Jump to content
Hundesonen.no

Nå er det mange som har valper her, og ennå fler som nettopp har hatt.

Recommended Posts

Da synes jeg ikke bildene trenger å være helt nye, kanskje man kan få bruke alle valpebilder man har, bare det er bilde av egen valp?

Forslaget har iiiiingenting å gjøre med at jeg selv har valp... :P

Føles sånn smått urettferdig i og med at alle mine valpebilder er tatt med et ustabilt kamera med 3 mp, og de er ikke tenkt ut på noen morsom måte eller lignende. Det er bedre med konkurranser der alle kan være med, syns jeg :P

Føles sånn smått urettferdig i og med at alle mine valpebilder er tatt med et ustabilt kamera med 3 mp, og de er ikke tenkt ut på noen morsom måte eller lignende. Det er bedre med konkurranser der alle kan være med, syns jeg :P

Jeg har absolutt ikke noe bra kamera jeg heller, men sålenge man ser hunden tenker ikke jeg så mye på kvaliteten iallefall :P tenker mer på søthetsgrad jeg hehe

Tror nok kanskje at det blir litt urettferdig for noen, uansett? Er ikke alle som har en "hund i arbeid" heller?

(Har forøvrig ikke valp jeg heller ;) )

Akkurat - jeg hadde ikke noe bilde av Chantana i arbeid..

Men jeg har noen valpebilder liggende! :)

Så gøy! :Laugh: Jeg har ikke valp, er ikke noe god til å ta bilder og har et lite digetalkamera med begrensete muligheter, men er med på diverse konkurranser her likevel. Fordi: Jeg syns det er gøy å ta bilder, jeg liker å se bilder av egne og andres hunder og fordi det skal være rom for alle i et sånt forum.

Denne konkurransen skal jeg ikke delta i, men gjett om jeg vil kose meg med bilder og stemme fram det bildet jeg liker best! :)

Synes det var en god idé jeg, selv om jeg ikke kan delta selv. Har ikke valp, og alle valpebildene av Orry ble borte etter en pckrasj for et par år siden :) Men likevel, er jo moro å stemme fram andre!

Selv om jeg håper det kommer en konkurranse jeg kan være med på og *knis*

Føles sånn smått urettferdig i og med at alle mine valpebilder er tatt med et ustabilt kamera med 3 mp, og de er ikke tenkt ut på noen morsom måte eller lignende. Det er bedre med konkurranser der alle kan være med, syns jeg :)

Jeg bruker alltid vårt grusomme kamera, så ikke snakk :wub:

Veldig god idè... Kanskje bare med at det skal være din valp/ eller en valp i en form for tilknyttning til din hund? Slik at man ikke kan ta bare hva som helst?

Jeg bruker alltid vårt grusomme kamera, så ikke snakk :wub:

Veldig god idè... Kanskje bare med at det skal være din valp/ eller en valp i en form for tilknyttning til din hund? Slik at man ikke kan ta bare hva som helst?

Jo, det synes jeg.

Men vi må da få denne konkurransen først, da...

Guest Maritus

Å ja, endelig en jeg kan være med på! Men kan man legge ut av en annen hund som man hadde før å??? Jeg skal i allefall legge ut ett av min egen som valp :wub:

• 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det kan ta litt tid fra bytte av hjem til hunden reagerer på det og forstår at det ikke er midlertidig. Med løpetid i tillegg kan det godt spille inn. Det kan godt henne at hun opplever løpetiden annerledes på et nytt sted enn der hun har bodd hele livet. Jeg har dessverre ikke så mye innspill utover det.
    • Hei, jeg skal lage hundegård til en kommende huskyvalp som skal bo i Hagen. Vurderer betongheller eller skifteplanen etc langs gjerdet sånn at den inn graver seg ut. Hvor store trenger disse å være? Holder det med 30x30 cm eller blir dette for smått?
    • Min samboer og jeg overtok for noen uker (3 uker) ei nydelig samojed tispe på 3 år, fra hans foreldre. Hun bodde før i Trøndelag, mens vi bor på Sørlandet, så det har vært en klimaendring for henne. Vi har passet henne en del før, så vi er ikke ukjente for Mira.  Siden vi er friluftsmennesker så har vi gledet oss masse til å få hund, og vi dedikerer mye tid til tur, ski og trening - noe hun selvfølgelig elsker! Vi har også brukt en del tid på å trene grunnleggende lydighet, da hun er sta og helst vil gjøre det hun selv ønsker, som en ekte samojed (; her har vi likevel sett stor fremgang på tur. I tillegg er hun veldig sjelden alene, vi er stort sett alltid med henne, tross at hun er vandt til å være en del hjemme alene. Jeg vil derfor tro at endringen i adferd ikke skyldes at hun er understimulert. Det er også viktig å nevne at den endrede adferden hovedsaklig gjelder når vi er hjemme og ikke ute på tur. Mira er generelt sett en veldig rolig og avbalansert hund, som tross rasen sjelden bjeffer eller synger. Hjemme har hun alltid pleid å være veldig rolig, og hun er en svært høflig hund som er veldig «enkel» å ha med å gjøre.  Så til problemet - hun har begynt å bjeffe og ule mye mer enn hva som er vanlig for henne, selv på natten. Hun virker rastløs og piper også mer enn vanlig. Hun sliter med å komme til ro, og mest bekymringsverdig av alt så spiser hun nesten ikke. Vi har ikke skiftet fôr, så her er alt likt (ønsker heller ikke å skifte da hun har en sensitiv mage). Hun har løpetid, så noe av problemene kan nok skyldes dette. Da jeg snakket med svigers nevnte de at det var vanlig at hun blir rastløs og oppmerksomhetssøkende eller pipete, men ikke at hun slutter å spise og begynner å bjeffe/ule. Legg merke til at vi har hatt henne i 3 uker, og at adferden begynte å endre seg for 1 uke siden, så trolig er ikke problemet at hun har flyttet? Vi ønsker likevel å gjøre denne overgangen så enkel og bra som mulig for henne, og viktigst av alt; at hun skal spise som vanlig. Har noen her tips til hva dette kan skyldes, eller hva vi bør gjøre? Evt om vi bør oppsøke veterinær? 
    • Altså, den totale motsetningen av en sånn hvit 😆 Er det en groenendael? Ekstremt søt, om jeg får si det! 
    • Har ikke kjøkkenvekt så hadde håpet på at noen kanskje hadde samme för og kunne måle opp for meg
  • Nylig opprettede emner

• Create New...