Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes du om klær på hunder?


QUEST

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Vet at dette ikke har så mye med tråden å gjøre og selv om jeg ikke bidrar med bilder selv i denne tråden tar jeg meg den friheten for å poste et innlegg :

Jeg er fryktelig IMOT det å kle på hunder klær og stæsj bare fordi vi hundeeierene skal more oss litt på dems bekostning, la hund være hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette ikke har så mye med tråden å gjøre og selv om jeg ikke bidrar med bilder selv i denne tråden tar jeg meg den friheten for å poste et innlegg :

Jeg er fryktelig IMOT det å kle på hunder klær og stæsj bare fordi vi hundeeierene skal more oss litt på dems bekostning, la hund være hund.

AMEN! Godt at det finnes noen vettige her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næi, ærlig talt "jane" og "QUEST"! Om man skulle la hund være hund er det utrolig mye man ikke kunne gjort! Hvor naturlig er det for en hund og bli strøket og klappet på? Dullet og dallet med, selv uten klær? Liker deres hunder absolutt ALT dere utsetter dem for??

Det er greit og ha meninger, og alle vet at mange føler det slik som dere, og mange vet også at de som har postet bilder i tråden kanskje også føler det slik! Men det er stor forkjell på å ta på noe for et bile, og det å la hunden gå å være utspjåket hele tiden!

Og hinte om at posterne slett ikke er "vettige" er lavmål! Sett dere heller på hendenes deres, eller himle med øynene for dere selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette ikke har så mye med tråden å gjøre og selv om jeg ikke bidrar med bilder selv i denne tråden tar jeg meg den friheten for å poste et innlegg :

Jeg er fryktelig IMOT det å kle på hunder klær og stæsj bare fordi vi hundeeierene skal more oss litt på dems bekostning, la hund være hund.

På dems bekostning? Ser det ut som om noen av disse hundene har det så fryktelig ille??

Min forrige tispe elsket dekkenet sitt. Hver gang hun fikk det på fortalte jeg henne hvor vakker hun var, og hun løp stolt rundt å skulle vise seg frem... Nå prøvde jeg riktig nok ikke å sette på henne verken ballkjole eller annet, men jeg er nesten sikker på at hun ikke hadde vist forskjell på nyttig og unyttig, så lenge det ikke førte med noe ukomfort med å ha det på....

vil bare understreke at jeg ikke pleier å kle på bikkja mi, og heller aldri har gjort det for moro, men gjør det liksom noe om folk gjør det...?

Siri; ditt bidrag... OMG... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næi, ærlig talt "jane" og "QUEST"! Om man skulle la hund være hund er det utrolig mye man ikke kunne gjort! Hvor naturlig er det for en hund og bli strøket og klappet på? Dullet og dallet med, selv uten klær? Liker deres hunder absolutt ALT dere utsetter dem for??

Det er greit og ha meninger, og alle vet at mange føler det slik som dere, og mange vet også at de som har postet bilder i tråden kanskje også føler det slik! Men det er stor forkjell på å ta på noe for et bile, og det å la hunden gå å være utspjåket hele tiden!

Og hinte om at posterne slett ikke er "vettige" er lavmål! Sett dere heller på hendenes deres, eller himle med øynene for dere selv...

Nei, mine hunder liker ikke absolutt alt jeg må "utsette dem for..Men jeg prøver å "utsette" dem for minst mulig unødvendig ubehag, og under unødvendig OG fjollete, kommer påkledning av hunder(eller andre dyr) for moro skyld!

Hva min mening og oppfatning av dette uvesenet er, er nå en ting, noe som er mye viktigere her. er hvilke signaler det sender til omverdenen! Det er ikke bare mennesker som har rett til verdighet.. Og til det kjedsommelige; har man behov for eller syns det er så morsomt, å leke "kle på leken" bør man heller få seg en dukke..

Det var da voldsomt så oppbrakt du ble over innleggene, føler du deg truffet? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mine hunder liker ikke absolutt alt jeg må "utsette dem for..Men jeg prøver å "utsette" dem for minst mulig unødvendig ubehag, og under unødvendig OG fjollete, kommer påkledning av hunder(eller andre dyr) for moro skyld!

