Gå til innhold
Hundesonen.no

Smarte, billige løsninger


Recommended Posts

I det siste har jeg oppdaget at det flakser tusenlapper ut av lommeboka når man har hund. Har brukt veldig mye penger nå i sommer. Men det hender jeg finner kjempebillige ting, f.eks. den burtrallen jeg kjøpte på biltema til ca 300 kroner, eller plastbrettene fra Ikea som jeg setter under matkoppene, de kostet ti kr pr.stk, slike brett koster ca 150 på hundebutikker (med hundemotiv).

Flere som har tips om billige løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige favoritt, og som jeg velger å tro at jeg har kommet på selv siden jeg ikke har hørt om noen andre som bruker det, er muffinsformer som godbitskål på fremadsendingsøvelser. Jeg bruker mye leverpostei på tube som godbit (funker flott til utstilling også, btw) og da er det supert å bare kunne kaste godbitskålen etter treningsøkten - billig, greit å bruke, og er flott at skålene er små og vanskelige å se (hvertfall i forhold til agfremadsendinger).

Litt ot, men dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle skumgummi-madrasser kan klippes og skjæres i og vips så har man nytt underlag til hundebagen eller hundeburet. :) Trekk finner man da lett i butikker, men hvis madrassen er liten nok kan man bruke et gammelt puteunderlag. Taes enkelt av og vaskes.

Fleece-pledd kan klippes opp i lange strimler og flettes/knytes sammen og blir kjempe populære dra-leker her i huset iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid innom loppemarkeder og hamster en pose med bamser. Betaler et par kr stykket og vofsa har mange timers glede med å rive ut innmat og plukke dem i stykker! Billig morro og mye rot:-)

Flecepledd på Ikea el (har tidligere kjøpt der for 29 kr, vet ikke hva de koster nå) er perfekt underlag i bilburet. Enkle å putte i vaskemaskinen, og ser det for ille ut, er det ikke værre enn at jeg har råd til et nytt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor skinnstol, (ja det var faktisk en stressless) som understellet knakk på, ble en super hundemadrass. Den varte i 8 år og var høyt elsket av hunden.

I stedet for dyre liner, har jeg kjøpt 15 meters bunter med bomulls eller nylontau til 10 kroner bunten på Ica. Pluss en karabinkrok til 18 kroner på jernia. Ferdig langline=28 kroner. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de med små hunder kan man kjøpe klessnor-tau på butikken til 20kr (50m og kommer i forskjellige farger) og vips så har man perfekt langline i akkurat den lengden man vil ha. Kroker får man kjøpt billig på jernia som nevnt over. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

istedet for å kjøpe valpegårder til flere hundre kr stykket, så kjøper jeg kompostbinger på biltema til 88 kr for 4 elementer :icon_confused: Jeg kjøper billige puter på ikea til å ha i burene istedet for dyre madrasser på dyrebutikken. Jeg kjøper billige fleecetepper på Ikea.

Ingen av mine hunder liker de forskjellige fiskeoljene, så jeg gir dem rapsolje - 12kr for en liter på Rimi, og pelsen deres er kjempeflott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleecepledd gratis; Ta nattoget til en utstillling f.eks og hamstre tepper når folk har gått, ingen problem å snappe med seg 7stk eller mer.. Man kan jo ta dem med seg og da kan man jo ta de andre velger å ikke ta med, hehe.. Når de er skitne kan du kaste dem uten de store tapene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To pelsstellsknep

Balsamspray til hunden (sparer pelsen ved børsting): bruk Natusan balsamspray for barn som man får kjøpt i vanlig dagligvareforretninger istendenfor svindyr hundebalsamspray. Den funker helt utmerket, og når man har brukt ca halvparten er det helt uproblematisk å fylle opp flasken igjen med vann - og vips har man en full flaske igjen!

Kjempebillig og veldig smart.

Shampo - bland dette opp med vann i en JIF-universal/Ajax/e.l. sprayflaske som er tom (naturligvis). Bruk denne når shampo skal påføres pelsen, og du bruker absolutt minimalt med shampo hver gang.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de med små hunder kan man kjøpe klessnor-tau på butikken til 20kr (50m og kommer i forskjellige farger) og vips så har man perfekt langline i akkurat den lengden man vil ha. Kroker får man kjøpt billig på jernia som nevnt over. :icon_confused:

Antar at det er for de med god tålmodighet, prøvde det engang jeg hadde glemt sporlina mi, og det ble en eneste stor floke...selv mens lillegull sporet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleecepledd gratis; Ta nattoget til en utstillling f.eks og hamstre tepper når folk har gått, ingen problem å snappe med seg 7stk eller mer.. Man kan jo ta dem med seg og da kan man jo ta de andre velger å ikke ta med, hehe.. Når de er skitne kan du kaste dem uten de store tapene :icon_confused:

I tillegg kan man håpe på en snill konduktør og si at bikkja må jo også få teppe. Veldig effektivt om det er flere som reiser med hund og alle mener det samme...

I stedet for dyr koffert til børster etc, får man kjøpt en som ser nesten helt lik ut til 150 kroner på Biltema.

