlig ha flat, men det ble lille Aysha. Det angrer jeg ikke på et sekund. Kullet hennes lå ute på finn.no. Oscar fant jeg gjennom raseklubben.

:lol:

Skrevet

Jeg fant Blondie gjennom en annonse på Canis.. Hadde bestemt meg for dvergschnauzer, men at det ble hvit var litt tilfeldig. .Men jeg bare smeltet over de nydelige hvite dvergene :lol:

Skrevet

Etter den forrige pointeren vår døde tok det en stund før vi fikk Wapa. Vi fikk hun i bursdag gave men vi viste jo om med da. Pappa sin kjærste kom hjem med Wapa fra Spania, hvor hun altså ble født :lol:

Skrevet

Mico kom inn på viking i Oslo. Eieren hadde kastet han ut på gata alene 13 uker gammel for kunne ikke ha han lengre.

Noen venner ringte vikig å fortalte det og leverte alt utstyret hans. Vi var på utkikk etter en ny hund da vi hadde måtte avlive den gamle. Så da ble han med hjem til oss. Selv om pappa sa at det ikke kom på tale at vi skulle ha valp. Han ville ha voksen hund. Også var det han som tok han med seg hjem.

Tini var annonsert på Canis. Kom tilfelldig over annonsen hennes og ringte med en gang. Var ikke i tvil sek jeg så henne på bilde.

Hun var en avbestilling så hun var ledig. Og ble min Prinsesse. Beste avgjørelsen i mitt liv :lol:

Skrevet

Fant Lord via en annonse i avisen (det var før internett sin tid..) som "oppdretteren" hans hadde satt inn i lokalavisen. :lol:

Skrevet

Da jeg fant drømme rasen min viste jeg den til mamma og pappa. Heldig vis så mamma at det var akkuratt samme rase som en venn av mamma hadde. Da ringte vi for og snakke med henne og fikk oppdretterens hjemmeside. Noen uker senere var vi på utstillingen i bønes for og se på når Cairn skulle stilles. Akkuratt før vi skulle gå møtte vi venninen til mamma. Da fikk vi hilse på oppdretteren til hunden hennes ( og vår ) og begynnte og prate. Da sa hun at de skulle få et kul i sommer. Og etter litt over en månde hadde vi bestemt oss : )

Og venninen til mamma har nå broren til Kaisa ( Kibo )

Skrevet

Mannen leita etter oppdretter han følte var et bra valg og hentet Eldar der.

Hund hadde vi prata om i flere år og at vi ville ha Sankt Bernhard.

Så fikk jeg Eldar i morgengave :wub:

Dexter fant jeg på Finn.no :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...