Hva min mening og oppfatning av dette uvesenet er, er nå en ting, noe som er mye viktigere her. er hvilke signaler det sender til omverdenen! Det er ikke bare mennesker som har rett til verdighet.. Og til det kjedsommelige; har man behov for eller syns det er så morsomt, å leke "kle på leken" bør man heller få seg en dukke..

Det var da voldsomt så oppbrakt du ble over innleggene, føler du deg truffet? :hmm:

Når man pakker på hunden varmedekken o.l som er nyttig, tror jeg ikke en hund føler ubehag når den får på seg noen andre typer plagg. Tror ærlig talt at de ikke kjenner noe forskjell jeg (så lenge man ikke pakker på varme plagg midt i stekende sol)

Så tror jeg ingen her inne klær på hunden sin hver dag heller...

Tror ikke hun føler seg truffet av innlegget, men reagerer litt (akkurat som jeg) over at du må komme med slike innlegg om at du vi ikke skal more oss slik med hundene, eller utsette dem for ubehag. Jeg ser ingen her som pakker på hunden sin unødig. Her er det snakk om å bare ta på noe, knipse bilde, og ta det av - uten at hunden på noen måte vil føle ubehag.

Kanskje hadde det passet bedre å komme med et slikt innlegg hvis det hadde vært tema om å kle opp hundene sine i moteklær hver dag, eller hvis det var noen her som gjør det...

DET er å utsette hundene for unødig ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri; ditt bidrag... OMG... :P

Åh herregud for et bilde, hahaha!

Ok, den var faktisk slem :hmm:

*Flir*... ja, det var litt slemt, men tanken bak var jo i utgangspunktet god da, det var bare resultatet som ikke ble helt som forventet :hmm:. Dog tror jeg ikke Babs syntes det var særlig ille - hun løp som en oioi hun, selv med "tvangstrøye" ;).

Men altså sånn forøvrig: jeg SYNES ikke det er veldig morsomt å se små hunder kledd som om de skulle vært på sirkus, jeg. Jeg tror neppe hundene lider nevneverdig, men det er noe med SIGNALET til omgivelsene... Jeg er faktisk enig med QUEST her jeg altså... Er det rart at miniatyrhundeiere blir litt latterliggjort når de behandler hundene som små dukker ? For det er jo stort sett bare miniatyrhundeiere som gjør dette, er det ikke ?

Nja.. Jeg lo like mye av Babs som jeg gjør av miniatyrhunder i ballkjole, egentlig :P

Ja, vi lo jo alle av den der :P. Jeg er forøvrig ganske sikker på at fuglehundfolket IKKE ler av sine hunder når de ikler sine hunder slike "klær" før de sender dem ut på jakt om vinteren... For det er jo det en slik kondomdress er tenkt brukt til: forhindre at snøen iser fast i pelsen på hunder under vinterjakta (og noen av oss tenkte jo da at den sikkert hadde samme effekt mot pinner i pelsen...).

Her er vårt luksusplagg, et tynt rødt dekken med Dinas navn brodert i paljetter..

Men det er jo ikke det at hunder har dekken med mer eller mindre bling og stæsj på, slik at de kan holde varmen, som er problemet ? Det er vel det at folk spjåker ut sine hunder slik at de hadde passet bedre på sirkus enn på en vanlig, norsk 17. mai liksom. Og sånn helt ærlig ? Jeg tror IKKE du hadde kjøpt tweeddress med tversover til Dina - med tilhørende støvletter - selv om du hadde fått det i hennes størrelse, kledd på henne og spasert på Karl Johan... :P.

For å si det sånn: jeg SKJØNNER at folk som ikke har noe forhold til hunder, ser på hundeeiere som noen snåle skapninger som bruker hundene som substitutter for unger når de ser hunder i slike habitter som den bunaden f eks.

*Dobbelpost, mod Pointerguri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes verre ting enn at en hund blir påkledt, flott måte å argumentere på..for det finnes alltid noe som er verre.. Alltså, naboen min sparker hunden sin hver dag, da kan det vel ikke være så ille at jeg "bare" slår min?

