Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke?

Henriette

Recommended Posts

Takk :)

Rigte rundt 20 hoteller i går uten å få noe napp, så hadde begynt å gi opp hele greia. Men i morgest ringte de fra Rica hotell å sa de hadde fått ett ledig rom :D

Litt dyrt, men vi har iallefall en plass å sove!

Hva må du betale per natt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Hva må du betale per natt der?

1400,- for et dobbeltrom med ei ekstraseng. Men jeg tror vi skal droppe ekstrasenga, så da blir det bare 1100,-

Mamma får sove i bobilen til oppdretteren min istedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Rigte rundt 20 hoteller i går uten å få noe napp, så hadde begynt å gi opp hele greia. Men i morgest ringte de fra Rica hotell å sa de hadde fått ett ledig rom :P

Litt dyrt, men vi har iallefall en plass å sove!

Bra det ordnet seg :P

Kjekt med folk som faktisk ringer tilbake, om de får ledig da :D (service kalles vel det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper å få tatt meg en tur begge dagene. Men familien min skal reise bort hele helgen, og jeg får ikke lov til å bo alene hjemme.... Skjønner ikke hva som er galt med å la en 14 åring få bo alene hjemme en helg men :) så hvis noen har en ide om hvor jeg kan sove så skrik ut :) skulle gjerne latt folk få bo hos meg men får ikke lov til å ha fremmede hjemme når jeg er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss nr 31 og 32 stopper rett ved Bjerke - bussholdeplassen heter Bjerke Travbane om jeg ikke husker helt feil.

Har ikke reist med hund på buss i Oslo selv, men tror det går greit. Til dere som har gjort det: Bør jeg kjøpe billett til hunden i tilfelle det blir kontroll, eller går det greit å smiske seg unna? Jeg gidder ikke å bruke 44 kroner på bussbillett til hunden i løpet av helga hvis jeg egentlig ikke trenger det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Buss nr 31 og 32 stopper rett ved Bjerke - bussholdeplassen heter Bjerke Travbane om jeg ikke husker helt feil.

Har ikke reist med hund på buss i Oslo selv, men tror det går greit. Til dere som har gjort det: Bør jeg kjøpe billett til hunden i tilfelle det blir kontroll, eller går det greit å smiske seg unna? Jeg gidder ikke å bruke 44 kroner på bussbillett til hunden i løpet av helga hvis jeg egentlig ikke trenger det liksom.

Vel, nesten ingen gjør det. Men du skal egentlig få en klekkelig bot om du ikke har gjort det, så det er lurest. Mamma kjøper alltid billett til Archie, og en gang var det kontroll. Da utbrøt kontrollørene: "SE folkens, hun har kjøpt billett til hunden sin". Nesten så hun fikk premie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo, med Sporveiens kollektivtrafikk (buss, t-bane, trikk og båt), er det helt uproblematisk å ta med hund. Dersom man skal benytte SL-busser (Stor-Oslo Lokaltrafikk, de grønne bussene) kan det derimot dukke opp noen grinete sjåfører.

Nå er det vel uansett bare Sporveien som er aktuelt for de fleste som kommer, så det går i hvert fall helt fint :)

wesminster, angående dette med kontroll og hund er det egentlig opp til hver enkelt sjåfør og kontrollør. Noen ser mellom fingrene, mens andre setter seg på bakbeina. Det er ofte vanskeligere å slippe billett med en større hund enn en liten. Jeg kjøper alltid billett til Orry for sikkerhets skyld. Men du kan jo ta sjansen, er sjelden kontroll :rolleyes::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bussene i Trheim må vi nemlig alltid betale, men der kjøper man jo billett hos sjåfør (alle som skal på bussen MÅ gå inn hos sjåføren) og det er umulig å snike på bussen for både mennesker og dyr...

Hjelper det om man har hunden på fanget, tro? :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bussene i Trheim må vi nemlig alltid betale, men der kjøper man jo billett hos sjåfør (alle som skal på bussen MÅ gå inn hos sjåføren) og det er umulig å snike på bussen for både mennesker og dyr...

Hjelper det om man har hunden på fanget, tro? :Laugh:

Haha, mormor spurte en gang i Bergen om de tok hunder på trikken.

"Ja, men bare hunder man har på fanget"

"Javel" sa hun og puttet sin dobberman på fanget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo, med Sporveiens kollektivtrafikk (buss, t-bane, trikk og båt), er det helt uproblematisk å ta med hund. Dersom man skal benytte SL-busser (Stor-Oslo Lokaltrafikk, de grønne bussene) kan det derimot dukke opp noen grinete sjåfører.

Nå er det vel uansett bare Sporveien som er aktuelt for de fleste som kommer, så det går i hvert fall helt fint :)

wesminster, angående dette med kontroll og hund er det egentlig opp til hver enkelt sjåfør og kontrollør. Noen ser mellom fingrene, mens andre setter seg på bakbeina. Det er ofte vanskeligere å slippe billett med en større hund enn en liten. Jeg kjøper alltid billett til Orry for sikkerhets skyld. Men du kan jo ta sjansen, er sjelden kontroll :rolleyes::)

Men det er vel også slik at er hunden under 40 cm, skal du slippe å betale billett. Så det er kanskje derfor det er lettere å slippe billett med mindre hund?

Nå har ikke jeg kjørt mye buss med hund, men et par ganger med Bocca til skolen og litt i Oslo, og aldri hvert noe problem, med verken sporveisens kollektivtrafikk, eller SL. (men så var ho såpass liten at ho bare satt på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel også slik at er hunden under 40 cm, skal du slippe å betale billett. Så det er kanskje derfor det er lettere å slippe billett med mindre hund?

Nei, det er vel bare på tog det. (Skjønt - Tinka går gratis på tog hver gang hun, siden jeg passer på å kjøpe billett før jeg går på toget...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel bare på tog det. (Skjønt - Tinka går gratis på tog hver gang hun, siden jeg passer på å kjøpe billett før jeg går på toget...)

Da lærte jeg no nytt i dag også. Har hvertfall ennå ikke fått noen som har krevd det. (og ikke kommer jeg til å kjøpe det når jeg skal ha ho med til skolen, Da har jeg ikke råd til å gå der mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelds kun på regiontog :) På banene, bussene, trikkene og lokaltogene i Osloområdet skal egentlig alle hunder betale barnebillett. Ikke alle sjåfører som bryr seg om det, men ved kontroll kan man risikere bot samma hva sjåføren har sagt. Jeg kjøper alltid billett til mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var PM'en lagt ut!

62 bernere.. Hadde håpet det skulle være færre siden mange skal på utstilling i Sveits den helga.

Flatcoated retriever har forøvrig oppmøtetid 08:30 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98 Flatter! :D:)

Nei fytti... Glem alt som heter cert og crufts...

Ja, jeg reagerte virkelig på det antallet, i tillegg til Golden med 107 :D

Men ikke mist alt av håp nå da, sjansen er jo fremdeles til stede :D *motiverende klapp på ryggen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...