Strikk drakampleke selv! Bruk en kort rundpinne og strikk en tynn "pølse" som du slenger i vaskemaskina etterpå så den blir fin, tett og tåler mye.

Hamstre fôrprøver på utstilling. Gå bort på standen til de som selger fôret du bruker og legg ut en historie om at joda, du har egentlig lyst til å gå over til det fôret, men du er ikke helt sikker på om det fungerer på hunden osv, og vips så har du fått med deg en tikilossekk med tørrfôret ditt!

I stedet for target stick kan man bruke antenner som har falt av eller blomsterpinner med teip på enden.

Hvis man skal på avfallsmottak og kvitte seg med masse søppel, kan man ta med seg et bildekk fra søppelplassen. Da får man både bildekk som hunden kan trekke, og i tillegg så sparer man noen kroner når man må betale for det man har kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamstre fôrprøver på utstilling. Gå bort på standen til de som selger fôret du bruker og legg ut en historie om at joda, du har egentlig lyst til å gå over til det fôret, men du er ikke helt sikker på om det fungerer på hunden osv, og vips så har du fått med deg en tikilossekk med tørrfôret ditt!

Seriøst? Funker dette? Jeg har ikke lagt ut noen lang historie, men jeg rasker med med fôrprøver til bulldog og grand danois mens de ser litt rart på meg.. :icon_confused: Får pønske ut en god historie til neste gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Funker dette? Jeg har ikke lagt ut noen lang historie, men jeg rasker med med fôrprøver til bulldog og grand danois mens de ser litt rart på meg.. :icon_confused: Får pønske ut en god historie til neste gang! :P

Jeg har blitt tilbudt ti kilo Hills uten noe som helst effort, men jeg gadd ikke å ta det med meg. Tror man må virke oppriktig interessert, men samtidig som et lett bytte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tilbudt ti kilo Hills uten noe som helst effort, men jeg gadd ikke å ta det med meg. Tror man må virke oppriktig interessert, men samtidig som et lett bytte. :)

Jeg fikk med meg en 15 kilos sekk med Hills fra en stand når jeg fortalte hva slags hund jeg har, og størrelsen på henne.

Så det går an å komme billig ifra det.

Ellers så er hun eneste hunden jeg vet om som har fjellkjatrer-tau som kobbel. Praktisk og billig, kroker finnes over alt, resten ordnes med nål og tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er hun eneste hunden jeg vet om som har fjellkjatrer-tau som kobbel. Praktisk og billig, kroker finnes over alt, resten ordnes med nål og tråd...

Det har jeg og. Praktisk, holdbart og enkelt å lage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag kobbel selv! jeg kjøpte så langt tau som jeg ville ha på "mekk" og en krok. Så sveiset vi det og vips så har man et superbillig og holdbart kobbel. Jeg hiver mitt i maskinen hvis det er skittent, og jo mer man vasker det jo mykere blir det å holde i :wub:

Faren min laget en stålramme til utstillingsburet mitt. Alt jeg trengte var hjulene som jeg kjøpte på clas ohlson (husk at man MÅ ha to hjul som kan dreies 360 grader rundt hvis man skal i det hele tatt klare å styre buret da!) så fikset han med stål. Det er kjempepraktisk og på utstilling så plasserer jeg buret oppå og hiver alle tingene oppå der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial tråd :icon_fun:

Jeg kjøpte godbitbag på kilden senter for 39kr, veldig billig og grei, istede for å kjøpe f.eks pavlov's pouch som koster 200kr mer :wub:

Kjøpte flaggtau på biltema for ca40kr som jeg bruker til langline, der har de stort utvalg av forskjellige typer tau, mye bedre enn klesnor for den ble bare flokete..

Ikea som mange har nevnt har masse billige produkter også ja, jeg har kjøpt matskål og drikkeskål til 5kr stk.

Sengen kostet 69kr.. Kosedyrene beregnet på spedbarn fra Ikea er også veldig greie som hundeleker, de tåler endel og har ikke farlige deler, også koster de under femtilappen :D

Biltema sine Piasava-kosteskaft er også veldig greie å bruke som hinder, hvis man f.eks skal trene agility, de koster bare 19kr stk.

Godbiter er også gaaanske dyrt å kjøpe i en dyrebutikk, da er det billigere å kjøpe f.eks fiskepudding og dele opp i biter, det koster bare ca 10kr for en pølse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doko godiser kjøpes billig på Svinesund. Trur jeg betaler 30 kr for 2 kg der.

Ellers kan man tråle kjøttvarehyller på jakt etter salg på pølser o.l. og varer som går ut på datoen (de får man jo gratis en del steder). Bare å kutte opp og fryse ned i posjonspakker, så har man til godbiter.

For å unngå toll fra svenske nettbutikker. Bestill ting hjem til en svensk adresse, og få disse til å ta det med seg på en utstilling de skal på (de bør være gode venner da. :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
For å unngå toll fra svenske nettbutikker. Bestill ting hjem til en svensk adresse, og få disse til å ta det med seg på en utstilling de skal på (de bør være gode venner da. :lol: )

Eller bestill de til poste restante på nærmeste postkontor ved grensa (på svensk side) Charlottenberg, svinesund e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...