Og beklager, men en papillon har ikke behov for klær/dekken , eller hva du vil kalle det..

Hvordan kan du da forklare at hun skjelver når hun er ute når det regner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri ser forøvrig ut til å være den eneste som har oppfattet poenget mitt..nemlig SIGNALEFFEKTEN slik staffasje gir.. Noe jeg har forgjeves prøvd å få fram... :rolleyes:

Hvordan kan du da forklare at hun skjelver når hun er ute når det regner?

Enten er hun unormalt tynnpelset, eller så har hun kanskje blitt "forvent"?

*Dobbelpost, mod Pointerguri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUEST, har du papillon? :rolleyes: Papillon har ingen underull selv om de har masse pels av den andre sorten, og holder faktisk dårlig på varmen pga det. De kan også fort ble veldig kalde hvis det er kaldt i været og det regner, for pelsen holder dem ikke så veldig tørr og de mister derfor veldig fort varme. Dessuten er de små og "spinkle"

Og på vinteren er det mange med Papillon som virkelig MÅ bruke et ganske dekkende dekken ala kondomdress, for de får veldig lett snøklumper i armhulene og der i området. Har sett hunder med svære digre snøballer i pelsen. Da syns jeg de heller burde få på seg en genser eller et dekkende dekken altså...

Kanskje man skal holde munnen om ting man ikke har noe særlig snøring på, sånn egentlig?

Dessuten syns jeg det er rart at de som roper og skriker mest om hvor fælt det er å kle på småhunder er de som har hunder som er langt over småhundstørrelse. Litt sånn: "jeg har heldigvis ikke en sånn liten veskehund, og derfor sitter jeg her på min høye hest og koser meg med å rakke ned på all denne dyremishandlingen!"

Jeg veit ikke jeg hvor dere bor og hvordan det står til der, men her jeg bor har jeg aldri sett en hund kledd ut i noe skikkelig unødvendig og bortkastet. Har aldri heller sett noe av disse ekstreme tilfellene det prates om. De jeg ser som har mindre hunder er som regel kvinnfolk, ofte litt opp i årene. Hundene går selv og har verken på seg støvler eller kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUEST, har du papillon? :rolleyes: Papillon har ingen underull selv om de har masse pels av den andre sorten, og holder faktisk dårlig på varmen pga det. De kan også fort ble veldig kalde hvis det er kaldt i været og det regner, for pelsen holder dem ikke så veldig tørr og de mister derfor veldig fort varme. Dessuten er de små og "spinkle"

Og på vinteren er det mange med Papillon som virkelig MÅ bruke et ganske dekkende dekken ala kondomdress, for de får veldig lett snøklumper i armhulene og der i området. Har sett hunder med svære digre snøballer i pelsen. Da syns jeg de heller burde få på seg en genser eller et dekkende dekken altså...

Kanskje man skal holde munnen om ting man ikke har noe særlig snøring på, sånn egentlig?

Dessuten syns jeg det er rart at de som roper og skriker mest om hvor fælt det er å kle på småhunder er de som har hunder som er langt over småhundstørrelse. Litt sånn: "jeg har heldigvis ikke en sånn liten veskehund, og derfor sitter jeg her på min høye hest og koser meg med å rakke ned på all denne dyremishandlingen!"

Jeg veit ikke jeg hvor dere bor og hvordan det står til der, men her jeg bor har jeg aldri sett en hund kledd ut i noe skikkelig unødvendig og bortkastet. Har aldri heller sett noe av disse ekstreme tilfellene det prates om. De jeg ser som har mindre hunder er som regel kvinnfolk, ofte litt opp i årene. Hundene går selv og har verken på seg støvler eller kjole!

Jeg har hatt papillon i sånn ca. 20 år, er det nok erfaring for deg? Eller bør jeg fremdeles holde kjeft, om ting jeg ikke har greie på? :rolleyes: Har du kanskje ennå lenger erfaring med rasen? :hmm:

Dyremishandling? det var ikke det diskusjonen egentlig dreide seg om, det var for hundreogørtende gang; SIGNALEFFEKTEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh: Spike har forresten fått ha på sløyfe på selen sin på 17. mai og julaften uten at det ser ut til at han har fått varige men, men det kan vel komme senere?

