Gå til innhold
Hundesonen.no

Las Vegas, fra valp til unghund


Guest Christine

Recommended Posts

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Herlige Vegas, var ikke lenge siden har var en liten valpis som sovna i fanget ditt!

Lykke til i helga! Vi skal bare ivei på lørdag så får vel ikke sett dere. Og vesla her i huset er akkurat for gammel for valpeshow :)

Han sover riktignok i fanget mitt, men verken valp eller liten. Tida går fort.. Takk for det, vi gleder oss :)

Søteste lille :P

Lykke til på søndag forresten. (tror ikke jeg gidder/får til å dra avgårde, men jeg vil gjerne ha en mld om hvordan det har gått!)

Hvis du vil så kan du sittepå med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Christine

Noen bilder tatt etter fylte 9 mnd.

IMGP0941.jpg

Jessda, ikke lett å stille opp bikkja for så å løpe ned en haug, også faktisk tro at han står sånn som jeg "satte" han opp. Halen er jo borte, jo

IMGP0937.jpg

IMGP0946.jpg

IMGP0930.jpg

IMGP0916.jpg

IMGP0911.jpg

IMGP0905.jpg

nei, jeg stilte han ikke opp

IMGP0902.jpg

IMGP0948.jpg

Og nå er vi ferdig med alt som heter valpeshow, og han avsluttet "karrieren" med å bli Big 2. :D Det neste blir å debutere i Junior, men det blir ikke før i April, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Takk :D

Han er en stor bajas/bølle og lever opp til navnet sitt, men gud så mammadalt han er! Han holder seg i nærheten når jeg slipper han, men hvis han tar seg en runde, og jeg gjømmer meg for han sånn at han ikke ser meg, så blir han helt febrilsk :P Og dessuten så har han behov for nærkontakt hele tiden, og kommer alltid hoppende opp i fanget. Herlige hunden.

Slenger med enda et bilde.

IMGP0708.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Christine

Takk folkens :drool:

Nydelig er han Christine - håper jeg kommer meg til NKK Tr.heim så jeg kan se han live :lol:

Du har da sett han før? :ahappy:

Tror kanskje jeg ikke kommer meg til NKK Trondheim, men godt mulig jeg sender ham med noen slik at de kan stille han for meg. (Eventuelt be mamma dra dit med han, så stiller du :sleep: )

Jeanette:

Hihi, når du så han så var han jo bare bittelille valpen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...