Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har valper


Bee

Recommended Posts

Skal få tatt noen bilder i ettermiddag. Litt lettere når man er to, så det ikke bare blir noen mørke rygger som ligger der :whistle:

Nå er det største tispen bikket over 1 kg allerede og hannen er hakk i hæl med sine 980 gram, "minste tispen" er på 800 gram i dag. 2 rader patter/3 gjør tilgangen til mat enkel. Ingen med diare`pga for mye mat, heldigvis og heller ingen jurbetennelse hos mor :devil: Sterke krabater -og hvem sa det normalt er stille i valpekassen? Hannen er en artig kar, 4 døgn gammel øver han på å bjeffe med sine baby-bjeff :icon_fun:

Valper er så utrolig søte når de øver seg på boffing! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Oj, her flyr dagene av gårde. Utstilling i helgen og en overspist/(forstoppet?) valp som pep hele natten til søndag bidrar til at dagene går raskt. Apropo den overspiste valpen; Var redd hun hadde forstoppelse, selv om mor vasker iherdig for at systemet skal virke som det skal. Magen var ikke oppblåst og hard som et trommeskinn, men hun var allikevell stor i magen. Konfererte med en annen oppdretter som ikke hadde vært borti dette selv, men visste av andre som hadde hatt en valp som var regelrett overspist. Ja, det kan nok stemme. Dette er den største tispen, med sin vekt på 1450 gram (i går) spiser mer enn hun skal. Hun er aktiv ellers på lik linje med de andre to, men mattilgangen er stor da mor har mye melk. Hun går under kallenavnet Pingu, for de som ser barneTV :blink:

I går kveld ga jeg henne en liten mengde Zolac og jammen var ikke det snadder også. Matgal, rett og slett! I natt har hun ikke pepet i det hele tatt, men mor har vært særdeles dårlig i magen. Var oppe i natt og fikk akkurat se at tispevalpen fikk tømt seg da mor vasket henne og dette satt visstnok fart på magen til mor som måtte ut å gjøre sitt fornødede et par timer etter., Tydelig at valpen har hatt en stopp i magen kombinert med en dose for mye mat. Jeg legger henne nå litt lengre bort i kassen slik at hun skal jobbe litt for å få tak i maten. Ikke at det kurerer men litt må hun gjøre for at hun ikke skal forpise seg mer. Hun er den valpen som har ligget mest ved patene siden dag 1 og var også den første valpen som regelrett hev seg til pattene rett etter hun kom til verden. Imens hun ennå ble vasket, der hang hun på. Rakk selvfølgelig å se over henne først, men det var nok alt. Ja, nok om denne matgale jenta. Alt ser bra ut med henne nå!

Litt bilder. De er tatt da de var 4 dager gamle. Har ikke rukket å ta flere bilder ennå. Fotoseanse i kveld tenker jeg :lol: Disse bildene er mørke, men det får stå til.

Tispe 1 ("Pingu" :) )

bitch1mo4.jpg

Tispe 2

bitch2sidejj2.jpg

Hannen

malexj5.jpg

Alle samlet ved 5 dager

img1295oq2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅh, så herlig!!

Er det noen glimt av øyne jeg ser hos den ene tispa der??

Så spennende! De er jo bare et døgn eldre enn mine valper, og jeg ser ingen øyne der ennå. Holder godt øye med dem :) Hold oss oppdatert med bilder, da!

Skal du beholde noen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sååå herlig da :P

Ja de er til å spise opp nå og fremover :P

ÅÅÅh, så herlig!

Er det noen glimt av øyne jeg ser hos den ene tispa der??

Så spennende! De er jo bare et døgn eldre enn mine valper, og jeg ser ingen øyne der ennå. Holder godt øye med dem :P Hold oss oppdatert med bilder, da!

Skal du beholde noen selv?

Ja, det er øyne. Alle 3 har begynnt å åpne øynene. Den tispen mer enn de andre. Plutselig er det noe som ligner på valper :P

Dette med å beholde valp er så vanskelig. Har veldig lyst til å beholde den ene tispen, men venter på en hann hvor løpetid kom sent hos mor og hvor valpene er ikke født ennå, men er rundt hjørnet. 2 valper på en gang blir mer enn jeg vil ta på meg nå som de blir så tette i alder. Og på den annen side kan det i uflaksen hende at det ikke er noen hann som passer, eller i det hele tatt som kommer. Hann er det vi ønsker mest nå, så håper på at det ordner seg. Det har vært planlagt lenge, så krysser finger for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har de små rukket å bli 4,5 uker uker. Full rulle imellom soving og måltider. Virkelig underholdningsverdi i å følge med disse småtassene ;)

Nå spiser de oppbløtt valpefôr, ennå i små mengder. De første små smakene besto av karbonadedeig iblandet eggeplomme og fløte. Alle tre kastet seg ivrig over det, det gjaldt å passe fingrene. Mor dier de ennå men kan se hun synes det er ubehagelig nå som de for det meste bare leker og tygger på pattene. Hun styrer det godt selv. Flink mamma! De drikker i tillegg vann av skål med forskjellig hell, kan tro de er søte å se på ;)

Legger ved litt bilder.

Tispe 1

bitch1tn4.jpg

bitch1zs7.jpg

bitch1pa2.jpg

Tispe 2

img1842xk2.jpg

bitch2ef2.jpg

Hannen

malexe8.jpg

Tispe 1 er en skikkelig sweetheart. En trygg og rolig valp med helt ordinære valpekromspring. Tispe 2 er noe mer aktiv, men ikke noe utenom det vanlige. Søt tispevalp. Hannen er kamerasky. Tøffere enn toget, men prøv å få foreviget :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...