Ja! Han kommer nok til å bli aggresiv og menneske sky. Det kommer nok! :hmm:

Jeg mener at så lenge klærna/dekken or whatever ikke er i veien for hunden (Hemmer bevegelsen osv.) så er det greit. Og om noen velger en rosa balletkjole så er ikke det min sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at den berømmelige "signaleffekten" er ganske ubetydelig selv om man ser hunder med varmedekken, kondomdress for å forhindre kladder (eller få dem, i Briardenes tilfelle), etc.

Det kan godt diskuteres hvor nyttig eller ikke det er - men er det ikke litt vel surmaget å sitte å messe om dette på en billedtråd som dette her? Her vises det ikke vonde og ubehagelige plagg som gjør at hundene lider det minste.

Harmløs moro med hundene sine vil jeg kalle det - på samme måte som å vise opp kunststykker man har lært hunden sin for slekt og venner - eller her..

Mange hunder liker faktisk å være midtpunktet i en forsamling, og trives godt med at folk snakker om/til den, og den lider slett ikke av å få på seg en Supermankappe eller solbriller...

Men ja, rosa tyllkjole, kjole-og-hvitt og sånt er jo fullstendig tåpelig. Men jeg likestiller det med 5 cm brede naglehalsbånd/seler til "tøffe" raser og all mulig annen bling-bling som brukes for å leie hunden på tur - både på store og små hunder.

Ang. bunad-dekkenet - jeg synes det var en morsom greie og faktisk ganske stilig hvis den matchet mors bunad. Kan ikke se at det gir annen signaleffekt enn at man har pyntet seg til 17.Mai...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes verre ting enn at en hund blir påkledt, flott måte å argumentere på..for det finnes alltid noe som er verre.. Alltså, naboen min sparker hunden sin hver dag, da kan det vel ikke være så ille at jeg "bare" slår min?

Og beklager, men en papillon har ikke behov for klær/dekken , eller hva du vil kalle det..

...naboen min sparker hunden sin hver dag, da kan det vel ikke være så ille at jeg "bare" slår min?

Rar sammenligning.

Dette er snakk om uskyldig morro, noe som kanskje ikke påvirker hunden i det hele tatt. Ikke dyremisshandling.

Og jeg skriver det jeg skrev tidligere: Hadde det vært snakk om å kle på hundene moteklær o.l hver dag, da kunne du ha sagt noe - men denne tråden er for å vise bilder av hundene sine i påkledninger. Bare snakk om å ta på solbriller, nisselue e.l, knipse bilde og ta det av. Som jeg har nevnt tidligere: tror ingen her kler på hundene sine mer enn nødvendig..

Og beklager, men en papillon har ikke behov for klær/dekken , eller hva du vil kalle det..

Jeg kan ikke så mye om rasen, men så vidt jeg vet så har de ikke varmende underull som andre raser(?). Så jo, en papillion har behov for klær/dekken (eller hva du vil kalle det) i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...naboen min sparker hunden sin hver dag, da kan det vel ikke være så ille at jeg "bare" slår min?

Rar sammenligning.

Dette er snakk om uskyldig morro, noe som kanskje ikke påvirker hunden i det hele tatt. Ikke dyremisshandling.

Og jeg skriver det jeg skrev tidligere: Hadde det vært snakk om å kle på hundene moteklær o.l hver dag, da kunne du ha sagt noe - men denne tråden er for å vise bilder av hundene sine i påkledninger. Bare snakk om å ta på solbriller, nisselue e.l, knipse bilde og ta det av. Som jeg har nevnt tidligere: tror ingen her kler på hundene sine mer enn nødvendig..

Og beklager, men en papillon har ikke behov for klær/dekken , eller hva du vil kalle det..

