Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpebilder!

Nikitaf

Recommended Posts

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Og her kommer Lärkängen's Take It Easy "Symra", eller Lille Ullball, Pjuskeguri, Tjukkrompa. Navnene blir mange når man er hele husets koseklump!

006.jpg

Skrevet

Så ufattelig mange flotte valper! Får lyst på en til jeg:) Får vel vente litt.. Enya er jo bare et år enda.. Vakker var hun da hun var valp også hvertfall:) Mopsen på siste bilde er nå 11 uker og en skikkelig moroklump:)

post-1141-1186405809_thumb.jpg

post-1141-1186405832_thumb.jpg

post-1141-1186405846_thumb.jpg

post-1141-1186405858_thumb.jpg

post-1141-1186405879_thumb.jpg

post-1141-1186405884_thumb.jpg

post-1141-1186405889_thumb.jpg

post-1141-1186405899_thumb.jpg

Skrevet

Hils på BT Fireball Lili:

fireball_lili.jpg

Nei hun er IKKE min, ingen av valpekjøpere blir å få vite hvilken valp som blir deres før de nærmer seg 7uker. Da skal de igjennom en valpetest såvidt jeg vet. Orker ikke poste bilder av 9 valper her, så det får bli med den frøkna... Kullet består av 3 red merle og resten er red tricolor, så det er liksom ikke såå stor forskjell på dem heller :rolleyes:Kennelsiden. Nå har de passert 3 uker forresten. :)

Skrevet

Awwww.... ;)

Ærlig talt... Slike bilder burde det settes opp advarselsskilt mot eller noe. Er en av disse den du skal importere? Eller er det kanskje Willy?

Skrevet
Awwww.... ;)

Ærlig talt... Slike bilder burde det settes opp advarselsskilt mot eller noe. Er en av disse den du skal importere? Eller er det kanskje Willy?

Hemmelig, hemmelig, vet du... ^_^

Men, ja.... Ikke Willy dette nei... ;)

Skrevet

Gosh for en skrekkelig forferdelig tråd!

Men jeg vet inderlig godt grunnen til at valper er så søte å se på - det er ren overlevelsestaktikk. Når de har drevet en helt til vanvidd - når man er helt på kanten til å hive dem i søpla og/eller kverke dem - da er det kun det skjønne utseende som gjør at de ikke går den sikre død i møte!

Har ikke valpebilder av flat-tomsingen.. må innrømme jeg syntes han var en skrekkelig stygg og usøt valp - han hadde underutviklet bakdel i forhold til fronten - det sammen med krøllvalpepelsen han hadde på ørene , gjorde at han så ut som en slags blanding av Einstein og en hyene.. at han kunne vokse seg til den aldeles utrolig vakre flaten han er nå, er ganske utrolig!

Akkurat det der er ganske morsomt - hvor ulik voksen utgave en valp kan være. Se bare på terv/groendaler - noe så blåst som dem på valpebilder skal man vel lenge lete etter, men de voksne er jo bare så vakre - og det ser ut som det faktisk er noen hjemme bak de mørke øynene (valpene ser jo ut som "lyset er veldig tent men det er slets ingen hjemme"!). Og basenjier da.. michelin-valper som blir til elegante langbeinte mørkøyde vesener med glødende blikk!

Skrevet
Akkurat det der er ganske morsomt - hvor ulik voksen utgave en valp kan være. Se bare på terv/groendaler - noe så blåst som dem på valpebilder skal man vel lenge lete etter, men de voksne er jo bare så vakre - og det ser ut som det faktisk er noen hjemme bak de mørke øynene (valpene ser jo ut som "lyset er veldig tent men det er slets ingen hjemme"!)

Skjønner ikke hva du mener med "lyset er på men ingen er hjemme"?

aCIMG3343.sized.jpg

Når jeg tenker meg om, så var vel akkurat denne valpen et dårlig eksempel, for der er jo fortsatt lyset på, men sjeldent noen hjemme.. hehe

Må vel slenge på denne linken og.. :rolleyes:

Skrevet

Noen bilder fra meg, av søte små nurk jeg har vært borti..

Mira når hun var liten og uskyldig..

post-1913-1186768955_thumb.jpg

post-1913-1186768986_thumb.jpg

Sofys en Yorkshire terrier jeg passet på når matmor ble opperert.

post-1913-1186769106_thumb.jpg

Og en liten Berner valp som jeg psaaet på :wub:

post-1913-1186769165_thumb.jpg

Skrevet

Kjenner du igjen denne lille basenjien, da Tonje? Har da ikke forandret seg såååå mye...?

amy6wks.jpg

(TonjeM sin Amy, 5 uker gammel og fortsatt uskyldig.. nesten iallefall..)

Skrevet
Kjenner du igjen denne lille basenjien, da Tonje? Har da ikke forandret seg såååå mye...?

Å himmel - lille pølse jo! Når jeg ser det bildet skjønner jeg hvorfor vi kallte henne "lille pølse" i sin tid .. når man ser henne nå, så er jo ikke det liksom så nærliggende (nå kalles hun lille basenji, rådyret, skrukketryne, kakkelakk-mamma, jegern, dronningen eller simpelthen "noian", forkortelse for paranoian.. kjær hund mange navn!).

:wub: Har jo så mange valker på det valpebildet at de dekker for den fine hvite kragen hennes jo!

Tusen takk Liv Irene!

Skrevet
Under tvil - og nei - denne er ikke min.

*knis* Jeg ler og ler og ler!! Men herlig var den!!

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...