Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har valper


Bee

Recommended Posts

Hei dere!

Da har vi parret vår tispe Mia, første gang tidlig forrige uke. Forhåpentligvis er det nå vår tur til å vente valper. Dette er blir vårt første American Akita kull og finnes det noe mer spennende!?

Hannen vi har valgt er en import fra england, vår egen Kayla`s kullbror. Flott hann som har det vi har lett etter for henne. Utvalget av hanner i vår rase er noe begrenset men føler allikevell vi har funnet en god match til henne. Selv kjenner jeg linjene på de begge veldig godt og har fått gode råd og vink fra andre, deriblandt hannens oppdretter. Håper hannen i tillegg kan bidra med mer farge til valpene.

Legger ved bilder av de forhåpentligvis vordrende foreldre.

Far:

IMG_0808.JPG

Her 10 mnd:

dsc00632ze3.jpg

Og et valpebilde må til :)

seth_8wks.jpg

Mor:

mia-valpeside.JPG

Mia23mth.JPG

Som valp:

Diverse%20krimskrams%20002.jpg

Så da er det bare å krysse fingrene for drektighet -og alle hjerter gleder seg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Takk dere! En spennende tid vi har i vente :)

Kan ikke så mye om den rasen, men må bare få si at den kommende far var utrolig vakker.

Krysser fingre for at det blir valper. Noen herlige kosebamser :ahappy:

Han er meget rasetypisk. Det lille ekstra han har foruten det er tegningene og farge. Blir raskt iøynefallende slik. Og kraftfulle bevegelser er heller ikke å forakte :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håper virkelig hun har tatt seg! :wacko:

Har dere hjemmeside man kan følge med på? :P

Takk, det håper vi også! Hun viser de tidlige tegna men de er som vet ikke sikkre, så da får man håpe selv om magefølelsen er god :P

Hjemmeside her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da :D Håper alt går som planlagt ;) Elsker den rasen! Hadde en blandings tispe som var blanding mellom AA og BC :| Høres kanskje litt skummelt ut, men hun er den herligste hunden jeg har vært borti. Selv om vi bare hadde henne til hun var 6mnd :|

forresten var hannen virkelig lekker <_<

Her er forresten et bilde av sjønnheten ;

010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Litt oppdatering :(

Nå er valpene kommet. 1 hann og 2 tisper kom natt til søndag 26 August. For vår rase er dette ikke et stort kull, men alt går ikke alltid etter normalskalaen. Alle 3 er sunne og sterke, noe som allikevell er det viktigeste. Valpene har knallfine tegninger med mye hvitt. Ellers er det vanskelig å si farge ennå, men jeg holder en knapp på en silver/hvit tispe, en med samme farger som sin mor mulig noe mørkere og en i brun/rødt/hvit. Så får vi se :(

Valpene hadde forholdsvis stor fødselsvekt slik som ofte blir i små kull. Hannen veide 570 gram ved fødsel, tispe 1 veide 640 gram og tispe 2 veide 540 gram. Ingen nedgang i vekt hos disse små det første døgnet ;)

Finnes det noe søtere enn nyfødte valper? Sikkert mange som er uenig i det :(

Må bare legge til en nytt bilde av far tatt da han tok BIR på Bjerke. (Og søster Kayla tok BIM) Griselekker hann :)

seth6lo2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jøss, nå er det virkelig lenge siden jeg har vert her ser jeg. Viste ikke engang at du ventet valper. Men guri så spennende med valper da:) Grattis så gøy da og så fint at alt går bare bra.

Ja da er du vell som meg som sitter med nesta grodd ned i valpekassen kan jeg tenke meg.

Lykke til med de.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jøss, nå er det virkelig lenge siden jeg har vert her ser jeg. Viste ikke engang at du ventet valper. Men guri så spennende med valper da:) Grattis så gøy da og så fint at alt går bare bra.

Ja da er du vell som meg som sitter med nesta grodd ned i valpekassen kan jeg tenke meg.

Lykke til med de.

Klem

Kristin

Vi er nok like der ja. De er jo så skjønne :) Det blir spennende å se hva det blir av disse små. Grattis med resultatene deres i helga forresten, skjønnt jeg begynner å bli vandt til å se Courtborne hunder i BIS ringen :( Artig!

Takk til dere andre også, bilder kommer etterhvert her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse valpene er jeg kjempe spent på!

Må få se bilder snart!

Skal få tatt noen bilder i ettermiddag. Litt lettere når man er to, så det ikke bare blir noen mørke rygger som ligger der :whistle:

Nå er det største tispen bikket over 1 kg allerede og hannen er hakk i hæl med sine 980 gram, "minste tispen" er på 800 gram i dag. 2 rader patter/3 gjør tilgangen til mat enkel. Ingen med diare`pga for mye mat, heldigvis og heller ingen jurbetennelse hos mor :devil: Sterke krabater -og hvem sa det normalt er stille i valpekassen? Hannen er en artig kar, 4 døgn gammel øver han på å bjeffe med sine baby-bjeff :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...