Jeg kan ikke så mye om rasen, men så vidt jeg vet så har de ikke varmende underull som andre raser(?). Så jo, en papillion har behov for klær/dekken (eller hva du vil kalle det) i enkelte tilfeller.

Trøste og bære...enten så formulerer jeg meg håpløst dårlig, eller så er Siri den eneste her som har fått med seg poenget...

Som jeg allerede noen ganger har prøvd å få fram, det er ikke snakk om dyremishandling, men SIGNALEFFEKTEN..jeg foreslår at man slår opp i en eller annen ordbok, for de som ikke forstår hva ordet innebærer...

Nei, det er ikke en rar sammenligning, vedkommende påsto at det fantes verre ting å bry seg om, og da prøvde jeg å komme med ett "eksempel" på at det ikke er holdbart å argumentere slik, for det finnes alltid noe som er verre, og da behøver man vel ikke å bry seg med de "små" tingene? Forståelig nå??

Og nei, jeg har som sagt hatt rasen i ca.20 år, og de har aldri hatt behov for dekken, selv i -20..

men det var kanskje noe rart med mine da.. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det Anniken! :hmm: Helt enig.

Quest: Har du virkelig et så stort behov for å tro at du kan så mye mer en alle andre? Kan du da forklare meg hvorfor Frøken skjelver og er utrolig kald på tur en kald morgen når hun ikke har på seg dekkenet? Skal jeg la henne fryse. Hun nyser også litt, så hvorfor skal jeg la henne gå kald når jeg kan ha henne varm? Skal jeg la henne bli syk? Det lurer jeg på..

Ja, OK. Kanskje Frøken er en litt ømtålig valp, men jeg gjør det som er best for henne - å ta på henne et godt isolerende dekken.

Nei, jeg har kun noen måneders erfaring med papillon men såpass vett har jeg da.

Synes alle korthårede raser og raser uten underull burde ha dekken på seg når temperaturen kryper under minusstokken.

Det var min mening, jeg er klar til å bli skutt ned. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten syns jeg det er rart at de som roper og skriker mest om hvor fælt det er å kle på småhunder er de som har hunder som er langt over småhundstørrelse. Litt sånn: "jeg har heldigvis ikke en sånn liten veskehund, og derfor sitter jeg her på min høye hest og koser meg med å rakke ned på all denne dyremishandlingen!"

Jeg veit ikke jeg hvor dere bor og hvordan det står til der, men her jeg bor har jeg aldri sett en hund kledd ut i noe skikkelig unødvendig og bortkastet. Har aldri heller sett noe av disse ekstreme tilfellene det prates om. De jeg ser som har mindre hunder er som regel kvinnfolk, ofte litt opp i årene. Hundene går selv og har verken på seg støvler eller kjole!

Regner med det er meg du sikter til siden det er kun jeg og Quest som har sagt ifra at vi ikke syns noe om klær og stæsj til hunder, jeg har Boxer som ikke er noen minatyr rase, men en rase med veldig kort pels. Jeg har varmedekken til mine, men ingen kommer aldri til å se mine hunder ikledd gensere, ulldresser eller bukser. Det jeg mente med la hund være hund er at det er alt for mange som kler på de stakkars hundene sine klær og helst da moteklær fordi de syns det selv er kult, og det er akkuratt det jeg syns er forferdelig feil.

Ingen har sagt at man får varige men med å være påkledd for å ta et bilde, men vi som er imot at hunder blir kledd opp som om de skulle være dukker må vel få lov til å si vår mening om dette ?

Men føler at det er litt aldersbetinget også, ser jo hvem som kjøper klær til hundene sine i dyrebutikker o.l, det er ikke folk over 30 år, men et flertall av jenter mellom 15-25 år.

Hunder bør få være hunder og det er ikke naturlig for dem å gå med klær, jeg dømmer ingen eller kaller noen for dyremishandlere fordi de tar på hundene sine noe klær for å ta bilder av dem, men som det har blitt nevnt tidligere så er det snakk om signal effekten av dette.

Har ikke hele tiden hatt store hunder jeg, hatt Boston Terrier i 15 år og hun ble lært opp til å være ute når det var kaldt og fly i sølepytter uten å være redd for det. La nå hund være hund, uansett størrelsen på dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det Anniken! :P Helt enig.

Quest: Har du virkelig et så stort behov for å tro at du kan så mye mer en alle andre? Kan du da forklare meg hvorfor Frøken skjelver og er utrolig kald på tur en kald morgen når hun ikke har på seg dekkenet? Skal jeg la henne fryse. Hun nyser også litt, så hvorfor skal jeg la henne gå kald når jeg kan ha henne varm? Skal jeg la henne bli syk? Det lurer jeg på..

Nei, jeg har kun noen måneders erfaring med papillon men såpass vett har jeg da.

Synes alle korthårede raser og raser uten underull burde ha dekken på seg når temperaturen kryper under minusstokken.

Det var min mening, jeg er klar til å bli skutt ned. :hmm:

Hadde jeg hatt bare noen måneders erfaring med en rase, vet du hva? Da hadde jeg holdt kjeft, og ikke uttalt meg..

Forøvrig så tror jeg ikke at jeg kan alt mye bedre enn andre, kjære deg men jeg tror faktisk at når det gjelder emnet papillon/korthårete hunder og deres "behov" for dekken, så kan jeg antagelig uttale meg med større tyngde enn deg.. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å sammenligne et varmedekken med klær, det er noe som er for nytte og noe som er for underholdningsverdien.

Jeg bruker dekken på mine når jeg setter dem i en kald bil etter trening eller tur ute når det er kaldt og de er varme i kroppen for så å komme inn i en kald bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å sammenligne et varmedekken med klær, det er noe som er for nytte og noe som er for underholdningsverdien.

Jeg bruker dekken på mine når jeg setter dem i en kald bil etter trening eller tur ute når det er kaldt og de er varme i kroppen for så å komme inn i en kald bil.

Det har du helt rett i, debatten sporet litt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt bare noen måneders erfaring med en rase, vet du hva? Da hadde jeg holdt kjeft, og ikke uttalt meg..

Forøvrig så tror jeg ikke at jeg kan alt mye bedre enn andre, kjære deg men jeg tror faktisk at når det gjelder emnet papillon/korthårete hunder og deres "behov" for dekken, så kan jeg antagelig uttale meg med større tyngde enn deg.. :hmm:

Det skal da gå ann å diskutere et emne saklig uten å be noen om å holde kjeft? :P

Ja, jeg har kort erfaring med papillon, men betyr det da nødvendigvis at jeg har så mye mindre peiling på om min egen hund fryser eller ikke?

Uansett - hvis du leste svaret mitt skrev jeg "synes". Hva jeg synes eller ikke har da vel ingenting om hvor rett eller galt det er. Synes man skal dømme utifra hvert enkelt individ og hvis hunden har det bedre med klær i kulden så er det vel bare bra å bruke klær. Eller er jeg fullstendig på jordet nå? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt se det enormt store problemet jeg altså..Hvis folk har lyst til å stæsje opp bikkjedyret litt så la de gjøre det da. Jeg tviler sterkt på at manglende tilbehør til hund får småjentene til å slutte å bruke hund som tilbehør...

At enkelte miniatyrhundeiere ikke behandler hundene sine som hunder er overhodet ikke noe nytt, slik var det når jeg hadde liten hund for over ti år siden og slik vil det alltid være. Uavhengig av klesdrakt. Jeg husker at folk rundt oss lo seg skakk fordi lille Jonas gikk fvf etc og han er en JRT...Tror faktisk han var den minste hunden som gikk kurs hos Oslo hundeskole i sin tid. Jeg synes faktisk miniatyrhundeiere har blitt langt flinkere til å ta i bruk hundene sine jeg, med eller uten klær.. :hmm: Spesiellt de yngre eierene...

Den dagen jeg får meg mynde (legg merke til at det ikke lengre er hvis *knis*) så skal den "stakkars" mynden ha så lekre og kule halsbånd og dekken at den kan spasere rett inn på den røde løperen *ler* Og jeg er over 30...

Den skal også få være i skogen som mine to brukshunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...